Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Fascynacje samochodowe

Land Rover. Przegląd modeli

Data publikacji: Autor: Motofakty.pl

Czytasz drugą z trzech stron tego artykułu.

Range Rover

Range Rover 

Ultraluksusowy i perfekcyjnie wykończony samochód, który wciąż nadaje się do wypadów w trudny teren. W ekstremalnych sytuacjach procentują sztywność i lekkość aluminiowego nadwozia, pneumatyczne zawieszenie z szeroką regulacją prześwitu oraz zaawansowany układ napędowy ze skrzynią redukcyjną i mechanicznymi blokadami mostów.

Fot. Land Rover Ultraluksusowy i perfekcyjnie wykończony samochód, który wciąż nadaje się do wypadów w trudny teren. W ekstremalnych sytuacjach procentują sztywność i lekkość aluminiowego nadwozia, pneumatyczne zawieszenie z szeroką regulacją prześwitu oraz zaawansowany układ napędowy ze skrzynią redukcyjną i mechanicznymi blokadami mostów. Kierującemu wystarczą podstawowe prawidła  o jeździe w terenie. Elektroniczny system Terrain Response automatycznie dopasuje ustawienia podzespołów samochodu do rodzaju wykrytego terenu. Kierowca może też wziąć sprawy we własne ręce i włączyć ustawienia do jazdy po śniegu, błocie, piasku  czy kamieniach. Tylko niewielki odsetek właścicieli Range Roverów sprawdził auto w trudnych warunkach. Brytyjskie SUV-y najczęściej widywane są w najdroższych i najbardziej prestiżowych dzielnicach miast. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, producent oferuje masę dodatków – z odbiornikiem telewizyjnym, wykończoną drewnem orzechowym podłogą bagażnika czy z wentylowanymi fotelami z funkcją masażu włącznie.

Range Rover 3.0 TDV6 HSE

silnik: 3.0 V6 Diesel (258 KM, 600 Nm)

Kąty natarcia/rampowy/zejścia: 34,7°/28,3°/29,6°

Prześwit: 296 mm

Głębokość brodzenia: 900 mm


Range Rover Sport

Range Rover Sport

Popularny Sport zmienił się na lepsze. Wcześniej był technicznie spokrewniony z Land Roverem Discovery. Bieżący model jest krewnym aluminiowego Range Rovera. 

Fot. Land Rover Popularny Sport zmienił się na lepsze. Wcześniej był technicznie spokrewniony z Land Roverem Discovery. Bieżący model jest krewnym aluminiowego Range Rovera. Użycie stopów lekkich zmniejszyło masę, ograniczyło spalanie i poprawiło prowadzenie auta. Optymalizacja konstrukcji wpłynęła też dodatnio na przestronność wnętrza. Pneumatyczne zawieszenie oraz opcje ograniczające przechyły na zakrętach i zmieniające rozkład mocy na koła, kapitalnie wpływają na wrażenia z jazdy. Na najbardziej wymagających czeka sportowa wersja SVR. Poza potężnym, mechanicznie doładowanym 5.0 V8 (550 KM, 680 Nm) otrzymała m.in. utwardzone zawieszenie, wzmocniony układ hamulcowy oraz aktywny dyferencjał tylny.

Range Rover Sport 3.0 SDV6 HSE

Silnik: 3.0 V6 Diesel (258 KM, 600 Nm)

Kąty natarcia/rampowy/zejścia: 33°/27,2°/31°

Prześwit: 278 mm

Głębokość brodzenia: 850 mm

Land Rover Defender 

Ostatni egzemplarz kultowej terenówki zjechał z linii montażowej fabryki w Solihull 29 stycznia 2016 roku.  W uroczystym pożegnaniu Defendera wzięło udział 700 aktualnych i byłych pracowników Land Rovera.

Fot. Land Rover

Land Rover Defender

Ostatni egzemplarz kultowej terenówki zjechał z linii montażowej fabryki w Solihull 29 stycznia 2016 roku. W uroczystym pożegnaniu Defendera wzięło udział 700 aktualnych i byłych pracowników Land Rovera.

Fot. Land Rover

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości