Spis treści
Nowe Audi Q6 e-tron. Wygląd zewnętrzny
Audi Q6 e-tron należy do segmentu średniej wielkości SUV-ów premium. Przy długości 4771 mm, szerokości 1993 mm i wysokości 1648 mm oferuje wystarczającą przestronność dla pięciu osób.
Pionowa płaszczyzna przedniego pasa obejmuje całkowicie zamkniętą osłonę Singleframe. Otacza ją maska w kolorze srebrnym lub błyszczącej czerni, sięgająca do bocznych wlotów powietrza.
Połączenie słupka D z dachem nadaje autu jeszcze bardziej dynamiczny wygląd i sprawia, że kabina wydaje się bardziej rozciągnięta. Wyraźne przetłoczenie pomiędzy tylnymi drzwiami a tylnymi lampami nawiązuje do kultowego modelu quattro
Nowe Audi Q6 e-tron. Napęd
Silniki elektryczne oraz nowo opracowany akumulator litowo-jonowy składający się z 12 modułów i 180 ogniw pryzmatycznych o łącznej pojemności brutto 100 kWh (94,9 kWh netto) zapewniają zasięg do 625 km. Dzięki mocy systemowej 285 kW nowe Q6 e-tron oferuje sportowe osiągi. SQ6 e-tron przy włączonej dodatkowej funkcji rozwija moc systemową do 380 kW. Q6 e-tron quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a SQ6 e-tron potrzebuje na to zaledwie 4,3 s. Maksymalne prędkości obu wersji wynoszą, odpowiednio, 210 oraz 230 km/h. W późniejszym terminie – w zależności od rynku – pojawią się dwie odmiany z napędem na tylne koła: jedna będzie stanowić wersję bazową, a druga zostanie zaprojektowana z naciskiem na efektywność i zasięg.
Dzięki technologii 800 V i standardowej maksymalnej mocy ładowania 270 kW możliwe są krótkie postoje na ładowanie. Na odpowiedniej stacji ładowania (HPC) akumulator można naładować energią potrzebną do pokonania 255 km w zaledwie 10 minut. Stan naładowania wzrasta z 10 do 80% w ciągu około 21 minut.
Istotnym elementem zwiększającym efektywność, a tym samym zasięg Q6 e-tron, jest zaawansowany system rekuperacji odzyskujący energię z mocą do 220 kW. Układ ten może obsłużyć około 95% wszystkich codziennych procesów hamowania.
Nowe Audi Q6 e-tron. Oświetlenie
W przypadku cyfrowych tylnych lamp OLED drugiej generacji sześć paneli OLED składających się łącznie z 360 segmentów generuje nowy obraz co 10 ms, korzystając ze specjalnie opracowanego algorytmu.
Z przodu aktywna cyfrowa sygnatura świetlna jest tworzona poprzez interakcję algorytmu z 12 segmentami, które przyciemniają się w górę i w dół. Z tyłu służą do tego wszystkie cyfrowe segmenty OLED. Poszczególne segmenty świetlne współdziałają ze sobą w taki sposób, że całkowite natężenie światła sygnatury pozostaje niezmienne.
Po raz pierwszy cyfrowe tylne światła OLED mogą komunikować się z otoczeniem w ukierunkowany sposób (Car-to-X). Znany już z innych modeli Audi system wykrywania niebezpiecznej odległości w nowym Q6 e-tron został rozszerzony o oświetlenie komunikacyjne, które ostrzega innych użytkowników drogi o miejscach wypadków i awarii. W obliczu krytycznych sytuacji na drodze oświetlenie komunikacyjne wyświetla specyficzną statyczną sygnaturę tylnych lamp OLED ze zintegrowanymi symbolami ostrzegawczymi.
Technologia, która debiutuje w Audi Q6 e-tron, wyznacza nowe standardy również w zakresie indywidualizacji: właściciele mogą wybierać spośród ośmiu cyfrowych sygnatur świetlnych w przeprojektowanych światłach do jazdy dziennej reflektorów LED Matrix oraz w cyfrowych tylnych lampach OLED 2.0 – i w zupełnie nowy sposób personalizować swoje Q6 e-tron.
Nowe Audi Q6 e-tron. Wyposażenie
Nowy system informacyjno-rozrywkowy po raz pierwszy wykorzystuje system operacyjny Android Automotive. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom jego treści, w tym najnowsze usługi Audi connect i udoskonalony planer trasy e-tron – dostępne w standardzie, są zawsze aktualne. Aplikacje takie jak YouTube można pobrać za pośrednictwem sklepu z zewnętrznymi aplikacjami, który jest bezpośrednio zintegrowany z MMI i nie wymaga smartfona.
Sercem systemu nagłośnienia Bang & Olufsen Premium jest wysokowydajny wzmacniacz, który zasila 20 głośników o łącznej mocy 830 W. Cztery z nich są zintegrowane z zagłówkami przednich siedzeń i – po raz pierwszy w Audi – umożliwiają tworzenie stref dźwiękowych. Dynamiczne oświetlenie interakcyjne (IAL) oferuje różnorodne funkcje komunikacyjne, wspierając w ten sposób interakcję samochodu z podróżującymi. Swoim zasięgiem, za pomocą szerokiego łuku, obejmuje wnętrze i kokpit.
Nowością jest adaptacyjny asystent jazdy plus, który pomaga nie tylko w przyspieszaniu oraz utrzymywaniu prędkości, odległości i pasa ruchu, ale wykorzystuje także mapy o wysokiej rozdzielczości i zagregowane w chmurze dane roju z innych pojazdów. Aby ułatwić prowadzenie, SUV uwzględnia informacji z czujników radarowych, przedniej kamery oraz czujników ultradźwiękowych. Na podstawie zebranych informacji tworzy wirtualną trasę i pokonuje ją niezawodnie i maksymalnie komfortowo w całym zakresie prędkości oraz w korkach.
Asystent parkowania tyłem, tempomat, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu, asystent wydajności, układ kolizyjny oraz system ostrzegania o rozproszeniu uwagi i senności należą do wyposażenia standardowego. W ramach różnych pakietów wyposażenia klienci mają do wyboru dodatkowe systemy wsparcia.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?