Już od kilku lat wyniki sondażu pokazują, że nie ufamy sprzedawcom aut. Polacy nie są jednak odosobnieni w swoich
deklaracjach – większość Europejczyków nie darzy zaufaniem przedstawicieli tego zawodu, z których na przedzie znajdują się Portugalczycy (aż 90% z nich nie ufa sprzedawcom samochodów) oraz Francuzi (87%). Dlaczego nie mamy zaufania do dealerów? Przyczynia się do tego zapewne działalność niektórych punktów sprzedaży aut używanych, które nie do końca są szczere w stosunku do swoich klientów. Niezależnie jednak od naszego nastawienia do osób sprzedających auta, trudno sobie wyobrazić codzienność bez samochodu, dlatego w badaniu European Trusted Brands 2013, przeprowadzonym przez Reader’s Digest, sprawdzono, którym markom motoryzacyjnym ufamy najbardziej.
W tym roku laureatem Złotego Godła w kategorii samochód została marka Audi (Grupa Volkswagen), która awansowała z 4. pozycji zajmowanej rok wcześniej, otrzymując 13% głosów. Drugą najczęściej wskazywaną była marka Volkswagen, która uzyskała 10% głosów, a trzecią – Toyota (9%). Marka Audi doceniona została przez respondentów przede wszystkim za jakość oraz silny wizerunek. Laureatem Kryształowego Godła w tej kategorii jest jednak marka Toyota, która uzyskała najwyższe noty za takie atrybuty jak stosunek wartości do ceny czy społeczna odpowiedzialność.
39% Polaków zadecydowało, że w kategorii stacja benzynowa marką najbardziej godną zaufania jest Orlen. Marka ta, powtarzając sukces z ubiegłych lat, otrzymała Złote Godło European Trusted Brands. Drugą najczęściej wymianą marką jest BP (18%), trzecią – Shell (13%). Markę Orlen respondenci docenili w szczególności za silny wizerunek, natomiast markę Bliska za stosunek wartości do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta, dzięki czemu marka ta zdobyła Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013.
W 13. edycji badania European Trusted Brands marki Orlen i Toyota − odpowiednio w kategorii Stacja benzynowa i Samochód − uznane zostały również markami o najlepszej reputacji ekologicznej.
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Reader’s Digest. Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów. W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.
Marki godne zaufania - samochód:
- Audi - 13,4%
- Volkswagen - 9,6%
- Toyota - 8,9%
- Opel - 8,8%
- Ford - 7,1%
- BMW - 6,4%
- Mercedes - 5,8%
- Renault - 5,4%
- Peugeot - 3,7%
- Honda - 3,7%
Marki o najlepszej reputacji pod względem ochrony środowiska:
- Toyota - 19%
- Volkswagen - 11%
- Opel - 8%
- Audi - 7%
- Volvo - 7%
- Mercedes - 7%
- Renault - 6%
- Ford - 5%
- BMW - 4 %
- Skoda - 4%
Marki godne zaufania - stacje paliwowe:
- Orlen - 38,5%
- BP - 18,0%
- Shell - 12,7%
- Statoil - 9,9%
- Bliska - 5,2%
- Lotos - 4,0%
- Lukoil - 2,7%
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?