Skoda Octavia Scout. Jak sobie radzi w terenie?
Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Scout występuje tylko w wersji kombi i ma o 30 mm większy prześwit pod podwoziem niż zwykła Octavia. Różnica niby niewielka, ale na leśnych i polnych drogach, na których można spotkać wyżłobione koleiny czasem nawet kilka milimetrów na znaczenie.
Indywidualne cechy
Auto wyróżnia się także stylizacją nadwozia, m.in. wyraziściej zarysowaną maską, nowym przodem z szerszym grillem i dodatkowymi reflektorami o krystalicznej formie. Podobnie jak w RS światła wykonano w pełni w technologii LED, a dodatkowo zmodyfikowano reflektory przeciwmgielne oraz lampy tylne. Charakterystyczną cechą są czarne nakładki z tworzywa sztucznego obejmujące po obu stronach samochodu progi drzwi i nadkola. Są jeszcze listwy ochronne z czarnego tworzywa sztucznego oraz obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym. Częścią standardowego wyposażenia jest pakiet na bezdroża, w skład którego wchodzą plastikowe osłony podwozia, przewodów hamulcowych oraz paliwowych.
Redakcja poleca:
Abonament RTV od radia w samochodzie?
Fabryczna instalacja LPG. To trzeba wiedzieć
Prawo jazdy. Trzy egzaminy jednego dnia?
Wnętrze wyróżniają elementy indywidualne dla wersji Scout. To m.in. specjalne listwy progowe z napisem Scout. Ten sam napis widnieje na trzyramiennej kierownicy. Siedzenia wykonano w specjalnej technologii Thermoflux. Jak zapewnia producent, dzięki temu mogą one oddychać i w stosunku do zwykłych obić mają dwa razy większą przepuszczalność pary i powietrza.
Trzy silniki
Skoda Octavia Scout będzie oferowana w trzech wersjach silnikowych: dwóch wysokoprężnych i jednej benzynowej. Silnikiem wysokoprężnym o największej mocy jest dwulitrowa jednostka 2.0 TDI o mocy 184 KM, która jest konfigurowana z automatyczną sześciostopniową skrzynią biegów DSG.
Drugą jednostką wysokoprężną jest silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM dostępny z standardzie z ręczną sześciobiegową przekładnią lub skrzynią DSG. Silnikiem benzynowym jest jednostka 1.8 TSI o mocy 180 KM, który występuje w połączeniu z przekładnią DSG.

- Poprzednie zdjęcie
- 1 / 7
- Następne zdjęcie
Skoda Octavia Scout
Skodę Octavię Scout, poza uterenowionym nadwoziem i indywidualnym wnętrzem, wyróżnia także napęd na obie osie. Jego kluczowym elementem jest elektronicznie sterowane wielotarczowe mokre sprzęgło umieszczone przed tylną osią. Rozdział momentu napędowego na cztery koła odbywa się zawsze zależnie od sytuacji, przy czym sterownik na bieżąco oblicza aktualnie potrzebny moment napędowy dla kół tylnej osi.
Fot. Skoda