Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Test opon letnich 2018. Rozmiar 205/55 R16 91V

Data publikacji: Autor: Dariusz Kowalczuk

Austriacki klub motorowy ÖAMTC oraz niemiecki ADAC opublikowały test 16 opon letnich w rozmiarze 205/55 R16 z indeksem prędkości V (do 240 km/h).

Fot. Newspress Austriacki klub motorowy ÖAMTC oraz niemiecki ADAC opublikowały test 16 opon letnich w rozmiarze 205/55 R16 z indeksem prędkości V (do 240 km/h).

Jak co roku dwa największe w Europie kluby motorowe, austriacki ÖAMTC (Österreichische Automobil- Motorrad- und Touring Club) oraz niemiecki ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club), opublikowały test opon letnich. Tym raz sprawdzono, jak zachowuje się 16 modeli opon letnich w rozmiarze 205/55 R16 z indeksem nośności „91” (615 kg), oraz z indeksem maksymalnej prędkości „V” (do 240 km/h).

Test 14 opon letnich w rozmiarze 175/65 R14 82T dostępny jest tutaj


Wybór opon

Do tegorocznego testu letniego ogumienia wybrano jeden z najpopularniejszych rozmiarów opon na rynku europejskim – 205/55 R16. W ogumienie o tej wielkości wyposażone są m.in.: VW Golf i Passat, Ford Mondeo i Focus, Skoda Octavia i Superb, Opel Astra i Vectra czy Toyota Avensis.

W testach użyto następujących modeli opon letnich:

Bridgestone Turanza T001 Evo

Continental ContiPremiumContact 5

Cooper Zeon CS8

Esa+Recar Spirit 5 HP

Firestone Roadhawk

Fulda Ecocontrol HP

Giti Premium H1

Goodyear EfficientGrip Performance

Hankook Ventus Prime 3 K125

Infinity Ecosis

Kumho Ecsta HS51

Michelin Primacy 3

Nexen N’Blue HD Plus

Pirelli Cinturato P7 Blue

Semperit Speed-Life 2

Vredestein Sportrack 5

Ponieważ testy opon letnich przeprowadza się zazwyczaj na kilka miesięcy przed sezonem, w tegorocznym teście zabrakło nowej opony firmy Michelin Primacy 4 (zamiast niej użyto opony Michelin Primacy 3). O parametrach nowego Michelina można zobaczyć tutaj.


Zobacz także:

Sprawdź wybór opon letnich w sklepach internetowych - materiał partnera

Najchętniej kupowane opony letnie - materiał partnera

Sprawdź ceny opon letnich 205/55 R16 - materiał partnera


Pięć kategorii oceny

Opony oceniano w pięciu kategoriach: jazdy po suchej i mokrej nawierzchni, poziom emitowanego przez nie hałasu, opory toczenia opony, a także pod kątem ich odporności na zużycie. Z wyłączeniem pomiarów zużycia, wszystkie próby przeprowadzano na zamkniętym torze testowym.

 

W przypadku właściwości jezdnych na suchym asfalcie, zwracano uwagę m.in. na: ogólne zachowanie opony w trakcie jazdy na wprost, reakcje na ruch kierownicą, bezpieczeństwo przy prowadzeniu w łuku i przy zmianie toru jazdy. Istotne były też wyniki hamowania z użyciem ABS z prędkości od 100 km/h do zera.

Austriacki klub motorowy ÖAMTC oraz niemiecki ADAC opublikowały test 16 opon letnich w rozmiarze 205/55 R16 z indeksem prędkości V (do 240 km/h).

Fot. Newspress

Austriacki klub motorowy ÖAMTC oraz niemiecki ADAC opublikowały test 16 opon letnich w rozmiarze 205/55 R16 z indeksem prędkości V (do 240 km/h).

Fot. Newspress

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Grzesiek (gość)

    Ja zawsze kupuje opony z Continental i jestem bardzo zadowolony. Dodatkowo zamawiam je na stronie logistyka opon gdzie są super atrakcje ceny :)

  • Kato Pato (gość)

    Już białych statystów nie macie tylko wszędzie tych smotruchów musicie wciskać ? on wam będzie opony zmieniał ?!

  • Mateusz (gość)

    Ja na ten sezon zdecydowałem się na kupno Yokohamy ES32. Bieżnik wygląda bardzo dobrze, etykieta też super i udało mi się je dorwać w promocyjnej cenie.

  • Romek (gość)

    Czyli Michelin najwięcej się "postarał" o dobrą ocenę... mi brakuje np. oponki Uniroyal RainExpert. Dziennikarzyki muszą z czegoś żyć.

  • Krzysztof (gość)

    Wszystkie opony a i wiele więcej znajdziecie w logistykaopon.pl - tam polecam kupić, są w świetnych cenach no i wybór jest potężnie wielki!

  • Kirk (gość)

    Trzy sezony jeździłem na goodyear eficientgrip performance w rozmiarze 195 r 15 i jestem zdziwiony tak słabym wynikiem tej opony w tym teście. Ja nie miałem zastrzeżeń do niej zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie. Dlaczego nie ma w teście żadnej opony tak popularnej u nas dębicy która jest de fakto goodyearem ale za niższą cenę?

  • Igso (gość)

    Swoją drogą pielęgnacja opon też ma znaczenie, chociaż bardzo długo traktowałem tą kwestię mocno drugorzędnie, teraz mam dressing czy tam środek do czyszczenia felg i opon ostatnio dokupiony w chemiczna-hurtownia i jak zimówki ściągnę to na pewno będę zaraz konserwację robił

  • zeman (gość)

    mam nadzieje że już zimowe nie będą potrzebne w tym sezonie :) na początku marca kupiłem używany samochód w aaa auto n aletnich oponach licząc że zimowki dopiero w przyszłym sezonie.... potem był problem, ale dałem radę

  • Henio (gość)

    Opony zmienione, stare poszły w odstawkę. Na ten sezon kupiłem Bluearth AE50 od Yokohamy. Ich technologia z olejkiem mnie zainteresowała więc się zdecydowałem.

  • Kamil (gość)

    Naprawdę dziwne te wyniki. Gdzie oceny cząstkowe? Jeżdżę na Goodyear Eficientgrip Performance i złą przyczepność w jej wypadku to ostania rzecz o jakiej bym pomyślał, ale na pewno nie jest cicha, przy wyższych prędkościach.

  • luk (gość)

    Bardzo polecam wyważenie opon z testem drogowym na wyważarkach Hunter - założyłem opony Barum 5 zimowe i mam subiektywne odczucie lepszego prowadzenia i przyczepności (poprawę prowadzenia i przyczepności nawet najtańszych opon przetestował kiedyś Auto Świat). Nie pierwszy mój Focus z 2010, nie pierwsze opony, ale pierwszy sezon w końcu na idealnie dopasowanych i wyważonych. Jakość nawet drogich opon jest kiepska, pozostaje do wyważenia bicie promieniowe i kierunkowe, co tylko test drogowy wykryje do skorygowania.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości