Wszystko
o samochodach

Samochody / Używane

Używane BMW serii 5 F10. Zalety, wady i typowe usterki

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Czytasz ostatnią stronę tego artykułu.

Największym uznaniem cieszą się benzynowe, wolnossące silniki R6 (sześć cylindrów w rzędzie) w wersjach 523i oraz 528i. Są najprostsze od strony technicznej, trwałe, niezawodne i zapewniają bardzo dobre osiągi przy niewygórowanym zużyciu paliwa. Poszukujący udanego turbodiesla powinni przede wszystkim rozejrzeć się za 184-konnym dwulitrowcem. Świetnie łączy znakomitą dynamikę z niskim zużyciem paliwa. Doładowane cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowe benzynowce są zaawansowane technologicznie, a przez to drogie w serwisowaniu. Podobnie jak silniki V8 (550i, M5), których dodatkową przypadłością jest paliwożerność.

Eksploatacja

BMW Serii 5 (2010 - 2013 )

BMW 5 F10 to samochód o dwóch różnych obliczach. Jeśli jest sprawny ujmuje dynamiką, precyzją prowadzenia i komfortem jazdy, poziomem bezpieczeństwa. Niestety, zawodzi często i potrafi szybko zepsuć dobry nastrój. 

Fot. BMW Od razu trzeba zaznaczyć, że pod względem trwałości i niezawodności model F10 zbiera różne oceny. Są egzemplarze, które psują się rzadziej, są też takie, które odwiedzają warsztat bardzo często. Można przypuszczać, że sporo zależy od tego, jak samochód jest traktowany. Przy spokojnej jeździe nie jest tak kłopotliwy, ostro eksploatowany częściej wymaga ingerencji mechaników. Przykładem może być napęd rozrządu w turbodieslach, który potrafi wytrzymać bardzo długie przebiegi, ale w niektórych F10 zużywa się przedwcześnie i wymaga wymiany.

Zobacz także: Volkswagen Passat Alltrack w naszym teście

Najbardziej typowe przypadłości tego modelu, ale występujące głównie w rocznikach 2010-2012, to mało trwałe turbosprężarki w dieslach, psujące się rozruszniki i awaryjne pompy paliwa. Niezależnie od rocznika pojawiają się problemy ze skrętną osią tylną (bywa wymieniane całe tylne zawieszenie), ze skraplaczami w układzie klimatyzacji i automatycznymi, ośmiostopniowymi skrzyniami biegów, które na skutek problemów z elektroniką sterującą odmawiają posłuszeństwa. To nie jedyny problem elektryczno-elektroniczny.

W F10 w każdej chwili może rozładować się bez powodu akumulator, zwłaszcza zimą, albo przestać działać spryskiwacz. Awariom ulegają czujniki systemu ochrony pieszych, odpowiedzialne za „wystrzelenie” pokrywy silnika w razie kolizji z człowiekiem, a także czujniki tempomatu i czujniki informujące o stanie okładzin hamulcowych (bardzo szybko się zużywają). Nawet w trzyletnich egzemplarzach wykrywane bywały luzy na przegubach napędowych i pęknięcia wału napędowego, co nie najlepiej świadczy o jakościowej stronie F10.

Podsumowanie

BMW 5 F10 to samochód o dwóch różnych obliczach. Jeśli jest sprawny ujmuje dynamiką, precyzją prowadzenia i komfortem jazdy, poziomem bezpieczeństwa. Niestety, zawodzi często i potrafi szybko zepsuć dobry nastrój. Nie dość, że sporo trzeba przeznaczyć na regularną obsługę, bez której nie ma szans na utrzymanie F10 w dobrej kondycji technicznej, to jeszcze przychodzi sięgać głęboko do portfela by usunąć liczne awarie. Faktem jest, że jakość BMW 5 szóstej generacji nie jest równa, jedne egzemplarze są mniej awaryjne, inne bardziej. Ale nie mamy przecież gwarancji, że trafimy na lepszy. Najlepiej przemyśleć, czy chcemy mieć taki właśnie samochód i jeszcze przed zakupem dokonać innego wyboru. A jeśli jesteśmy zdecydowani to przygotujmy się na wydatki.

Ważniejsze daty
1972 – pierwsza generacja
1981 – druga generacja
1987 – trzecia generacja
1995 – czwarta generacja
2003 – piąta generacja
2009 – prezentacja BMW 5 F10 (szósta generacja), prezentacja i rozpoczęcie produkcji BMW 5 GT F07 (hatchback 5d)
2010 – rozpoczęcie produkcji F10, sedan 4d, kombi (Touring, F11) 5d
2011 – sportowa wersja M5
2013 – niewielka modernizacja (zmieniony kształt dolnych wlotów powietrza w przednim zderzaku, drobne zmiany wlotów powietrza do chłodnicy, kierunkowskazy w lusterkach, kosmetyczne poprawki we wnętrzu, reflektory ksenonowe w standardzie, reflektory diodowe Full LED za dopłatą).
2017 – zakończenie produkcji F10, siódma generacja BMW 5 (G30)

Zalety
- szeroki wybór dynamicznych silników
- uznane, wolnossące silniki R6 (do 2013 r.)
- doskonałe własności jezdne
- wysoki komfort jazdy
- przestronne wnętrze
- duży bagażnik

Wady
- wysoka awaryjność
- wysokie koszty utrzymania

 Wybrane dane techniczne BMW serii 5 F10:

Wersja silnikowa

Poj. skok (cm3)

Moc maks (KM/obr./min)

Maks. moment obr. (Nm/obr./min)

Prędkość maks. (km/h)

Przysp. 0-100 km/h (s)

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

Silniki benzynowe

 

 

 

 

 

 

2.0 Twin Scroll Turbo

1997

184/5000-6250

270/1250-4500

227

7,9

6,8

2.0 Twin Scroll Turbo

1997

245/5000-6500

350/1250-4800

250

6,2

6,8

3.0

2996

204/6100

270/1500-4250

238

7,9

7,6

3.0

2996

258/6600

310/2600-5000

250

6,6

7,8

3.0

2996

272/6100

310/1600-4250

250

6,5

7,6

3.0 Twin Scroll Turbo

2979

306/5800-6400

400/1200-5000

250

5,8

8,1

4.4 Biturbo

4395

408/5500-6400

600/1750-4500

250

5,0

10,4

4.4 Biturbo

4395

450/5500-6000

650/2000-4500

250

4,6

8,6

4.4 Biturbo

4395

560/6000-7000

680/1500-5750

250

4,3

9,9

4.4 Biturbo

4395

575/6000-7000

680/1500-6000

250

4,2

9,9

4.4 Biturbo

4395

600/6000-7000

700/1500-6000

250

3,9

9,9

Silniki wysokoprężne

 

 

 

 

 

 

2.0 Turbo

1995

143/4000

360/1750-2500

218

9,7

4,5

2.0 Turbo

1995

150/4000

360/1750-2600

218

9,5

4,5

2.0 Turbo

1995

184/4000

380/1750-2750

231

8,2

4,5

2.0 Turbo

1995

190/4000

400/1750-2500

236

7,9

4,8

2.0 Biturbo

1995

218/4400

450/1500-2500

248

7,0

5,0

3.0 Turbo

2993

204/4000

450/1750-2500

236

7,2

6,2

3.0 Turbo

2993

245/4000

540/1750-3000

250

6,3

6,1

3.0 Turbo

2993

258/4000

560/1500-3000

250

5,8

5,7

3.0 Biturbo

2993

299/4400

600/1500-2500

250

5,7

6,1

3.0 Biturbo

2993

313/4400

630/1500-2500

250

5,3

5,4

3.0 Turbo (trzystopniowe)

2993

381/4000-4400

740/2000-3000

250

4,7

6,3

Orientacyjne ceny w tys. zł

Rocznik/wersja

2010

2011

2012

2013

2014

2015

518i

 

 

 

99,0

120,0

137,0

520i

 

80,0

91,0

103,0

118,0

140,0

523i

75,0

85,0

 

 

 

 

528i

81,0

90,0

102,0

116,0

133,0

158,0

530i

 

95,0

108,0

124,0

 

 

535i

93,0

107,0

122,0

139,0

160,0

191,0

550i

123,0

141,0

161,0

184,0

214,0

257,0

M 5

 

 

231,0

265,0

307,0

369,0

520d

73,0

83,0

94,0

108,0

124,0

147,0

525d

81,0

93,0

106,0

121,0

139,0

165,0

530d

87,0

103,0

119,0

136,0

158,0

190,0

535d

94,0

111,0

129,0

148,0

170,0

204,0

M 550d

 

 

173,0

198,0

230,0

277,0

Dane: Info-Ekspert

BMW Serii 5 (2010 - 2013 )

BMW 5 F10 to samochód o dwóch różnych obliczach. Jeśli jest sprawny ujmuje dynamiką, precyzją prowadzenia i komfortem jazdy, poziomem bezpieczeństwa. Niestety, zawodzi często i potrafi szybko zepsuć dobry nastrój. 

Fot. BMW

BMW Serii 5 (2010 - 2013 )

BMW 5 F10 to samochód o dwóch różnych obliczach. Jeśli jest sprawny ujmuje dynamiką, precyzją prowadzenia i komfortem jazdy, poziomem bezpieczeństwa. Niestety, zawodzi często i potrafi szybko zepsuć dobry nastrój.

Fot. BMW

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • (gość)

    Ten komentarz również został usunięty

  • Dariusz (gość)

    Co oznacza wyświetlenie na komputerze błąd ; NAPĘD ; możesz kontynuować jazdę - odwiedz serwis i sprawdz ?

  • Znawca (gość)

    Kupując 520 d z przebiegiem ponad 200000km trzeba liczyć się z wymianą DPF i rozrządem to w autoryzowanym serwisie będzie kosztowało kolo 16000 zl

  • paweł88 (gość)

    Zgadzam się z Wami, porządny i dobry serwis. I jeszcze na pewno jak spojrzeć na cene za naprawe to 50% taniej niż w ASO.

  • Bmw (gość)

    Ja mam 525d 2013r przy przebiegu rzędu 140000km na autostradzie przy spokojnej jeździe auto zgasło nie dało się odpalić po wizycie w serwisie okazało się ze klapy kolektora się urwały blokując cylinder a co za tym idzie zerwanie łańcucha rozrządu . Silnik do wymiany koszt 15tys €.

  • Bmw f10 (gość)

    Jak kupuje się BMW z komisu z Radomia z przebiegiem 115tyskm

  • Mar (gość)

    Podzielę się z wami - Jeździłęm F10 6lat od 2011 do 2017 zrobiłem 275 000km od nowości kupione w salonie BMW sikora w Mikołowie. 520d 184km skrzynia automat. Auto jeździło do 150 000 bez problemów po tym przebiegu najlepiej sprzedać ten samochód. 160 000 awaria pompy wysokiego ciśnienia opiłki uszkadzają wtryski i zanieczyszczają obieg paliwa koszt aso 21 tyś zł 175 000 awaria skrzyni ( rozpadła się - mechaniczne uszkodzenie nie elektronika ) koszt aso 35 tyś zł 185 000 zgniła chłodnica klimatyzacji auto miało około 4 lata:) naprawa poza aso 1,5 tyś 195 000 uszkodzona turbosprężarka naprawa poza aso 4 tyś zł 210 000 uszkodzony filtr dpf naprawa poza aso chyba 1-2 tyś zł nie pamiętam dokładnie 270 000 zatarł się silnik uszkodzony wał panewki 1-2 brak zestawów naprawczych naprawa ( używany słupek ) poza aso 10 tyś Silnik zatarł się z powodu awarii zaworka chłodniczki oleju! Nie polecam tego samochodu . Strach gdzieś dalej nim jechać:(

  • Antydiesel (gość)

    Jak widać po ostatnich komentarzach - same diesle. Może nie warto oszczędzać na paliwie by krocie zostawić w ASO ? Pozdrawiam BMW 5 530i.

  • Mariusz (gość)

    Mam 528i 3.0R6 z 2011. O ile na silnik i manualna skrzynie nie narzekam, to parujace lampy, ktore sprawiaja ze uszkaszaja sie drogie moduly lamp, za fotelem kierowcy jest basen bo uszczelki nie trzymaja - wiele osob ma ten problem, auto cale zaparowane przez to, co chwile dziwne bledy na komputerze np. Napedu. Zuzucie oleju przy ostrzejszej jezdzie ok 3l na 10tys km. Padla klima. Obecny przebieg 242tys km. Drugi raz bym nie kupil tego auta.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości