Dział: Nowe technologie - Paryskie prezentacje

Redakcja
Patronat działu: Delphi
Patronat działu: Delphi
Patronat: Delphi. Nie wszystko, co producent samochodów sygnuje swoim logiem jest jego dziełem. Ba, większość skomplikowanej elektroniki pochodzi od wyspecjalizowanych dostawców, nie mówiąc o takich częściach jak: amortyzatory, systemy hamulcowe, sprężarki, oświetlenie, filtry, chłodnice standardowo zamawiane w wyspecjalizowanych fabrykach.
Patronat działu: Delphi
Patronat działu: Delphi

Dział: Nowe technologie
Patronat: Delphi

Firma Delhi na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu pokazała się jako partner wielu wystawców. Oferta koncernu jest szeroka. Są to między innymi systemy sterowania silnikami Diesla i silnikami benzynowymi, technologie aktywnego bezpieczeństwa i nowatorskie rozwiązania dla układów wymiany ciepła, elektroniczne systemy dystrybucji energii.

W Paryżu uwagę zwracały rozwiązania z dziedziny aktywnego bezpieczeństwa. Jeszcze

Elektroniczny radar skanujący (ESR). Fot: Delphi
Elektroniczny radar skanujący (ESR). Fot: Delphi

do niedawna systemy aktywnego bezpieczeństwa były montowane jedynie w pojazdach z kategorii „premium”. Dziś zastosowanie ich objęło także inne segmenty. Wśród nowości znalazł się elektroniczny radar skanujący (ESR). Montowany w nowym Fordzie Mondeo radar ESR aktywuje inteligentny tempomat mający funkcję ostrzegania przed zderzeniem z obiektami znajdującymi się z przodu pojazdu. Inteligentny tempomat Delphi jest również dostępny w nowym modelu Land Rovera i Range Rovera.

W dziedzinie ochrony środowiska Delhi pokazało chłodnice powietrza doładowanego, montowane w Audi A3 Sportback i Volkswagenie Golfie. Poprawiają osiągi silnika i jednocześnie pomagają obniżyć poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery. W silnikach z turbodoładowaniem, powietrze wykorzystywane w procesie spalania jest sprężane w celu zwiększenia jego gęstości. Skutkuje to jednak wzrostem temperatury nawet do 220°C. Chłodnice powietrza doładowanego schładzają to powietrze, co w rezultacie zwiększa jego gęstość i pozwala na doprowadzenie do silnika większej masy powietrza.

Chłodnica powietrza doładowanego. Fot: Delphi
Chłodnica powietrza doładowanego. Fot: Delphi

Delphi to także potentat w telematyce, dlatego stale poszerza swoje portfolio przewodów, złącz i gniazd. Umożliwiają one komunikację radiową, odtwarzanie video i wymianę danych nawigacyjnych w samochodach. W Paryżu ten dział reprezentował panel łączności USB montowany w nowym Jaguarze F-Type, Land Roverze i Range Rover.

NIEKTÓRE SAMOCHODY PARYSKIEGO SALONU, WYPOSAŻONE W TECHNOLOGIE DELPHI
•    Audi A3 Sportback – systemy ochrony przed kradzieżą, chłodnica powietrza doładowanego, chłodnica niskotemperaturowa.
•    Citroën C-Elysée – zintegrowany moduł kolumny kierownicy, antena z transponderem, moduł komputera pokładowego przyczepy, systemy ochrony przed kradzieżą, złącza elektryczne.
•    Ford Mondeo – aktywny tempomat, radiowy system kontroli dostępu, moduł

Panel łączności USB. Fot: Delphi
Panel łączności USB. Fot: Delphi

komputera pokładowego dla przyczepy, systemy alarmowy, aktywny system anten radiowych AM/FM, wiązki elektryczne, system Common Rail dla modeli z silnikami Diesla.
•    Kia Pro Cee'd – system Common Rail dla wersji z silnikami Diesla.
•    Peugeot 301– zintegrowany moduł kolumny kierownicy, antena radiowa z transponderem, moduł komputera pokładowego dla przyczepy, systemy ochrony przed kradzieżą, systemy złącz elektrycznych.
•    Renault Clio – przełączniki, system automatycznego sterowania wysokością przednich reflektorów, systemy złącz elektrycznych.
•    SEAT Leon (pięciodrzwiowy) –  systemy ochrony przed kradzieżą, moduł sterowania lamp LED.
•    Škoda Rapid – systemy ochrony przed kradzieżą, wiązki przewodów wewnątrz kabiny, skraplacz klimatyzacji.
•    Volkswagen Golf – systemy ochrony przed kradzieżą, pasywny system wykrywania obecności pasażera, chłodnica powietrza doładowanego, chłodnica niskotemperaturowa, moduł sterowania oświetleniem LED.

Delhi kupuje
Firma Delphi Automotive przejęła dział motoryzacyjny od grupy FCI,  producenta systemów złącz. Transakcja została wyceniona na 765 milionów Euro w gotówce. „Transakcja przejęcia MVL umocniła pozycję Delphi jako rynkowego lidera w globalnym sektorze systemów złącz samochodowych i będzie także przynosić korzyści w rozwijającym się segmencie technologii elektronicznych i bezpieczeństwa” – powiedział Rodney O'Neal, dyrektor generalny i prezes Delphi

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty