Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Najlepsze auta wg Euro NCAP w 2011 roku

Data publikacji: Autor: (pp)

Fot. Archiwum Polskapresse W minionym roku, niezależna organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów Euro NCAP, przetestowała 53 modele samochodów, oceniając ich poziom ochrony życia zarówno pasażerów, jak i pieszych. W podsumowaniu, eksperci z tej organizacji wyróżnili pięć aut, które ich zdaniem wypadły najlepiej w swojej klasie.
Fot. Archiwum Polskapresse Zachowanie się auta w czasie zderzenia jest jednym z głównych czynników, jakie decydują o jego zakupie. Założona w 1997 roku organizacja Euro NCAP jest jedną z najpopularniejszych, które badają stan bezpieczeństwa aut dostępnych na europejskim rynku. Samochody oceniane są zarówno w zakresie zderzeń czołowych, jak i bocznych. Dodatkowo, punkty przyznawane są również za ochronę życia pieszych.

Po zsumowaniu wyników, każde z aut otrzymuje gwiazdki w liczbie od 0 do 5. Maksymalna nota stała się celem wielu producentów, którzy prześcigają się w kolejnych pomysłach, które mają ochronić życie kierowcy oraz pasażerów.

Wnioski, jaki płyną z ubiegłorocznych testów są zadowalające. Okazuje się, że wśród 53 zbadanych modeli, najgorszy z nich, Dacia Duster, otrzymał aż 3 gwiazdki. Pokazuje to, jak wielki postęp dokonał się w ostatnich latach w zakresie bezpieczeństwa samochodów.

Najlepsze wyniki w swojej klasie otrzymały natomiast:

Audi Q3, Fot:
Audi
- małe SUV-y: Audi Q3
Chevrolet Aveo, Fot: Chevrolet
- segment B: Chevrolet Aveo
Ford Focus, Fot: Ford
- segment C: Ford Focus
Mercedes Benz Klasa B, Fot: Mercedes
- minivany: Mercedes-Benz Klasy B
Volvo V60, Fot: Volvo
- duże auta rodzinne: Volvo V60

Ponadto, organizacja wyróżniła również Chevroleta Chevroleta Malibu, Mercedesa Klasy M, Toyotę Yaris, Lexusa CT200h, Opla Zafirę Tourer, Hyundaia ix20, BMW X1 i Nissana Leaf oraz Forda Rangera. Wszystkie te pojazdy otrzymały 5 gwiazdek, czyli maksymalną ocenę Euro NCAP.

Źródło: Euro NCAP

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • laaant (gość)

    To wszystko pic na wodę .To reklama poszczególnych marek.;Mądrzy" mawiali ze jak duże auto to mozliwość przeżycia większa.BMW serii 5 to chyba duże auto.Podczas zderzenie tylnego połamał sie fotel kierowcy.KIerowca nie żyje. Panowie każdy wypadek jest indywidualny. Niema dwóch takich samych. Testy zderzeniowe - to przecie symulacja z udziałem manekina.Zachowanie manekina = zachowaniu pijanego człowieka.

  • reinmen (gość)

    Renówki miały 5 gwizdek już 12 lat temu, w większości moldeli, teraz to nawet już nie trzeba ich poddawać testom NCAP

  • gość (gość)

    Teraz renówka nie wiem czy miała by z 2 punkty jak poduszki nie zadziałają, buda zardzewiała. Renault to złom

  • Komentarz usunięty.
  • Zennek (gość)

    Jak widzę sami specjaliści się tu wypowiadają.

  • michelle (gość)

    Only Honda !

  • szofer (gość)

    Fordy, Renówki i Fiaty TO NAJWIĘKSZY CHŁAM I GRATY.

  • Janusz (gość)

    A ja miałem 19,Lagunę,Megane II i jeździłem nimi średnio po 100tyś.km. Autka super. Bez żadnych problemów. Lałem olej albo benzynę, robiłem przeglądy i nigdy mnie nie zawiodły. A jeździłem b.dużo w b.wysokich górach i nie zawsze po dobrych drogach. To odpowiedx dla "szofera".,ktory pewnie jeździł maluchem,Fiestą i jeszcze czyś tam.Pozdrawiam

  • piotrzieba1

    Zgadzam się z michelle, Też mam Hondę i rewelacja!

  • 3man (gość)

    do laaant. Po prostu jesteś w błędzie bo sie nie znasz. Na twoim miejscu nie chwalił bym się taką ignorancją. Milczenie jest złotem!

  • alan2

    Przynajmniej jeden portal który napisał że Aveo to segment B a nie małe samochody bo w tej klasie najlepsze wyniki uzyskał VW UP deklasując Pandę napewno z powodu braku ESP ale również w poszczególnych dziedzinach UP okazał się lepszy, natomiast Ford Ranger okazał się liderem wśród Pickupów

  • Tylko Ford (gość)

    Tylko Ford - cieszę się że mogę jeździć bardzo dobrym autem za bardzo dobre pieniądze! Śmieję się z tych co to płacą dużo za stare auto od "sąsiada" żeby było się czym pochwalić :)

  • Papkin (gość)

    Sami fachowcy.... nie ma co - najpierw zorientujcie się co to znaczy test NCAP a potem lansujcie teorie "profesjonalistów"...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości