Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36066 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Nissan Terrano II

Data publikacji: Autor: Tekst i zdjęcia Witold Blady Dziennik Bałtycki

 Nissan Terrano II należy do najchętniej kupowanych w naszym kraju aut z napędem na cztery koła.

Przejdź do: Porównanie z konkurentami | Porównanie zużycia paliwa | Porównanie wyposażenia | Jazda

Najtańsze Terrano II kosztuje niewiele ponad 100 tys. zł. Terrano II w wersji z benzynowym - 2,4-litrowym silnikiem radzi sobie doskonale nie tylko na piaszczystych leśnych drogach, ale także w błocie. Nasze testowe auto radziło sobie także z wymagającym torem motocrossowym w Gdyni Kolibkach.
Pod maską "naszego" Nissana pracował czterocylindrowy, benzynowy silnik o mocy 118 KM i pojemności 2,4 l. Prędkość maksymalna tego Terrano II to 160 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,7 sek. Zdarzało się, że średnie zużycie paliwa przekraczało, i to dość znacznie, 15 l/100 km.

Porównanie z konkurentami

Porównanie danych technicznych

Model Nissan Terrano II Kia Sportage Land Rover Freelander
Silnik R4 R4 R4
Pojemność skokowa (cm sześc.) 2389 1998 1795
Moc maks. (KM) 118 128 120
Maks. moment obrotowy (Nm) 191 175 165
Skrzynia biegów - manualna, pięciobiegowa -
Hamulce przednie/tylne - tarczowe/bębnowe -
Średnica zawracania (m) 10,8 10,6 11,6
Długość (mm) 4217 3760 4380
Szerokość (mm) 1755 1730 1805
Wysokość (mm) 1830 1650 1710
Rozstaw osi (mm) 2450 2360 2560
Masa własna (kg) 1640 1440 1380
Ładowność (kg) 870 490 580
Prędkość maksymalna (km/h) 160 172 160
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 13,7 14,7 11,9

Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)

Model Nissan Terrano II Kia Sportage Land Rover Freelander
Miasto 15,2 15,4 13
Poza miastem 10,1 9,4 8,6

Porównanie wyposażenia

Model Terrano Comfort Sportage Freelander
ABS S S S
Airbag kierowca/pasażer S/S O/O S/S
Poduszki boczne N N N
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby O S S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio O O O
Klimatyzacja O O S
Aluminiowe felgi O O O
S - standard O - opcja N - niedostępne

» Do początku artykułu

Podstawowy model Terrano II, oznaczony Comfort ma w standardowym wyposażeniu ABS, centralne ryglowanie zamków, poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, halogeny, wskaźnik temperatury zewnętrznej, głośniki, wspomaganie układu kierowniczego, obrotomierz i immobiliser. W nieco droższej odmianie Sport dodatkowo otrzymamy także aluminiowe felgi, elektrycznie opuszczane szyby, elektrycznie regulowane lusterka, radioodtwarzacz i spryskiwacz reflektorów. Skórzana kierownica, klimatyzacja, chromowane lusterka i drewniane wykończenie deski rozdzielczej to elementy pakiety Luxury - takie auto jest droższe od podstawowego modelu o 17 tys. zł.

Wnętrze niewiele się zmieniło. Widoczność z miejsca kierowcy jest doskonała.

Jazda

Nissan Terrano, choć projektowano go blisko 10 lat temu, nie zestarzał się.

Testowy model miał typowo szosowe opony, lepiej więc czuł się na asfalcie niż w terenie.
W czasie szybkiej jazdy auto jest bardzo wrażliwe na boczne podmuchy wiatru, a wewnątrz jest bardzo głośno. Do jazdy w terenie nie mamy zastrzeżeń, choć zdarzało się nam stracić czasem kontrolę nad autem. Winę za taki stan rzeczy ponoszą opony, uniwersalne, a więc łączące cechy gum do jazdy po szosie i w terenie. Znacznie rozsądniej mieć dwa komplety kół, do jazdy typowo szosowej i terenowej.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Nissan Terrano dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Nissan

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

431 zł