Choć nie jest klasycznym coupe ma niemal wszystko, co tego rodzaju auto powinno oferować. Dynamiczną sylwetkę, mocny silnik, przyzwoite podwozie i skuteczne hamulce.
Megane Coupe powstało na podzespołach wspólnych dla całej kompaktowej rodziny Renault. Nie jest klasycznym coupe, tylko dwudrzwiowym hatchbackiem o dynamicznej linii nadwozia. Według definicji organizacji SAE pojazd ten nie zalicza się do typowych coupe.
Jednak, po pierwsze, można to uznać za zaletę, bowiem rasowe coupe występuje zwykle w konfiguracji 2+2 przez co jest mniej użyteczne. Po drugie, w czasach gdy na rynku jest sporo aut "niby-coupe" popularnych marek (m.in.: VW Passat CC, Smart ForTwo, Kia pro'ceed), a nawet premiowych producentów (np. Audi A7 czy Mercedes CLS) chyba już nikogo nie dziwi takie podejście do nazewnictwa.
Odbiegając od norm i klasyfikacji, a patrząc na nadwozie od strony estetycznej opisywany model Renault z pewnością może się podobać. Jego przód jest zdecydowanie bardziej dynamiczny niż w hatchbacku dzięki dwóm dużym wlotom powietrza z matowym, chromowanym obramowaniem. Masywny tył auta nie sprawia wrażenia przyciężkiego, wręcz przeciwnie. Projekt dwudrzwiowego Megane stylistom udał się na piątkę. To jedno z ciekawszych stylistycznie aut na rynku i w tej kwestii nie musi mieć ono kompleksów wobec bezpośrednich konkurentów takich jak Honda Civic, Opel Astra GTC czy Volkswagen Scirocco.
Kokpit jest niemal identyczny jak w pozostałych autach rodziny Megane. A szkoda, bo trochę nie pasuje do sportowego charakteru Megane Coupe. Jakość tworzyw wykończeniowych jest dobra, ale wnętrze mało oryginalne. Brakuje w nim zdecydowanie sportowych akcentów.
Ilość miejsca na przednich fotelach i z tyłu jest podobna do tej w pięciodrzwiowym hatchbacku, trochę mniej przestrzeni jest na głowami osób zajmujących tylną kanapę.
Obszerna kabina to duży plus, w rasowych coupe zwykle tylne miejsca przeznaczone są dla dzieci lub pełnią funkcję awaryjnych, do podwiezienia kogoś na krótkim dystansie. Nieźle wypada też bagażnik, zabierzemy w nim 377- litrowy bagaż (1024 litry po złożeniu kanapy).
180-konny silnik 2.0 TCE wydaje się optymalny do tego samochodu, szczególnie pod kątem osiągów. Załatwia on setkę w 7,8 sekundy czyli w całkiem przyzwoitym czasie. Co ważne, pracuje cicho, nie słychać w nim turbosprężarki ani nie czuje się efektu turbodziury.
Dwulitrowy benzynowiec spala średnio 7,7 litra paliwa na 100 km. W praktyce zużycie zależy od stylu jazdy kierowcy, w mieście Megane potrafi spalić zaledwie 10 litrów, a przy wciśnięciu przyspiesznika "do deski" nawet 18. Skrzynia biegów działa lekko, ale mogłaby być bardziej precyzyjna, bowiem ma tendencję do haczenia.
Aby auto nazwać sportowym nie wystarczy atrakcyjne nadwozie i mocny silnik. Trzeba zadbać o odpowiednie zawieszenie, mocne hamulce i kilka innych jeszcze spraw. Choć Megane Coupe jest na drodze stabilne to jednak jego układ jezdny zaprogramowano bardziej do komfortowej niż dynamicznej jazdy. Co prawda zawieszenie obniżono w stosunku do tego w normalnej Megane o 12 mm, a coupe jest od niego niższe o 48 mm. Zawieszenie skutecznie tłumi nawet większe nierówności i pracuje cicho. W ogóle, niski poziom hałasu we wnętrzu należy do mocnych stron prezentowanego auta. Reakcje bezpośredniego układu kierowniczego są zupełnie inne niż w Megane II, są bardziej precyzyjne co połączeniu ze skutecznymi hamulcami zachęca do szybszej jazdy.
Renault Megane Coupe 2.0 TCE Dynamique kosztuje 77.500 zł.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?