Toyota Corolla kontra Fiat Stilo i Renault Megane

x
W zeszłym roku na polskim rynku samochodowym pojawiły się trzy nowe samochody klasy C: toyota corolla, fiat stilo i renault megane, które konkurują z kilkoma innymi atrakcyjnymi samochodami kompaktowymi.

Który z nich stanowi
najlepszą propozycję dla potencjalnego nabywcy?

Toyota Corolla kontra Fiat Stilo i Renault Megane

Toyota corolla base
Nowa corolla raczej nie fascynuje zewnętrznym wyglądem. Podobnie jest
z jej wnętrzem, które w swej najtańszej wersji base nie poraża wysublimowaną
elegancją, ale jest za to praktyczne. Jednak pod względem wygody foteli
(oparcia) nieco ustępuje obu konkurentom. Mimo to auto jest hitem nie tylko
w Polsce.

Corolla została zbudowana na nowej płycie podłogowej z szerszym rozstawem
osi, dzięki czemu ma więcej miejsca w środku. Pewnie trzyma się drogi,
chociaż osobiście wolałbym wspomaganie układu kierowniczego o innej charakterystyce.
Zawieszenie jest zestrojone twardo, skutkiem czego kierowca wie doskonale,
po czym aktualnie jedzie. Samochód ma skuteczny układ hamulcowy (hamulce
tarczowe przód/tył), który w praktyce należy do najlepszych w klasie. Na
pochwałę zasługuje dobra widoczność, jaką ma kierowca corolli we wszystkich
kierunkach.

Elastyczny silnik corolli łatwo wchodzi na obroty, co w połączeniu
z odpowiednio zestopniowaną skrzynią biegów, dobrze się sprawdza w mieście,
kiedy np. trzeba dynamicznie ruszyć spod świateł.

Auto jest godne uwagi ze względu na sprawdzoną jakość, trzyletnią gwarancję,
dobre walory eksploatacyjne, możliwość łatwego zbycia przy stosunkowo niewielkim
spadku wartości.

Fot. Toyota

Toyota Corolla kontra Fiat Stilo i Renault Megane

Fiat stilo actual
Bryła stilo raczej nie kojarzy się z włoskim samochodem - tym pojazdem
Fiat zbliżył się do niemieckiej stylistyki, ale mimo to trudno odmówić
mu urody. Dość obszerne wnętrze auta jest dobrze zagospodarowane i ładnie
urządzone.

Wygodne i ergonomiczne jest miejsce kierowcy. Podobnie jak oba konkurencyjne
samochody, także stilo jest zbudowane na nowej płycie podłogowej.

W zakresie bezpieczeństwa czynnego na uwagę zasługują cztery hamulce
tarczowe oraz bogate wyposażenie układu, który wspomagany jest nie tylko
ABS-em z EDB (elektroniczny rozdział siły hamowania), ale także systemami
ASR (zapobiega poślizgowi kół napędowych podczas przyśpieszania) i MSR
(zapobiega poślizgowi kół napędowych podczas zwalniania). To "uzbrojenie"
układu hamulcowego ma duże znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowników kompaktowego
fiata.

Stilo dobrze trzyma się drogi, ma przy tym dość komfortowe zawieszenie,
dzięki czemu nierówności nawierzchni są mniej dokuczliwe. Elektryczne wspomaganie
układu kierowniczego jest dobrze zestrojone i precyzyjne. Silnik jest mniej
dynamiczny niż u konkurentów (najmniejszy), ale za to odpłaca się skromniejszym
apetytem na paliwo.

Niewątpliwym walorem fiata stilo w wersji actual jest jego niska cena,
co w parze z bogatym wyposażeniem, gęstą siecią serwisową, 2-letnią gwarancją
i niezłą jakością stanowi interesującą propozycję.

Fot. Fiat

Toyota Corolla kontra Fiat Stilo i Renault Megane

Renault megane II
Megane II fascynuje awangardowym wyglądem, charakterystycznym dla nowej
linii samochodów Renault. To wystarczy, żeby ten pojazd wyróżniał się na
ulicy sposród innych samochodów.

W dość obszernym wnętrzu awangardowy jest tylko kształt dźwigni hamulca
ręcznego; cała reszta jest za to dość wygodna i ergonomiczna.

Pojazd opracowano w oparciu o nową płytę podłogową z nowym układem
jezdnym. Duży rozstaw osi i kół korzystnie wpływa na charakterystykę jezdną.
W samochodzie montowane są koła o średnicy 15 cali. Dobrze zestrojone zawieszenie
nieźle sobie radzi na nierównościach polskich dróg.

Dzięki zastosowaniu czterech tarcz hamulcowych, megane II należy do
najlepiej hamujących aut w swoim segmencie. Nawet przy rozgrzanych hamulcach
rozpędzone do prędkości 100 km/h zatrzymywało się na 38 metrze.

Megane II jest samochodem bezpiecznym (5 gwiazdek w teście EuroNCAP)
i dobrze wyposażonym w urządzenia bezpieczeństwa biernego (6 poduszek powietrznych).

Jeśli nad wyborem megane zastanawia się ktoś, kto porusza się przede
wszystkim po mieście, powinien zwrócić uwagę na dość duże zużycie paliwa.

Osoby o nastawieniu patriotycznym wiedzą, że Renault nie zainwestował
w Polsce nawet złotówki, w odróżnieniu od Fiata i Toyoty.

Fot. Renault
Porównanie danych technicznych

ModelFiat Stilo Actual 1.2Toyota Corolla BaseRenault Megane Authentique
Poj. skokowa (ccm)1 2421 3981 390
Moc maksymalna (kW/KM przy obr./min)59/80/5 00071/97/6 00072/98/6 000
Maks. moment obrotowy (Nm przy obr./min)114/4 000130/4 400127/3 750
Czas rozpędzania 0 - 100 km/h (s)13,412,012,5
Prędkość maksymalna (km/h)172185183
Zużycie paliwa
W cyklu miejskim (l/100km)7,98,49,1
W cyklu pozamiejskim (l/100km)5,35,75,4
W cyklu mieszanym (l/100km)6,36,76,7
Wymiary, pojemności
Dł. (mm)4 1824 1804 209
Szer. (mm)1 7841 7101 770
Wys. (mm)1 4751 4751 458
Rozstaw osi (mm)2 6002 6002 625
Zbiornik paliwa (l)585560
Bagażnik (l)305/1 002289/1 190330/1 190
Przegląd co...20 000 km15 000 km30 000 km
Gwarancja (w latach)
mechaniczna231
na perforację121212
Cena (zł)45 60046 30047 500

Wyposażenie

Modelactive 1,2corolla baseauthentique
Poduszka pow. kier./pasażera+/++/++/+
Poduszka pow. boczna kier./pasażera-/--/-+/+
Kurtyny boczne--+
ABS/EBD/ASR/MSR+/+/+/++/+/-/-+/+/-/-
Komputer pokładowy+++
Wspom. ukł. kier.+++
Centralny zamek+-+
Elektr. sterowane szyby przed.+--
Elektr. reg./podgrzew. lusterka wsteczne+/+-/-+/-
Światła przeciwmgielne przód+--
Radiomagnetofon-+-
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty