Honda Civic Type R. Najszybsza na pięciu torach w Europie
Data publikacji: Autor: Mototarget.pl

Zainspirowany sukcesem Civica Type R, który w maju 2014 roku pobił rekord toru Nürburgring Nordschleife dla samochodów z przednim napędem, zespół Hondy opracował nowe europejskie wyzwanie torowe, które miało ugruntować pozycję tego modelu, jako jednego z najlepszych hatchbacków o sportowych osiągach.
Kampania rozpoczęła się w kwietniu na mokrym od deszczu torze Silverstone, gdzie organizowane jest Grand Prix Wielkiej Brytanii. Za kierownicą Civica Type R zasiadł Matt Neal, trzykrotny zwycięzca serii British Touring Car Championship, ustanawiając czas przejazdu jednego okrążenia wynoszący 2 minuty i 44,45 sekundy. Matt nie był zadowolony z uzyskanego rezultatu, więc zespół powrócił jeszcze w tym samym miesiącu na tor, notując czas 2 minut i 31,85 sekundy uzyskany na suchym torze.
Na początku maja uwaga teamu Hondy skupiła się na torze Spa-Francorchamps w Belgii - ulubionym obiekcie wielu kierowców ze wszystkich stron świata głównie z uwagi na słynną sekcję Eau Rouge. Za sterami Civica Type R zasiadł Rob Huff z zespołu Honda Racing, ustanawiając doskonały czas wynoszący 2 minuty i 56,91 sekundy.
Po dwóch próbach zakończonych sukcesem, ekipa Hondy przeniosła się do Włoch na historyczny tor Monza. Tym razem w rolę kierowcy wcielił się Norbert Michelisz, startujący w WTCC Węgier, który w pięknym stylu pokonał słynny zakręt Parabolica, ustanawiając ostatecznie czas przejazdu pełnego okrążenia wynoszący 2 minuty i 15,16 sekundy.
Redakcja poleca:
Peugeot 208 GTI. Mały urwis z pazurem
Likwidacja fotoradarów. W tych miejscach kierowcy przekraczają prędkość
Filtr cząstek stałych. Wycinać czy nie?
Przed udaniem się na końcową sesję na tor Hungaroring, ekipa Hondy odwiedziła historyczny tor Estoril, który miał „zdobyć” Tiago Monteiro. Niestety, z uwagi na poważny wypadek podczas wyścigu WTCC w Niemczech, zawodnik Hondy został wyeliminowany z udziału w tym przedsięwzięciu. Jego miejsce zajął Portugalczyk Bruno Correia, kierowca wyścigowy i kierowca samochodu bezpieczeństwa w WTCC, który w ciągu 24 godzin pojawił się na torze. Po zaledwie jednodniowych testach w aucie, Bruno zanotował czas przejazdu wynoszący 2 minuty i 4,08 sekundy.
6 czerwca zespół w końcu dotarł na Węgry. Za kierownicą Civica Type R ponownie zasiadł Norbert Michelisz, który w 2015 roku wywalczył tu zwycięstwo w Civicu Type R WTCC dla niezależnego zespołu Zengõ Motorsport. Po dwóch dniach prób, Norbert wycisnął z seryjnego Civica Type R wszystko, co się dało, ustanawiając czas przejazdu na poziomie 2 minut i 10,85 sekundy.
Przypomnijmy, że auto wyposażono w nowy, wysokoobrotowy silnik Turbo VTEC o pojemności 2 l oraz nowy tryb jazdy +R. Moc maksymalna wynosi 310 KM, a czerwone pole na obrotomierzu rozpoczyna się przy 7000 obr./min. Prędkość maksymalna oscyluje z kolei w granicach 270 km/h.
Najlepsze czasy przejazdu Hondy Civic Type R
Data |
Tor |
Czas okrążenia |
Kierowca |
4 kwietnia 2016 |
Silverstone (tor Grand Prix), Wielka Brytania |
2:44,45(mokro) |
Matt Neal (GBR) |
26 kwietnia 2016 |
Silverstone (tor Grand Prix), Wielka Brytania |
2:31,85 (sucho) |
Matt Neal (GBR) |
10 maja 2016 |
Circuit de Spa-Francorchamps, Belgia |
2:56,91 |
Rob Huff |
23 maja 2016 |
Autodromo Nazionale Monza (tor Grand Prix), Włochy |
2:15,16 |
Norbert Michelisz |
31 maja 2016 |
Autódromo do Estoril, Portugalia |
2:04,08 |
Bruno Correia (POR) |
6 czerwca 2016 |
Hungaroring, Węgry |
2:10,85 |
Nobert Michelisz |

- Poprzednie zdjęcie
- 1 / 7
- Następne zdjęcie
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R przemierzyła Europę w celu ustanowienia nowych, najlepszych czasów przejazdu zanotowanych przez przednionapędowe samochody seryjne na pięciu legendarnych torach wyścigowych.
Fot. Honda