Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36999 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Fiat Multipla kontra Honda FR-V

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Fiat: Multipla napędzana silnikiem 1,6 l/103 KM zużywa w mieście ok. 11 l paliwa na 100 km przy umiarkowanie dobrej dynamice. Europejska polityka prorodzinna przynosi rezultaty. Samochody rodzinne zaczynają być modne, a w tej roli znakomicie się sprawdzają minivany.

Europejska polityka prorodzinna przynosi rezultaty. Samochody rodzinne zaczynają być modne, a w tej roli znakomicie się sprawdzają minivany. Fot. Fiat: Multipla napędzana silnikiem 1,6 l/103 KM zużywa w mieście ok. 11 l paliwa na 100 km przy umiarkowanie dobrej dynamice.

 

Jedną z nowszych konstrukcji minivana jest Honda FR-V, w której przejęto układ siedzeń stosowany wcześniej w Fiacie Multipla – 3 siedzenia w dwóch rzędach. Z tego powodu porównujemy oba pojazdy, chociaż trudno je skojarzyć pod względem silnikowym. Na naszym rynku Honda oferowana jest wyłącznie w jednej wersji silnikowej – 2-litrowej, Fot. Honda: Honda FR-V to najnowsza propozycja w segmencie minivanów. Układ siedzeń jest identyczny jak w Multipli – 3+3. benzynowej o mocy 150 KM. Multiplę można kupić z benzynowym silnikiem 1,6 l/103 KM lub wysokoprężnym – 1.9 JTD/115 KM. Zdecydowaliśmy się na silnik benzynowy, zdając sobie sprawę, że pod względem mocy silników oba pojazdy trudno ze sobą porównywać.

 

Cechy szczególne

 

Fiat i Honda mają taki sam układ siedzeń – w dwóch rzędach umieszczono 3 fotele. W porównaniu z autami 7-osobowymi typu 2+3+2 prezentowane pojazdy mają jedną zaletę – większy bagażnik przy maksymalnym wykorzystaniu miejsc. Objętość Fot. Fiat: Po modernizacji Fiat Multipla nie wygląda już tak szokująco. Zachowano jednak układ siedzeń 3+3 – trzy fotele w dwóch rzędach. przestrzeni bagażowej w Hondzie wynosi 440 l, a w Fiacie – 430 l. Wadą rozwiązania 3+3 jest konieczność zwiększenia szerokości pojazdu i ograniczona ilość miejsca dla kierowcy. W Hondzie i Fiacie poradzono sobie w ten sposób, że środkowy fotel każdego rządu można przesuwać wzdłuż Fot. Honda: W Polsce Honda FR-V oferowana jest wyłącznie z benzynowym silnikiem 2 l o mocy 150 KM. Ta nowoczesna jednostka napędowa znakomicie radzi sobie z napędem tego pojazdu. nadwozia, dzięki czemu pasażerowie nie dotykają się. Przedni fotel w Hondzie ma większy zakres regulacji niż w Fiacie, jednak w obu autach siedziska są dość krótkie i słabo wyprofilowane.

 

Zaletą Hondy jest możliwość składania foteli tylnego rzędu i chowania ich w podłodze. W Fiacie tylne fotele trzeba wymontować z auta i poszukać miejsca do ich przechowania. Najbardziej oryginalna w Multipli jest tablica przyrządów o niezwykle śmiałym kształcie, którą umieszczono na środku auta. W Hondzie nie ma takich ekstrawagancji. W Obu pojazdach dźwignia zmiany biegów znajduje się na konsoli środkowej. Dźwignię hamulca ręcznego Fot. Fiat: Środkowe fotele można przesuwać wzdłuż nadwozia, dzięki czemu pasażerowie maja więcej miejsca na ramiona. Bagażnik Multipli ma objętość 430 l. ulokowano w Hondzie oryginalnie – pod dźwignią zmiany biegów, a w Fiacie – z lewej strony fotela kierowcy.

 

Silniki

 

Największa różnica między porównywanymi pojazdami dotyczy jednostek napędowych. Znany z innych modeli benzynowy silnik Fiata z pojemności 1,6 l osiąga moc 103 KM. Ta jednostka napędowa lubi wysokie obroty, co negatywnie Fot. Honda: Wnętrze Hondy jest równie obszerne jak w Fiacie. W Hondzie zastosowano praktyczny system składania w podłodze tylnych siedzeń. odbija się na zużyciu paliwa. Silnik Hondy o pojemności 2 l i mocy 150 KM jest jednym z nowocześniejszych silników benzynowych. Wyposażony jest w płynną regulację faz rozrządu, zmienny skok i czas otwarcia zaworów oraz zmienną długość kanałów dolotowych. Dzięki tym urządzeniom kultura pracy silnika jest wysoka, przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Oczywiście Honda jest szybsza od Fiata, ze względu na znaczną różnicę w wartości momentu obrotowego. Fot. Fiat: Oryginalnie zaprojektowana tablica przyrządów jest czytelna.

 

Wrażenia z jazdy

 

Pod względem konstrukcji Honda ma nowocześniejszy układ zawieszenia od Fiata. W aucie japońskim z przodu zastosowano kolumny McPhersona, ale z tyłu zawieszenie jest wielowahaczowe. Pozwoliło to konstruktorom na bardziej miękką charakterystykę tłumienia, a więc dobre tłumienie nierówności drogi i wysoki komfort jazdy. W Fiacie z przodu są także kolumny McPhersona, ale z tyłu belka skrętna z Fot. Honda: Tablica przyrządów Hondy ma klasyczne kształty. wahaczami wzdłużnymi. W związku z tym zawieszenie jest twarde, gorszy niż w Hondzie komfort jazdy, ale lepsze zachowanie Multipli w zakrętach. W obu autach poziom hałasu przy prędkości 100 km/h nie jest wysoki, co sprzyja dalekim podróżom. Za to niezbyt wydajny układ hamulcowy obu pojazdów sprawia, że długość drogi hamowania przekracza 41 m.  

 

Podsumowanie

 

Honda FR-V to nowoczesny pojazd napędzany mocnym silnikiem i dobrze wyposażony. Stojący na straconej pozycji Fiat Multipla ma jednak kilka istotnych zalet i o 21 500 zł niższą cenę. To wystarczająco duża różnica, by przychylnym okiem spojrzeć na Multiplę, nawet jeśli jest wolniejsza, gorzej wyposażona i wykończona niż Honda. Pod względem przestronności wnętrza nie ma większych różnic.

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Fiat Multipla

Honda FR-V

Przestronność wnętrza

Remis

Silnik

 

+

Poziom hałasu

Remis

Hamulce

Remis

Dynamika

 

+

Zużycie paliwa

 

+

Nowoczesność konstrukcji

 

+

Wyposażenie

 

+

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Fiat Multipla

Honda FR-V

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/benzynowy

4/16/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3 )

1581

1998

Moc maksymalna (KM/obr/min)

103/5750

150/6500

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

145/4000

192/4000

Przyspieszenie 0-100 km/h(s)

12,6

10,5

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

13,6

10,1

Prędkość maksymalna (km/h)

170

195

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

68

68

Droga hamowania od 100 km/h (m)

41,5

41,6

Pojemność bagażnika (dm3 )

430

440

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

63

58

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

7,2/11,1

6,9/11,0

Długość x szerokość x wysokość (cm)

409 x 187 x 170

429 x 180 x 161

Rozstaw osi (cm)

267

268

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

3/12

Cena (zł)

67 400

88 900

 

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Fiat Multipla

Active

Honda FR-V

Comfort

Poduszki powietrzne

2

6

Układ ABS/zapobiegający poślizgowi kół napędzanych ASR

S/

S/

Układ wspomagania nagłego hamowania

-

S

Układ stabilizacji toru jazdy ESP

-

S

Elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/O

S/S

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

S/-

S/S

Centralny zamek

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Radio z CD

O

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/-

-/S

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Krzychu1973 (gość)

    Multipla ok

  • Krzychu1973 (gość)

    bardzo fajne samochody

  • honda FR-V (gość)

    bardzo ładny samochód a 2.0 ładnie przyspiesza i mocy jest wystarczająco . Jeśli miał bym na któryś się skusić to Honda RF-V zdecydowanie wygrywa .

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat Multipla dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Honda FR-V dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Multipla opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł