Nowe przepisy dotyczące opon w DMP 2012

(pp)
Fot. Karol Nowakiewicz
Fot. Karol Nowakiewicz
Właściwy dobór opon w driftingu jest jednym z czynników, które nierzadko decydują o zwycięstwie lub przegranej podczas zawodów. Dotychczas, w Mistrzostwach Polski organizowanych przez Polską Federację Driftingu (PFD), nie istniały żadne ograniczenia dotyczące rozmiaru ogumienia. W sezonie 2012 to się jednak zmieni.
Fot. Karol Nowakiewicz
Fot. Karol Nowakiewicz

Choć drifting polega na
jeździe autem w kontrolowanym poślizgu, a przez większą część przejazdu
spod tylnych kół wydobywają się kłęby dymu, opony stosowane w tym
sporcie muszą zapewniać wysoką przyczepność. Podczas zawodów, prędkość z
jaką zawodnicy pokonują pierwszy zakręt, jest najczęściej bardzo
zbliżona do tej z jaką przejazd kończą. Oznacza to, że choć samochód
znajduje się w poślizgu, nie traci prędkości. Opony muszą zatem nie
tylko dawać możliwość "jazdy bokiem", lecz również napędzać pojazd.

W
tym celu, wielu zawodników startujących gruntownie zmodyfikowanymi i
lekkimi pojazdami, stosowało szerokie ogumienie, które zapewniało
uzyskanie większej prędkości, a co za tym idzie, bardziej widowiskowy
przejazd. Stwarzało to dużą dysproporcję pomiędzy kierowcami
dysponującymi mniejszymi budżetami, którzy startowali samochodami o
mniejszych mocach. Nie byli oni w stanie utrzymywać tempa rywali.

W
ubiegłym roku przedstawiciele PFD przeprowadzili wiele konsultacji z
zawodnikami oraz członkami ekip startujących w cyklu MP. W oparciu o nie
zdecydowano się wprowadzić pewne ograniczenia dotyczące rozmiarów i
rodzajów opon dopuszczonych do stosowania w samochodach biorących udział
w Driftingowych Mistrzostwach Polski w sezonie 2012.

Ograniczenia
mają na celu nie tylko zmniejszenie wydatków związanych z zakupem
droższych opon, lecz także wyrównanie szans pomiędzy zawodnikami
startującymi różnymi samochodami i na różnych typach ogumienia.
Jednocześnie, nowe przepisy pozostawiły kierowcom dowolność w wyborze
producenta lub modelu opon, dzięki czemu zawodnicy w dalszym ciągu będą
mogli korzystać z preferowanych przez siebie mieszanek.

Masa pojazdu (kg)Szerokość opon na tylnej osi
910-955175-215
955-1000205-225
1000-1045215-235
1045-1090225-245
1090-1135235-255
1135-1180245-265
1180-1225255-275
1225-1270265-285
1270-1315275-295
1315 i więcej285-305

Szczegóły na stronie pfd.org.pl

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty