Światła dzienne Hella

Redakcja
Na rynku kupić można wiele rodzajów świateł dziennych Hella.
Na rynku kupić można wiele rodzajów świateł dziennych Hella.
Dla poprawy bezpieczeństwa na drodze i ograniczenia zużycia paliwa, wynikającego z jazdy na światłach w dzień, Hella opracowała specjalne światła dzienne.
Dla poprawy bezpieczeństwa na drodze i ograniczenia zużycia paliwa, wynikającego z jazdy na światłach mijania w dzień, Hella opracowała specjalne światła dzienne.
Na rynku kupić można wiele rodzajów świateł dziennych Hella.
Na rynku kupić można wiele rodzajów świateł dziennych Hella.

Akcesoryjne lampy są montowane na przednim pasie samochodu w niemal identyczny sposób jak zwykłe światła dodatkowe. Zapalają się automatycznie natychmiast po  uruchomieniu zapłonu. Ich działanie nie wpływa na żaden inny element wyposażenia elektrycznego, co dzieje się zawsze przy wykorzystywaniu żarówek w światłach głównych i tylnych światłach zespolonych.

Bez kłopotu działają kierunkowskazy i światła hamulcowe. Nie włącza się podświetlenie instrumentów pokładowych. Po włączeniu normalnego oświetlenia samochodu światła dzienne automatycznie się wyłączają.

Światła te wyglądem przypominają niewielkie, dodatkowe reflektory przeciwmgłowe lecz są specjalnie przygotowane do jazdy w ciągu dnia. Hella ma w swej ofercie wiele modeli takich świateł. Niektóre z nich są przygotowane dla konkretnych samochodów.

W technologii LED

Światła dzienne LED wymagają zaledwie 5 W prądu. Trzy wysokowydajne diody LED w każdej z lamp zdecydowanie podnoszą bezpieczeństwo jazdy. Lampy te nie powodują dostrzegalnego zwiększenia zużycia paliwa w codziennej eksploatacji, a ich wytrzymałość zaprogramowano na całe techniczne życie pojazdu.

Światła dzienne LED oferują mnóstwo zalet szczególnie ludziom, którzy wiele podróżują samochodem. Włączają się one automatycznie po uruchomieniu silnika i zapewniają natychmiast lepszą postrzegalność pojazdu w ruchu ulicznym. Kiedy zapada zmrok i włączone zostają lampy główne auta, światła dzienne (zaprojektowane nie do oświetlania, a do bycia dostrzeganymi) gasną.

LEDayLine

Spośród wielu świateł dziennych Helli uwagę zwracają lampy LEDayLine. Mają one wysokość zaledwie 28 mm i szerokość 220 mm. Gładka szyba pozwala zajrzeć do wnętrza lampy, na jednoliniową matrycę zestawu pięciu jaskrawych odbłyśników pokrytych parami aluminium. Pięć wysokowydajnych diod LED rzuca swe światło pośrednio od dołu na te odbłyśniki, które kierują

Na zdjęciu ten sam samochód jadący: 1. bez świateł; 2. z włączonymi światłami mijania; 3. z włączonymi światłami dziennymi Hella.
Na zdjęciu ten sam samochód jadący: 1. bez świateł; 2. z włączonymi światłami mijania; 3. z włączonymi światłami dziennymi Hella.

strumień światła w przód. W 12-woltowej instalacji samochodu lampa LEDayLine świeci zużywając zaledwie

7 watów mocy, co oznacza niemierzalne zwiększenie zużycia paliwa. Mając trwałość 10 000 godzin, lampy te wytrzymują tyle, ile cały samochód. Zwarta, lekka obudowa ma zaledwie 90 mm głębokości i może być montowana z użyciem mocowania śrubowo-klipsowego. Do przyłączenia do instalacji samochodu służy 500-milimetrowy kabel z zaizolowanym wejściem do lampy.

Jasnobiałe światło wysokowydajnych diod LED zapewnia świetną rozpoznawalność samochodu w świetle dziennym i nadaje jego przedniemu pasowi świetnego wyglądu, który utrzymuje się i nocą - jako że lampy te po włączeniu świateł mijania mogą być wykorzystywane również jako światła pozycyjne. Zintegrowany przekaźnik dba o to, by po włączeniu oświetlenia głównego lampy dzienne automatycznie przechodziły w tryb pozycyjny. Jeśli lampy LEDayLine są wykorzystywane również jako światła pozycyjne, konieczne jest dostosowanie auta do wymogów regulacji 48 ECE, a więc dezaktywowanie fabrycznych świateł pozycyjnych.

Wg przepisu ECE-R87, który obowiązuje we wszystkich krajach europejskich dozwolone jest montowanie specjalnych świateł dziennych bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi światłami pozycyjnymi i światłami postojowymi

Gdzie montować

Najlepszym miejscem montażu tych akcesoryjnych świateł jest przedni zderzak, gdzie zwykle jest wystarczająco dużo miejsca na taki montaż. Ta uniwersalna lampa dostępna jest w wydaniu "prawym" i "lewym", z odpowiednio nachylonymi ściankami bocznymi obudowy, by można było się wpasować w nadwozia nowoczesnych aut. Lampy dostępne są także w wydaniu 24-woltowym.

Bilans na plusie

Bilans energetyczny wyraźnie ukazuje zalety diod LED jako źródła światła: światła mijania samochodu osobowego potrzebują prądu o mocy 150 W, podczas gdy 12-woltowe lampy dzienne LED pobierają razem 10 W (wersja 24-woltowa: 22 W). Dlatego światła dzienne LED nie zwiększają zużycia paliwa w dostrzegalny sposób, a w dodatku wystarczają na całe techniczne życie pojazdu (ich trwałość to 10 000 godzin pracy).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty