Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force 125 KM vs Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM. Porównanie miejskich aut za rozsądne pieniądze

Kamil Rogala
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych.
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum
Stwierdzenie „rozsądne pieniądze” w odniesieniu do dzisiejszej sytuacji na rynku wydaje się pewnym nadużyciem, w końcu jakiś czas temu za około 80-90 tysięcy złotych można było kupić auto kompaktowe, ale takie mamy realia i musimy się do nich dopasować. Dziś porównujemy dwóch przedstawicieli segmentu B z silnikami benzynowymi.

Spis treści

Toyota Yaris vs Opel Corsa. Nadwozie i wnętrze

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Popularna Toyota Yaris jest na rynku od 1999 roku. Jest to samochód sympatyczny i innowacyjny, idealny dla kobiet oraz przedstawicieli handlowych. Na polskich drogach można zobaczyć wiele egzemplarzy Yarisa, które bywają w różnym stanie. Jednak samochód cieszy się doskonałą reputacją, jeśli chodzi o solidność i niezawodność konstrukcji. Obecna generacja Yarisa jest odważniejsza stylistycznie niż poprzednie. Samochód wygląda o wiele lepiej na żywo niż na zdjęciach. Wiele zależy od wersji wyposażenia, koloru lakieru itp. Na przykład wariant w pięknym, czerwonym kolorze i z lakierowanym na czarno dachem prezentuje się świetnie. Do tego czarne wstawki i dodatki, ładne felgi w rozmiarze 17 cali i lampy LED z przodu i z tyłu. Bazowy model w odmianie Comfort, który posiada stalowe obręcze (plus kołpaki) oraz zwykłe lampy bez ciekawej sygnatury świetlnej nie wygląda już tak spektakularnie. Do słupka B samochód prezentuje bardzo dynamiczną linię, strzeliste klosze przednich lamp, charakterystyczny dla Toyoty duży przedni grill oraz agresywny wlot powietrza w zderzaku. Jednak to tył auta przyciąga uwagę, prezentując coś wyjątkowego z każdej strony. Przede wszystkim wyraźne przetłoczenie i uwydatnienie tylnych nadkoli, które sprawiają, że auto wydaje się szerokie, sportowe i stabilnie osadzone na drodze.

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Samochód robi dobre wrażenie już na zewnątrz, ale czy wnętrze nadąża stylistyką? Projektanci nieco ograniczyli swoją wyobraźnię i stworzyli wnętrze z umiarem. Jednym z ciekawszych akcentów są cyfrowe zegary. W środkowej części znajduje się niewielki ekran centralny, a na uwagę zasługują cyfrowy prędkościomierz i wskaźnik aktualnie używanego biegu. Umieszczono je w dwóch głębokich tubach, co prezentuje się bardzo interesująco i ma sportowy charakter. Czytelność tego rozwiązania może nie jest idealna, ale na pewno wygląda to ciekawie. Na środku deski rozdzielczej znajduje się 8-calowy ekran dotykowy. Nie zachwyca swoim wyglądem, ale takie rozwiązania są obecnie modne. Poniżej umieszczono kratki nawiewów i praktyczną półkę na drobiazgi lub telefon. Wnętrze Yarisa oferuje zaskakująco dużo przestrzeni, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Cztery osoby o średnim wzroście będą podróżować w komfortowych warunkach - fotele i kanapa są bardzo wygodne. Pojemność bagażnika wynosi 286 litrów, co jest przyzwoitą wartością.

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Opel Corsa to samochód, który po premierze wyróżniał się na tle innych aut tej marki. Ma ciekawą stylistykę, która jest zarówno dynamiczna, jak i elegancka. Corsa VI ma ostro narysowane klosze lamp przednich, agresywny zderzak w odmianie GS, sporo śmiałych załamań i zwartą, dynamiczną sylwetkę. We wnętrzu samochód ma również ciekawą stylistykę. Konsola środkowa jest skierowana w stronę kierowcy, ekran zgrabnie wkomponowano w panel środkowy, a wirtualne zegary są estetyczne i czytelne. W odmianie GS nie brakuje wyrazistych wstawek i akcentów, które sprawiają, że całokształt prezentuje się naprawdę świetnie.

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Jak na auto z segmentu B mierzące 4060 mm długości, we wnętrzu wygospodarowano sporo miejsca. Oczywiście rośli pasażerowie z tyłu nie będą mieć wygodnie i dalsza podróż nie wchodzi w grę, ale jeśli tylko się zmieszczą, bez problemu przetrwają krótką przejażdżkę. Pojemność bagażnika w standardowym układzie to 309 litrów, zaś po złożeniu oparć kanapy - 1015 litrów. Trudno również narzekać na jakość materiałów, która jest na przyzwoitym poziomie. Obecnie oferowane generacje aut z segmentu B niekiedy pozytywnie zaskakują dobranymi materiałami, spasowaniem i rozwiązaniami i trzeba przyznać, że Opel Corsa wypada w tym zestawieniu dość pozytywnie.

Toyota Yaris vs Opel Corsa. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Pod maską Toyoty Yaris głównym bohaterem jest oczywiście prosta hybryda równoległa, ale dla szukających tradycyjnych rozwiązań również coś się znajdzie. Do porównania wybraliśmy wersję 1.5 Dynamic Force o mocy 125 KM i momencie obrotowym 153 Nm. Nie jest to wiele, ale dla lekkiego (około tony) miejskiego autka to wartości w zupełności wystarczające. Ba! Można poczuć niezłą dynamikę w mieście, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie wg. normy WLTP to 5,2 l/100 km.

Opel Corsa nie posiada w ofercie hybrydy, ale ma za to napęd elektryczny. My jednak wybieramy konwencjonalny napęd benzynowy na bazie silnika 1.2 Turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 205 Nm. Mocy jest mniej, ale silnik nadrabia wyższym momentem obrotowym. To skutkuje przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy i prędkością maksymalną 194 km/h. Średnie spalanie (również wg. WLTP) to przyzwoite 5,4 l/100 km.

Toyota Yaris vs Opel Corsa. Ceny i wyposażenie

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Toyota Yaris w naszym zestawieniu posiada silnik 1.5 Dynamic Force o mocy 125 KM oraz 6-biegową manualna skrzynię. Taka konfiguracja w bazowej wersji Active to koszt 84 900 złotych, a w o wiele lepiej wyposażonej wersji Comfort – 87 900 złotych. Warto dopłacić te 3000 złotych, bowiem dostajemy dodatkowo:

  • 15-calowe felgi aluminiowe;
  • automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne;
  • światła przeciwmgielne;
  • skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów;
  • regulację wysokości foteli (manualną) oraz odc. lędźwiowego (elektryczną).

Co możemy dokupić i za ile?

  • opcjonalny lakier – od 2000 do 2900 złotych;
  • pakiet Smart (nakładki progowe i wykładzina gumowa do bagażnika) – 600 złotych;
  • pakiet Chrome (chromowane listwy zderzaka i klapy bagażnika) – 1500 złotych.
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników
Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych. Archiwum

Oferta Opla Corsy jest podobna i o ile bazowa odmiana z silnikiem 1.2 o mocy 100 KM z 6-biegową skrzynią manualną jest nieco tańsza – Edition za 82 300 złotych – tutaj też warto dopłacić do wyższej wersji Elegance – 88 150 złotych. W tej odmianie dostajemy m.in.:

  • automatyczną klimatyzację jednostrefową;
  • 7-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów;
  • łączoną tapicerkę z materiału i skóry syntetycznej;
  • konsolę centralną z podłokietnikiem;
  • elektrycznie sterowane szyby tylne;
  • światła przeciwmgielne LED;
  • przyciemniane szyby etc.

Jak widać jest tego sporo i dopłata jest w pełni uzasadniona. Możemy również co nieco dokupić np.:

  • opcjonalny lakier – od 1300 do 2400 złotych;
  • pakiet Parking & Comfort (kamera 180 stopni, czujniki paktowania, podgrzewane fotele etc.) – 3300 złotych.

Toyota Yaris vs Opel Corsa. Podsumowanie

Oba modele są niezwykle ciekawe i w kwocie do 90 000 złotych znajdziemy naprawdę dobrze wyposażone (np. podgrzewane fotele, kamera cofania, pakiet czujników etc.) modele z oszczędnymi i wydajnymi silnikami benzynowymi. Zabraknie automatycznej skrzyni biegów, dużych felg czy sportowych dodatków, ale to mocno winduje cenę zakupy – nierzadko do ponad 100 000 złotych. Toyota Yaris wydaje się nieco nowocześniejsza, zużywa odrobinę mniej paliwa i jest wyraźnie bardziej dynamiczna w mieście, ale to Corsa oferuje nieco więcej wyposażenia, przestrzeni, lepiej sprawdzi się również w trasie. Cenowo oba modele bez problemu zmieszczą się w kwocie około 90 000 złotych.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

 

Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force 125 KM (MT6)

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Platforma

TNGA: GA-B

EMP1

Euro NCAP

5/5

4/5

Wysokość (mm)

1500

1435

Rozstaw osi (mm)

2560

2538

Długość/szerokość (mm)

3940/1745

4060/1765

Pojemność bagażnika (l)

286/768

309/1015

Cena (zł, brutto)

od 84 900

od 82 300

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

990

1090

Pojemność zbiornika paliwa (l)

42

44

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1496

1199

Liczba cylindrów

4

3

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

manualna, 6-biegowa

manualna, 6-biegowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

125

100

Moment obrotowy (Nm)

153

205

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,0

9,9

Prędkość maksymalna (km/h)

180

194

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,2 (WLTP)

5,4 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

122

122

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force 125 KM (MT6)

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Poduszki powietrzne

7

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/O

S/O*

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/O

S/O

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 

 

Toyota Yaris 1.5 Dynamic Force 125 KM (MT6)

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Przestronność wnętrza


*

Silnik

*

*

Osiągi

*

*

Podwozie

*


Poziom hałasu (odczuwalny)

*

*

Zużycie paliwa

*

*

Wyposażenie


*

Cena

*

*

Wynik końcowy

++++++ (6)

+++++++ (7)

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty