Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36687 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Skoda Octavia Scout. Jak sobie radzi w terenie?

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Skoda Octavia Scout  

Skodę Octavię Scout, poza uterenowionym nadwoziem i indywidualnym wnętrzem, wyróżnia także napęd na obie osie. Jego kluczowym elementem jest elektronicznie sterowane wielotarczowe mokre sprzęgło umieszczone przed tylną osią. Rozdział momentu napędowego na cztery koła odbywa się zawsze zależnie od sytuacji, przy czym sterownik na bieżąco oblicza aktualnie potrzebny moment napędowy dla kół tylnej osi.

Fot. Skoda Pierwsza Skoda Octavia Scout pojawiła się w 2007 roku. Od początku auto było uterenowioną wersją Octavii. Obecnie tą odmianę wybiera ok. 6 procent nabywców czeskiego modelu.

Skoda Octavia Scout  

Skodę Octavię Scout, poza uterenowionym nadwoziem i indywidualnym wnętrzem, wyróżnia także napęd na obie osie. Jego kluczowym elementem jest elektronicznie sterowane wielotarczowe mokre sprzęgło umieszczone przed tylną osią. Rozdział momentu napędowego na cztery koła odbywa się zawsze zależnie od sytuacji, przy czym sterownik na bieżąco oblicza aktualnie potrzebny moment napędowy dla kół tylnej osi.

Fot. Skoda Scout występuje tylko w wersji kombi i ma o 30 mm większy prześwit pod podwoziem niż zwykła Octavia. Różnica niby niewielka, ale na leśnych i polnych drogach, na których można spotkać wyżłobione koleiny czasem nawet kilka milimetrów na znaczenie.

Indywidualne cechy

Auto wyróżnia się także stylizacją nadwozia, m.in. wyraziściej zarysowaną maską, nowym przodem z szerszym grillem i dodatkowymi reflektorami o krystalicznej formie. Podobnie jak w RS światła wykonano w pełni w technologii LED, a dodatkowo zmodyfikowano reflektory przeciwmgielne oraz lampy tylne. Charakterystyczną cechą są czarne nakładki z tworzywa sztucznego obejmujące po obu stronach samochodu progi drzwi i nadkola. Są jeszcze listwy ochronne z czarnego tworzywa sztucznego oraz obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym. Częścią standardowego wyposażenia jest pakiet na bezdroża, w skład którego wchodzą plastikowe osłony podwozia, przewodów hamulcowych oraz paliwowych.

Redakcja poleca:

Abonament RTV od radia w samochodzie?
Fabryczna instalacja LPG. To trzeba wiedzieć

Prawo jazdy. Trzy egzaminy jednego dnia?

Skoda Octavia Scout  

Skodę Octavię Scout, poza uterenowionym nadwoziem i indywidualnym wnętrzem, wyróżnia także napęd na obie osie. Jego kluczowym elementem jest elektronicznie sterowane wielotarczowe mokre sprzęgło umieszczone przed tylną osią. Rozdział momentu napędowego na cztery koła odbywa się zawsze zależnie od sytuacji, przy czym sterownik na bieżąco oblicza aktualnie potrzebny moment napędowy dla kół tylnej osi.

Fot. Skoda Wnętrze wyróżniają elementy indywidualne dla wersji Scout. To m.in. specjalne listwy progowe z napisem Scout. Ten sam napis widnieje na trzyramiennej kierownicy. Siedzenia wykonano w specjalnej technologii Thermoflux. Jak zapewnia producent, dzięki temu mogą one oddychać i w stosunku do zwykłych obić mają dwa razy większą przepuszczalność pary i powietrza.

Trzy silniki

Skoda Octavia Scout będzie oferowana w trzech wersjach silnikowych: dwóch wysokoprężnych i jednej benzynowej. Silnikiem wysokoprężnym o największej mocy jest dwulitrowa jednostka 2.0 TDI o mocy 184 KM, która jest konfigurowana z automatyczną sześciostopniową skrzynią biegów DSG.

Drugą jednostką wysokoprężną jest silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM dostępny z standardzie z ręczną sześciobiegową przekładnią lub skrzynią DSG. Silnikiem benzynowym jest jednostka 1.8 TSI o mocy 180 KM, który występuje w połączeniu z przekładnią DSG.

Skoda Octavia Scout  

Skodę Octavię Scout, poza uterenowionym nadwoziem i indywidualnym wnętrzem, wyróżnia także napęd na obie osie. Jego kluczowym elementem jest elektronicznie sterowane wielotarczowe mokre sprzęgło umieszczone przed tylną osią. Rozdział momentu napędowego na cztery koła odbywa się zawsze zależnie od sytuacji, przy czym sterownik na bieżąco oblicza aktualnie potrzebny moment napędowy dla kół tylnej osi.

Fot. Skoda

Skoda Octavia Scout

Skodę Octavię Scout, poza uterenowionym nadwoziem i indywidualnym wnętrzem, wyróżnia także napęd na obie osie. Jego kluczowym elementem jest elektronicznie sterowane wielotarczowe mokre sprzęgło umieszczone przed tylną osią. Rozdział momentu napędowego na cztery koła odbywa się zawsze zależnie od sytuacji, przy czym sterownik na bieżąco oblicza aktualnie potrzebny moment napędowy dla kół tylnej osi.

Fot. Skoda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Skoda Octavia zdjęcia

Skoda Octavia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Skoda Octavia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Skoda Octavia Cena