Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe Artykuł sponsorowany

Nowy Fiat Tipo. Sprawdzone rozwiązania w standardzie

Data publikacji: Autor: Motofakty.pl

Nowy Fiat Tipo

Najnowszy model Fiata jest propozycją dla osób potrafiących docenić jakość oferowaną za rozsądne pieniądze. Tipo, w szczególności z silnikami benzynowymi, przypadnie również do gustu kierowcom szukających możliwie niskich i przewidywalnych kosztów eksploatacji.

Fot. Motofakty Najnowszy model Fiata jest propozycją dla osób potrafiących docenić jakość oferowaną za rozsądne pieniądze. Tipo, w szczególności z silnikami benzynowymi, przypadnie również do gustu kierowcom szukających możliwie niskich i przewidywalnych kosztów eksploatacji.

Nowy Fiat Tipo

Najnowszy model Fiata jest propozycją dla osób potrafiących docenić jakość oferowaną za rozsądne pieniądze. Tipo, w szczególności z silnikami benzynowymi, przypadnie również do gustu kierowcom szukających możliwie niskich i przewidywalnych kosztów eksploatacji.

Fot. MotofaktyFiat Tipo został zaprojektowany przez zespół złożony z przeszło 2000 ekspertów, a następnie przetestowany na drogach wielu zakątków świata. Celem było stworzenie eleganckiego, praktycznego i solidnego samochodu. Technicy Fiata otrzymali zielone światło na zrobienie użytku ze sprawdzonych rozwiązań. W pełni wykorzystali daną im możliwość.

Benzynowe silniki Tipo – 1.4 16v (95 KM) oraz 1.6 E-Torq (110 KM) – są jednostkami wolnossącymi. O samochody z motorami tego typu coraz trudniej na rynku nowych pojazdów. Szkoda, bo jednostki pozbawione turbodoładowania najlepiej znoszą jazdę w cyklu miejskim, w którym nie sposób uniknąć „zimnych startów” czy jazdy na odcinkach liczących kilka kilometrów, na których silnik nie jest w stanie osiągnąć temperatury roboczej. Ponadto olej mieszany jest z niespalonymi resztkami benzyny, co prowadzi do obniżenia odporności filmu olejowego na zrywanie. Przyspiesza to m.in. zużywanie się układów odpowiadających za zmiany faz rozrządu czy turbosprężarki, których wirnik i łożyskowanie nie są należycie chronione.

Nowy Fiat Tipo

Najnowszy model Fiata jest propozycją dla osób potrafiących docenić jakość oferowaną za rozsądne pieniądze. Tipo, w szczególności z silnikami benzynowymi, przypadnie również do gustu kierowcom szukających możliwie niskich i przewidywalnych kosztów eksploatacji.

Fot. MotofaktyDochodzą do tego wydłużone nawet do 30 tysięcy kilometrów przebiegi między serwisami olejowymi. Mechanicy niemal jednogłośnie twierdzą, że w typowo miejskim cyklu eksploatacji, przyspieszają zużycie kluczowych elementów jednostki napędowej. Fiat uznał, że dla silników benzynowych najlepszy będzie interwał 15 tysięcy kilometrów, a dla Diesli – z reguły eksploatowanych na dłuższych trasach, które ograniczają tempo degradacji środka smarnego – 20 tys. km.
Silnik 1.6 E-Torq jest łączony z automatyczną, 6-biegową skrzynią. W klasycznej przekładni z konwerterem momentu obrotowego zmiany przełożeń przebiegają płynniej i trwają nieco dłużej niż w zyskujących na popularności przekładniach dwusprzęgłowych. Przekłada się to na mniejsze obciążenie mechaniczne skrzyni, w której nie znajdziemy również dwumasowego koła zamachowego – kosztownego w wymianach i obecnego w wielu przekładniach dwusprzęgłowych. W „dwumasę” nie jest wyposażony także podstawowy w Tipo silnik 1.4 16v.

Za podawanie paliwa odpowiada wtrysk pośredni. Również to rozwiązanie można uznać za ukłon w stronę klienta szukających samochodu o przewidywalnych kosztach eksploatacji. Coraz bardziej popularny wtrysk bezpośredni zapewnia jeszcze dokładniejsze dawkowanie paliwa. To rozwiązanie jest jednak znacznie bardziej czułe na jakość paliwa, a koszt wymiany uszkodzonych wtryskiwaczy do niskich nie należy. W silnikach z wtryskiem bezpośrednim trudniejszy oraz droższy jest montaż instalacji LPG. Nawet w okresie niskich cen benzyny alternatywny sposób zasilania jednostek napędowych cieszy się w Polsce niesłabnącą popularnością. 

Nowy Fiat Tipo

Najnowszy model Fiata jest propozycją dla osób potrafiących docenić jakość oferowaną za rozsądne pieniądze. Tipo, w szczególności z silnikami benzynowymi, przypadnie również do gustu kierowcom szukających możliwie niskich i przewidywalnych kosztów eksploatacji.

Fot. MotofaktyPrzednie koła są prowadzone przez kolumny MacPhersona. Z tyłu pracuje belka skrętna. Relatywnie proste zawieszenie, dzięki odpowiedniemu zestrojeniu, zapewnia wysoki komfort. Jednocześnie liczba pracujących elementów z tulejami metalowo-gumowymi czy sworzniami jest na tyle mała, że podwozie Fiata Tipo podoła trudom długiej eksploatacji nawet na zniszczonych drogach. Ewentualne naprawy nie będą stanowiły nadmiernego obciążenia dla domowego budżetu.

Jak kształtują się ceny części zamiennych? W ASO Fiata świeca zapłonowa kosztuje 42 zł, przednia tarcza hamulcowa – 389 zł, a komplet klocków na przednią oś niecałe 436 zł (z VAT). Filtry powietrza, oleju i kabinowy wyceniono odpowiednio na 73, 61 i 117 zł. Za mocny punkt Tipo, biorąc pod uwagę wciąż mizerny stan wielu dróg, trzeba uznać proste, a zarazem wytrzymałe zawieszenie, złożone z kolumn MacPhersona i belki skrętnej. Ile Fiat liczy sobie za oryginalne części do naprawy układu jezdnego? Łącznik przedniego stabilizatora to wydatek 107 zł, tylny amortyzator kosztuje 373 zł, a przedni – niecałe 505 zł.

Przemyślana, a zarazem kompleksowa oferta, przy uwzględnianiu na każdym kroku zasady „value for money", czyli oferowania dobrej jakości za rozsądne pieniądze, uczyniła z nowego Fiata Tipo mocnego gracza w stawce kompaktowych sedanów. Co ważne, polityka dotyczy nie tylko ceny nowego samochodu. Strategię, zakładającą oferowanie dobrej jakości za akceptowalne pieniądze, uwzględniono również przy tworzeniu pakietów serwisowych czy wycenianiu kosztów części zamiennych bądź robocizny.  

Nowy Fiat Tipo

Najnowszy model Fiata jest propozycją dla osób potrafiących docenić jakość oferowaną za rozsądne pieniądze. Tipo, w szczególności z silnikami benzynowymi, przypadnie również do gustu kierowcom szukających możliwie niskich i przewidywalnych kosztów eksploatacji.

Fot. Motofakty

Nowy Fiat Tipo

Najnowszy model Fiata jest propozycją dla osób potrafiących docenić jakość oferowaną za rozsądne pieniądze. Tipo, w szczególności z silnikami benzynowymi, przypadnie również do gustu kierowcom szukających możliwie niskich i przewidywalnych kosztów eksploatacji.

Fot. Motofakty

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • jokoono (gość)

    Masa własna Tipo 1.4 95km - 1150 kg. Masa własna Suzuki Baleno 1.2 90km - 865 kg. Różnica 285 kg. Wybrałbym Suzuki - mniejsze koszty spalania a miejsca w środku tyle samo.

  • bobik (gość)

    Osobom, które zastanawiają się nad rozsądnym zakupem "normalnego" samochodu i wybierają miedzy Tipo a Baleno polecam Baleno. jakoono napisał o wadze obu aut i kosztach spalania. Mam Baleno od kilku tygodni i wersja z silnikiem 1.2 (90 KM) pali po mieście 4,8 l/100km. Dodam, że komentarz wpisuje zimą i mamy cały czas mrozy. Pochwalę Baleno za jeszcze jedno - to całkiem dynamiczne auto mimo takiego silniczka - wolnossącego, bez żadnych doładowań. Pamiętajcie też, że wydłużona gwarancja w Fiacie to prawdopodobnie jedynie sposób, aby was przytrzymać w ASO dłużej, niż wymaga tego faktyczna awaryjność auta. Tu każdy, kto miał Fiata będzie wiedział, że różnie bywa. Nie wiem jak w Tipo, ale w Baleno przeglądy są co 20 tys. Fiaty reklamowane są jako auta "budżetowe", ale w tym przypadku w kategorii "budżetowych" wygra wg mnie Suzuki:)

  • Adam (gość)

    Zaczekam na nową TEMPRĘ :)

  • Tipo 1.4 95 nie nadaje sie pod LPG. (gość)

    Kupiłem Tipo z myślą o zagazowaniu po gwarancji. Na decyzje o wyborze tego samochodu największy wpływ miała możliwość reklamowanej bezproblemowej pracy na gazie. Po pół roku okazuje się, że w tym samochodzie na LPG wypalają się zawory i gaz odpada. Co ciekawe w Fiacie nadal bez problemu zakładają instalacje, chociaż w firmie która jest producentem zakładanej instalacji odradzili mi gaz do tego samochodu. Problemy zaczynają się po ok 50tys km jazdy na LPG. Gdybym o tym wiedział wcześniej na pewno wybrałbym inny mniej paliwożerny samochód.

  • tipo (gość)

    do silnika 1 4 zakladac gaz to calkowity bez sens jak gogos stac na tipo za 50 tys a potem lpacze ze spalanie tipo w granicach 7 do 10 litrow to bardzo duzo to dlamnie taki gosc jest albo chytry albo nie powazny

  • tipo (gość)

    a propo suzuki baleno jest nieco mniejsze w srodku i duzo brzytrze niz tipo

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat Tipo zdjęcia

Fiat Tipo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Tipo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł