Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36069 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Solarna hybryda Toyoty

Data publikacji: Autor: (ip)

W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panele słoneczne na dachu. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasie postoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10%, wydłużając czas jazdy w trybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi do Japonii i Europy.

Fot. Toyota Pod koniec roku zadebiutuje Toyota Prius Plug-in Hybrid, druga generacja jedynej hybrydy Toyoty ładowanej z gniazdka. W cenniku nowego modelu znajdą się panele fotowoltaiczne, które ograniczą zużycie paliwa o kolejne 10%.

W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panele słoneczne na dachu. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasie postoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10%, wydłużając czas jazdy w trybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi do Japonii i Europy.

Panele słoneczne będą nie tylko wydłużały zasięg auta w trybie elektrycznym, ale także zasilą akcesoria, takie jak system multimedialny, nawigacja, klimatyzacja, elektryczne szyby czy światła. Koji Toyoshima, główny inżynier Priusa i Priusa Plug-in Hybrid, zapowiedział, że Toyota ma w planach wprowadzenie fotowoltaiki także do innych aut hybrydowych marki.

Redakcja poleca:

Peugeot 208 GTI. Mały urwis z pazurem
Likwidacja fotoradarów. W tych miejscach kierowcy przekraczają prędkość

Filtr cząstek stałych. Wycinać czy nie?

Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji zadebiutuje w salonach pod koniec roku. W Japonii model otrzyma nazwę Prius PHV, a w Stanach Zjednoczonych Prius Prime. Auto zostało zaprezentowane na targach w Nowym Jorku w marcu. Jedyna hybryda ładowana z gniazdka w ofercie Toyoty będzie miał zasięg w trybie elektrycznym do 50 km. Auto będzie mogło rozpędzić się do 135 km/h bez uruchamiania silnika benzynowego. Średnie zużycie paliwa wyniesie 1,4 l/100 km, a emisja CO2 32 g/km. Dla porównania – standardowy Prius zużywa średnio 3,3 l/100 km paliwa i emituje 76 g/km dwutlenku węgla.

Nowy model został zbudowany na platformie TNGA, podobnie jak Prius i crossover C-HR. Oba Priusy łączy także nowa generacja napędu hybrydowego, który w Priusie Plug-in Hybrid rozbudowano o większe baterie i panel ładowania z zewnętrznego źródła. W przeciwieństwie do poprzednich modeli, nowe generacje Priusa i Priusa Plug-in Hybrid wyraźnie się różnią wyglądem – każdy otrzymał własny design.

W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panele słoneczne na dachu. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasie postoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10%, wydłużając czas jazdy w trybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi do Japonii i Europy.

Fot. Toyota

W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panele słoneczne na dachu. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasie postoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10%, wydłużając czas jazdy w trybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi do Japonii i Europy.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • kamil (gość)

    jak wyszedł prius IV to było dla mnie wielkie zaskoczenie jak się dowiedziałem że ma spalać około 4. już wtedy sądziłem, że nie da się niżej zejść a tu w plug-in spalanie ma być mniejsze niż 2. to jest świetne osiągnięcie.

  • Dominik (gość)

    Witam! Jestem inżynierem i takie artykuły zawsze wprawiają mnie w dobry humor. "Średnie zużycie paliwa 1,4l/100km" ale zabrakło informacji że jest to wartość badana w specjalnych warunkach i tylko w pierwszych 100km drogi kiedy baterie są naładowane. Informacji odnoście sprawności systemu elektrycznego napędu tego typu samochodów na próżno szukać...A skoro temat elektryczności "plug-in", czyli trzeba podłączyć pod gniazdko elektryczne, jest pomijany - czyżbyśmy mieli prąd elektryczny w Pl za darmo? Wyprodukowanie takiej Hybrydy pochłania 2-3 razy więcej energii (wytwarzanie energii tworzy emisję CO2 itp) niż klasycznego samochodu... Taka Ekologia jaka jest obecnie promowana na świecie to pięknie obrany Marketing. Przykra jest świadomość że my i nasze dzieci żyjemy w świecie rządzonym przez korporacje...

  • Adi (gość)

    Jest może i trochę prawdy w tym co piszesz Dominiku, ale nie zmienia to faktu, że wszelkie działania, które mogą zredukować emisję spalin są bardzo dobrym i co ważne potrzebnym rozwiązaniem. Toyota od lat idzie w tym kierunku i każdy nowy model ma coraz lepsze wyniki a temu raczej nie zaprzeczysz. W moim mieście widzę na ulicach coraz więcej Priusów i rozmawiając z jednym z właścicieli takich aut dowiedziałem się, że oczywiście podczas rozsądnej jazdy spalanie można utrzymać na bardzo niskim poziomie. Powoli zmniejszają poziom spalania a baterie słoneczne tylko mają w tym pomóc. Uważam, że to dobry krok bo zbyt dużo smrodzących diesli jeździ po naszych miastach.

  • lebero (gość)

    Koncerny samochodowe bronią się przed autem elektrycznym wszelkimi możliwymi sposobami m.in. przez promowanie pseudo rozwiązań zastępczych umożliwiających golenie kasy i klientów. Takim wymysłem jest samochód hybrydowy. Zamiast pójść na całość, jak Musk i Tesla kombinują jak koń pod górę, aby wklejać samochody, które przynoszą realne zyski. Samochód elektryczny nie będzie przynosił zysków producentom samochodów i koncernom paliwowym, tylko producentom baterii i energii elektrycznej. Gdybym miał wpływ decyzyjny - zakazałbym rozwoju SUVów (niebezpieczne i paliwożerne), spalinowych, hybryd. Wtedy pieniądze na badani popłynęłyby równym strumieniem na badania nad bateriami i silnikami elektrycznymi nie marnotrawiącymi energii na straty cieplne. Ale ponieważ politycy są przekupni a koncerny paliwowe i samochodowe mają forsy , jak lodu to sytuacja wygląda, jak wygląda.

  • niedokonca (gość)

    Dominik, po części masz sporo racji. Też jestem inżynierem, ale i bez tego tytułu człowiek wie że wyprodukowanie energii też wiąże sie z wydzielaniem CO2. Tylko również zwróć uwagę na to że pomimo iż jest to plug-in może być tak samo ładowany jak zwykła hybryda. Chociażby zwykłe odzyskiwanie energii z hamowania, która jest tracona zazwyczaj w formie ciepła. Tutaj dodatkowo zastosowane solary, co również jest w pełni eco. 1.4 to wartość średnia przy wykorzystaniu obydwu silników. Ale i niech na samym benzyniaku taki prius pali 2-3 razy tyle, to i tak jest mniej w porównaniu do tradycyjnych napędów w podobnych gabarytowo samochodach. Tym bardziej że w nowych Priusach dążą do tego żeby na trasach paliły coraz mniej, a tam już masz tylko silnik spalinowy wykorzystywany. Pozdrawiam.

  • Glory (gość)

    Samochody elektryczne miejmy nadzieję kiedyś całkowicie wyprą auta spalinowe. Zanim jednak to nastąpi jeszcze wiele wody upłynie. Rozwiązaniem przejściowym są auta hybrydowe, które są coraz bardziej popularne. Toyota z powodzeniem promuje oraz sprzedaje Priusa, który nawet w naszym kraju staje się coraz bardziej popularny i widoczny na naszych drogach. Auto mimo swoich niedociągnięć wykazuje naprawdę bardzo dobre wyniki spalania przez co w jakimś procencie przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczeń powietrza a to dobrze. Uważam więc, że hybrydy to żaden wymysł tylko naturalny i potrzebny krok do przodu. A co będzie dalej nie wiem stawiałbym jednak na napędy wodorowe.

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    Hybryda jest rozwiązaniem umożliwiający radykalną obniżkę kosztów i szkodliwości, jednak tylko wtedy gdy wykorzysta się zasadniczą zaletę tego napędu czyli optymalizację wielkości silnika spalinowego do średniego poboru mocy, Ten średni pobór mocy ,DO CELÓW ZWYKŁEGO PRZEMIESZCZANIA A NIE NA ZABAWY SZYBKOWŚCIEKŁYCH CHWASTÓW to kilka, góra kilkanaście kW. Obecne hybrydy mają spalinówki o mocach (sto)kilkadziesiąt kW więc macie odpowiedź dlaczego ich "eko" efekty są dalece niewystarczające. Po prostu firmy nie dążą do rzeczywistej eko-dobrej zmiany ino chcą dać jakiś wytfur dla hipokrytycznych drobnomieszczan którzy chcą poudawać ekoodpowiedzialność a jednocześnie mieć "pałer"

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    ----Zaś co do samej elektryfikacyji, to tam gdzie jest naprawdę potrzebna, czyli w ruchu miejskim jest technicznie możliwa od zaraz jako że zasięg na prądzie przy obecnych rozwiązaniach już osiąga kilkadziesiąt km. Jest możliwe by było to więcej i niższym kosztem, ale trzeba spełnić warunek podstawowy: obniżenie mechanicznej energochłonności ruchu poprzez jego uspokojenie. To jest technicznie możliwe też natychmiast ino że jest z tym problem polytyczno-psychiatryczny.

  • goniec (gość)

    Panele słoneczne na dachu Priusa Plug in pozwolą na kolejne znaczące oszczędności zwiazane z jazdy tym autem. Jak widac japończycy ostro pracują a efekty mówią same za siebie, tak trzymać.

  • hello (gość)

    Bardzo dobre rozwiązanie, mi się taki pomysł podoba w wykonaniu Toyoty. Widać, że myślą przyszłościowo. Nie dość, że jest oszczędny to i będzie mniej zanieczyszczeń

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Prius zdjęcia

Toyota Prius dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Prius Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł