Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Magnetyzer

Data publikacji: Autor: Jerzy Pikuła

 Podczas zakończonej kilkanaście dni temu Światowej Wystawy Wynalazków i Innowacji "Brussels - Eureka 2001" magnetyzer będący dziełem współpracy polsko-japońsko-szwedzkiej grupy naukowców otrzymał złoty medal i nagrodę specjalną za najbardziej oryginalny wynalazek.

Podczas zakończonej kilkanaście dni temu Światowej Wystawy Wynalazków i Innowacji "Brussels - Eureka 2001" magnetyzer będący dziełem współpracy polsko-japońsko-szwedzkiej grupy naukowców otrzymał złoty medal i nagrodę specjalną za najbardziej oryginalny wynalazek.

 

W dobie nieustannych podwyżek paliwa dla każdego kierowcy niebagatelne znaczenie ma zużycie benzyny. "Multimag" to niewielkie urządzenie, owoc wielu naukowych badań grupy zapaleńców z tytułami profesorskimi. Zakładany na przewody paliwowe, dzięki wytwarzanemu polu magnetycznemu, "porządkuje" cząsteczki paliwa i bardzo dokładnie "wiąże" je z dostarczanym do komory spalania powietrzem. Specjalnie "ustawione" pole magnetyczne sprawia, że proces spalania jest znacznie skuteczniejszy. Z układu wydechowego do atmosfery trafia mniej szkodliwych substancji, tym samym wzrasta moc silnika i maleje zużycie paliwa.

- Nasze urządzenie zostało docenione w Brukseli przez grono wybitnych fachowców - potwierdza inż. Krystian Witaszak, przedstawiciel Trust International, reprezentujący dziewięcioosobową grupę autorów patentu w Brukseli. - Wystawa wynalazków i innowacji uważana jest za najbardziej prestiżowy salon nowych rozwiązań naukowych i technicznych w świecie. Wynalazki na wystawę kwalifikują organizacje i agencje rządowe poszczególnych państw. Weryfikacji i oceny dokonują zespoły międzynarodowych ekspertów różnych dziedzin. Najczęściej są to znani profesorowie wyższych uczelni technicznych oraz specjalistycznych instytutów badawczych.

 

W przeciwieństwie do magnetyzerów przepływowych (czyli takich, które wymagają rozcięcia przewodów paliwowych), "multimag" obywa się bez ingerencji w układ paliwowy. Wystarczy go tylko zamontować na przewodach. Ma to niebagatelne znaczenie dla posiadaczy samochodów, gdyż w nowych pojazdach, jakakolwiek ingerencja w silnik kończy się utratą praw gwarancyjnych. Założenie "multimaga" jest bajecznie proste, trwa dosłownie kilka minut i może tego dokonać zupełny laik.

 

Na krajowym rynku jest kilka podobnych rozwiązań. Po konsultacjach ze specjalistycznymi ośrodkami techniki motoryzacyjnej nasz wybór padł właśnie na "multimaga". Polscy twórcy nagrodzonego w Brukseli urządzenia nie mieli ani chwili wątpliwości i zgodzili się udostępnić do długodystansowych testów swój magnetyzer. Urządzenie zainstalowalimy pod niezależną kontrolą fachowców firmy "Multexim". W autoryzowanym serwisie koncernu Forda dokonywane są na najnowocześniejszych urządzeniach diagnostycznych próby pomiarowe. Na razie możemy potwierdzić, że "multimag" spisuje się bardzo obiecująco, zaś w testowanym samochodzie apetyt na benzynę znacznie zmalał.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości