Wszystko
o samochodach

Samochody / Używane

Używane BMW serii 5 F10. Zalety, wady i typowe usterki

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Czytasz ostatnią stronę tego artykułu.

Największym uznaniem cieszą się benzynowe, wolnossące silniki R6 (sześć cylindrów w rzędzie) w wersjach 523i oraz 528i. Są najprostsze od strony technicznej, trwałe, niezawodne i zapewniają bardzo dobre osiągi przy niewygórowanym zużyciu paliwa. Poszukujący udanego turbodiesla powinni przede wszystkim rozejrzeć się za 184-konnym dwulitrowcem. Świetnie łączy znakomitą dynamikę z niskim zużyciem paliwa. Doładowane cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowe benzynowce są zaawansowane technologicznie, a przez to drogie w serwisowaniu. Podobnie jak silniki V8 (550i, M5), których dodatkową przypadłością jest paliwożerność.

Eksploatacja

BMW Serii 5 (2010 - 2013 )

BMW 5 F10 to samochód o dwóch różnych obliczach. Jeśli jest sprawny ujmuje dynamiką, precyzją prowadzenia i komfortem jazdy, poziomem bezpieczeństwa. Niestety, zawodzi często i potrafi szybko zepsuć dobry nastrój. 

Fot. BMW Od razu trzeba zaznaczyć, że pod względem trwałości i niezawodności model F10 zbiera różne oceny. Są egzemplarze, które psują się rzadziej, są też takie, które odwiedzają warsztat bardzo często. Można przypuszczać, że sporo zależy od tego, jak samochód jest traktowany. Przy spokojnej jeździe nie jest tak kłopotliwy, ostro eksploatowany częściej wymaga ingerencji mechaników. Przykładem może być napęd rozrządu w turbodieslach, który potrafi wytrzymać bardzo długie przebiegi, ale w niektórych F10 zużywa się przedwcześnie i wymaga wymiany.

Zobacz także: Volkswagen Passat Alltrack w naszym teście

Najbardziej typowe przypadłości tego modelu, ale występujące głównie w rocznikach 2010-2012, to mało trwałe turbosprężarki w dieslach, psujące się rozruszniki i awaryjne pompy paliwa. Niezależnie od rocznika pojawiają się problemy ze skrętną osią tylną (bywa wymieniane całe tylne zawieszenie), ze skraplaczami w układzie klimatyzacji i automatycznymi, ośmiostopniowymi skrzyniami biegów, które na skutek problemów z elektroniką sterującą odmawiają posłuszeństwa. To nie jedyny problem elektryczno-elektroniczny.

W F10 w każdej chwili może rozładować się bez powodu akumulator, zwłaszcza zimą, albo przestać działać spryskiwacz. Awariom ulegają czujniki systemu ochrony pieszych, odpowiedzialne za „wystrzelenie” pokrywy silnika w razie kolizji z człowiekiem, a także czujniki tempomatu i czujniki informujące o stanie okładzin hamulcowych (bardzo szybko się zużywają). Nawet w trzyletnich egzemplarzach wykrywane bywały luzy na przegubach napędowych i pęknięcia wału napędowego, co nie najlepiej świadczy o jakościowej stronie F10.

Podsumowanie

BMW 5 F10 to samochód o dwóch różnych obliczach. Jeśli jest sprawny ujmuje dynamiką, precyzją prowadzenia i komfortem jazdy, poziomem bezpieczeństwa. Niestety, zawodzi często i potrafi szybko zepsuć dobry nastrój. Nie dość, że sporo trzeba przeznaczyć na regularną obsługę, bez której nie ma szans na utrzymanie F10 w dobrej kondycji technicznej, to jeszcze przychodzi sięgać głęboko do portfela by usunąć liczne awarie. Faktem jest, że jakość BMW 5 szóstej generacji nie jest równa, jedne egzemplarze są mniej awaryjne, inne bardziej. Ale nie mamy przecież gwarancji, że trafimy na lepszy. Najlepiej przemyśleć, czy chcemy mieć taki właśnie samochód i jeszcze przed zakupem dokonać innego wyboru. A jeśli jesteśmy zdecydowani to przygotujmy się na wydatki.

Ważniejsze daty
1972 – pierwsza generacja
1981 – druga generacja
1987 – trzecia generacja
1995 – czwarta generacja
2003 – piąta generacja
2009 – prezentacja BMW 5 F10 (szósta generacja), prezentacja i rozpoczęcie produkcji BMW 5 GT F07 (hatchback 5d)
2010 – rozpoczęcie produkcji F10, sedan 4d, kombi (Touring, F11) 5d
2011 – sportowa wersja M5
2013 – niewielka modernizacja (zmieniony kształt dolnych wlotów powietrza w przednim zderzaku, drobne zmiany wlotów powietrza do chłodnicy, kierunkowskazy w lusterkach, kosmetyczne poprawki we wnętrzu, reflektory ksenonowe w standardzie, reflektory diodowe Full LED za dopłatą).
2017 – zakończenie produkcji F10, siódma generacja BMW 5 (G30)

Zalety
- szeroki wybór dynamicznych silników
- uznane, wolnossące silniki R6 (do 2013 r.)
- doskonałe własności jezdne
- wysoki komfort jazdy
- przestronne wnętrze
- duży bagażnik

Wady
- wysoka awaryjność
- wysokie koszty utrzymania

 Wybrane dane techniczne BMW serii 5 F10:

Wersja silnikowa

Poj. skok (cm3)

Moc maks (KM/obr./min)

Maks. moment obr. (Nm/obr./min)

Prędkość maks. (km/h)

Przysp. 0-100 km/h (s)

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

Silniki benzynowe

 

 

 

 

 

 

2.0 Twin Scroll Turbo

1997

184/5000-6250

270/1250-4500

227

7,9

6,8

2.0 Twin Scroll Turbo

1997

245/5000-6500

350/1250-4800

250

6,2

6,8

3.0

2996

204/6100

270/1500-4250

238

7,9

7,6

3.0

2996

258/6600

310/2600-5000

250

6,6

7,8

3.0

2996

272/6100

310/1600-4250

250

6,5

7,6

3.0 Twin Scroll Turbo

2979

306/5800-6400

400/1200-5000

250

5,8

8,1

4.4 Biturbo

4395

408/5500-6400

600/1750-4500

250

5,0

10,4

4.4 Biturbo

4395

450/5500-6000

650/2000-4500

250

4,6

8,6

4.4 Biturbo

4395

560/6000-7000

680/1500-5750

250

4,3

9,9

4.4 Biturbo

4395

575/6000-7000

680/1500-6000

250

4,2

9,9

4.4 Biturbo

4395

600/6000-7000

700/1500-6000

250

3,9

9,9

Silniki wysokoprężne

 

 

 

 

 

 

2.0 Turbo

1995

143/4000

360/1750-2500

218

9,7

4,5

2.0 Turbo

1995

150/4000

360/1750-2600

218

9,5

4,5

2.0 Turbo

1995

184/4000

380/1750-2750

231

8,2

4,5

2.0 Turbo

1995

190/4000

400/1750-2500

236

7,9

4,8

2.0 Biturbo

1995

218/4400

450/1500-2500

248

7,0

5,0

3.0 Turbo

2993

204/4000

450/1750-2500

236

7,2

6,2

3.0 Turbo

2993

245/4000

540/1750-3000

250

6,3

6,1

3.0 Turbo

2993

258/4000

560/1500-3000

250

5,8

5,7

3.0 Biturbo

2993

299/4400

600/1500-2500

250

5,7

6,1

3.0 Biturbo

2993

313/4400

630/1500-2500

250

5,3

5,4

3.0 Turbo (trzystopniowe)

2993

381/4000-4400

740/2000-3000

250

4,7

6,3

Orientacyjne ceny w tys. zł

Rocznik/wersja

2010

2011

2012

2013

2014

2015

518i

 

 

 

99,0

120,0

137,0

520i

 

80,0

91,0

103,0

118,0

140,0

523i

75,0

85,0

 

 

 

 

528i

81,0

90,0

102,0

116,0

133,0

158,0

530i

 

95,0

108,0

124,0

 

 

535i

93,0

107,0

122,0

139,0

160,0

191,0

550i

123,0

141,0

161,0

184,0

214,0

257,0

M 5

 

 

231,0

265,0

307,0

369,0

520d

73,0

83,0

94,0

108,0

124,0

147,0

525d

81,0

93,0

106,0

121,0

139,0

165,0

530d

87,0

103,0

119,0

136,0

158,0

190,0

535d

94,0

111,0

129,0

148,0

170,0

204,0

M 550d

 

 

173,0

198,0

230,0

277,0

Dane: Info-Ekspert

BMW Serii 5 (2010 - 2013 )

BMW 5 F10 to samochód o dwóch różnych obliczach. Jeśli jest sprawny ujmuje dynamiką, precyzją prowadzenia i komfortem jazdy, poziomem bezpieczeństwa. Niestety, zawodzi często i potrafi szybko zepsuć dobry nastrój. 

Fot. BMW

BMW Serii 5 (2010 - 2013 )

BMW 5 F10 to samochód o dwóch różnych obliczach. Jeśli jest sprawny ujmuje dynamiką, precyzją prowadzenia i komfortem jazdy, poziomem bezpieczeństwa. Niestety, zawodzi często i potrafi szybko zepsuć dobry nastrój.

Fot. BMW

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • (gość)

    Ten komentarz również został usunięty

  • Dariusz (gość)

    Co oznacza wyświetlenie na komputerze błąd ; NAPĘD ; możesz kontynuować jazdę - odwiedz serwis i sprawdz ?

  • Znawca (gość)

    Kupując 520 d z przebiegiem ponad 200000km trzeba liczyć się z wymianą DPF i rozrządem to w autoryzowanym serwisie będzie kosztowało kolo 16000 zl

  • paweł88 (gość)

    Zgadzam się z Wami, porządny i dobry serwis. I jeszcze na pewno jak spojrzeć na cene za naprawe to 50% taniej niż w ASO.

  • Bmw (gość)

    Ja mam 525d 2013r przy przebiegu rzędu 140000km na autostradzie przy spokojnej jeździe auto zgasło nie dało się odpalić po wizycie w serwisie okazało się ze klapy kolektora się urwały blokując cylinder a co za tym idzie zerwanie łańcucha rozrządu . Silnik do wymiany koszt 15tys €.

  • Bmw f10 (gość)

    Jak kupuje się BMW z komisu z Radomia z przebiegiem 115tyskm

  • Mar (gość)

    Podzielę się z wami - Jeździłęm F10 6lat od 2011 do 2017 zrobiłem 275 000km od nowości kupione w salonie BMW sikora w Mikołowie. 520d 184km skrzynia automat. Auto jeździło do 150 000 bez problemów po tym przebiegu najlepiej sprzedać ten samochód. 160 000 awaria pompy wysokiego ciśnienia opiłki uszkadzają wtryski i zanieczyszczają obieg paliwa koszt aso 21 tyś zł 175 000 awaria skrzyni ( rozpadła się - mechaniczne uszkodzenie nie elektronika ) koszt aso 35 tyś zł 185 000 zgniła chłodnica klimatyzacji auto miało około 4 lata:) naprawa poza aso 1,5 tyś 195 000 uszkodzona turbosprężarka naprawa poza aso 4 tyś zł 210 000 uszkodzony filtr dpf naprawa poza aso chyba 1-2 tyś zł nie pamiętam dokładnie 270 000 zatarł się silnik uszkodzony wał panewki 1-2 brak zestawów naprawczych naprawa ( używany słupek ) poza aso 10 tyś Silnik zatarł się z powodu awarii zaworka chłodniczki oleju! Nie polecam tego samochodu . Strach gdzieś dalej nim jechać:(

  • Antydiesel (gość)

    Jak widać po ostatnich komentarzach - same diesle. Może nie warto oszczędzać na paliwie by krocie zostawić w ASO ? Pozdrawiam BMW 5 530i.

  • Mariusz (gość)

    Mam 528i 3.0R6 z 2011. O ile na silnik i manualna skrzynie nie narzekam, to parujace lampy, ktore sprawiaja ze uszkaszaja sie drogie moduly lamp, za fotelem kierowcy jest basen bo uszczelki nie trzymaja - wiele osob ma ten problem, auto cale zaparowane przez to, co chwile dziwne bledy na komputerze np. Napedu. Zuzucie oleju przy ostrzejszej jezdzie ok 3l na 10tys km. Padla klima. Obecny przebieg 242tys km. Drugi raz bym nie kupil tego auta.

  • Tomasz (gość)

    Ja mam 297 000 km 520d f11, zrobiłem już około 50 tyś km, z autem nic się nie dzieje. Małe spalanie, komfort jazdy niesamowity no i ten wygląd, nie mogę uwierzyć w to co piszecie. Co ważne to to, że moje Bmw było ściągnięte ze Szwajcarii a to nie te same auta co z DE bo wiadomo jak się tam jeździ no i mam pewność, że licznika mi nikt nie kręcił bo tam to za to więzienie natychmiast. Jestem mega zadowolony i z moich doświadczeń polecam. Pozdrawiam

  • PABLO (gość)

    ... Pytanie do Pana Tomka z ostatniego jedynego pozytywnego wpisu. Jaki dokładnie ma Pan silnik w tym samochodzie, oraz jaką wersję... ? Co do zawieszenia czy jest ono klasyczne...? Pozdrawiam,

  • Tomasz (gość)

    Odpowiedz do PABLO Ja mam rok 2011 F11 czyli kombi, 184 KM 520 diesel, auto jeździ naprawdę dynamicznie wystarczy ten silnik nie trzeba inwestować w 3.0d no i tu trzeba uważać bo nie każdy Kowalski naprawi 3.0d, a 2.0d to nie jest nie wiadomo jak skomplikowany, to poprostu zwykły silnik. Miałem wcześniej E39 i E60 i tam napewno bym nie kupił 2.0d ale w F10, F11 to już inna bajka polecam. Jeśli chodzi o zawieszenie to tak klasyczne, tył mam zwykłe amortyzatory bo były jeszcze z elektroniką i trzeba na nie uważać bo się psuję. Moja wersja wcale nie jest wypasiona nawet brak mi skóry. Znam 2 osoby, które mają ten model BMW i bardzo sobie chwalą. Trzeba przyznać, że na ten samochód ludzie zwracają uwagę. A co ważne to przy przebiegu około 300 000 km podłokietniki, boczki drzwi czy kierownica u mnie wygląda jak nowa, nie zapomnij BMW ma dobre materiały. Zdarzyło mi się oglądać Bmw z przebiegiem 180 000 km i stan był dwa razy gorszy od mojej a co za tym idzie dopowiedz sobie sam.

  • Mateusz f10 523i 2010 r. 175 000 (gość)

    Drodzy forumowicze czy wasze benzyny na wolnych obrotach również głośno pracują? Chodzi mi dokladnie o pracę wtryskow. Poprzedni mój model to e60 520i i ten model dużo ciszej chodził na wolnych obrotach niż terazniejsze f10. Proszę o komentarz w tej sprawie. Z góry dziękuję

  • Mi, chał (gość)

    Ile modeli samochodów tyle ludzi którzy się nimi poruszają, panowie powiem tak jak dbacie tak macie ja posiadam E60 520d z 2007r w rok nakręciłem 67tysi obecnie przebieg 297000 i nic się nie dzieje tarcze, klocki, olej, filtry tankowanie pod korek i w drogę auto wdzięczne komfortowe tak że polecam z czystym sumieniem

  • Marcin (gość)

    F10 2.0 diedel.Jezdze 7 lat.Kupilem z przebiegiem 65tys.Przy 120 padła skrzynia.Teraz przy 185 padł silnik.Nie polecam

  • John (gość)

    F10... 535i z 2013 od 15 w moich rękach. Mega auto bez żadnych wad, usterek etc... Z opini widać, że lepiej kopciuchow nie kupować...

  • Kamil (gość)

    Witam. Miałem w swoim posiadaniu BMW e 60 samochód piękny było to swojego czasu moje marzenie które udało mi się spełnić. Kupiłem ogólnie szał ale po pierwszych dwóch tygodniach ja do auta a ona nie pali początek historii: klema do wymiany jakaś wada fabryczna nic wielkiego potem po kolei co jakiś czas pompa wspomagania, turbina, sprężarka klimatyzacji, łożyska, tarcze, amortyzatory, wahacze, egr, wtryski, skrzynia biegów, i tak przez kilka lat miedzy czasie jakieś pierdolety o których nie pamiętam oczywiście brał olej po jakimś czasie uszczelniałem cały silnik, no ale jak zaczął uciekać płyn chłodniczy i okazało się że jest pęknięcie w bloku silnika to pospawałem i sprzedałem przegiął, ktoś sie ucieszy bo tyle rzeczy zrobionych ale ja miałem dość!!! W prawdzie to komentarze do innego modelu ale właśnie chodzi mi o to że myślałem kupić F10 ale zwyczajnie się boję tego zakupu patrząc na komentarze chyba jest jak myślę czyli ta sama sytuacja. Pozdrawiam

  • Radek BMW E39, E38, E60, E65, F10 X6 (gość)

    Do Tomasza Szanowny Panie Tomaszu, Z całym szacunkiem, ale pańskie pojęcie o "prostym, klasycznym silniku 2.0 d z BMW F 10 w przeciwieństwie do skomplikowanego 3.0 D z tego samego modelu samochodu " jest żadne. Dosłownie. Otóż proszę pana, to jest niemalże identyczny silnik, tyle że o 2 cylindry dłuższy, taka jest różnica, że silnik ma dwa cylindry więcej, i jest o tyleż dłuższy nic poza tym. Taki sam awaryjny szmelc. układ rozrządu, podobnie jak i cały, rozrząd jest taki sam. Podobnie z resztą było w poprzednich modelach, np montowany w BMW E60 silnik M57 też występował w wersji 6 i 4 cylindrowej, a rozrząd był taki sam. W F10 tak samo, jak w E 60 padają panewki, i o wiele częściej urywają się łańcuchy rozrządu, łańcuch cienki jak w rowerze. do tego uszkadza się zębatka na wale, (występuje w pierwszych latach produkcji) na stałe połączona z wałem korbowym, która jak się uszkodzi, trzeba wymieniać wał. Poza tym mnóstwo innych usterek układu paliwowego, DPF, i elektronika.

  • Radek BMW E39, E38, E60, E65, F10 X6 (gość)

    BMW serii 5 skończyło się na świetnym modelu E39. Solidnym, prawie bezawaryjnym. Wszystko nowsze, to świetne auta dla ludzi, którzy kupują te samochody jako nowe, i regularnie serwisują w ASO. POWYŻEJ 150 000 KM po kolei zaczynają się problemy i wydatki. Chcesz kupić BMW F10 z przebiegiem ponad 200 000km? - Przygotuj się na częste wizyty w serwisie. Samochód zaletą jest atrakcyjny design, i przyjemne prowadzenie auta, Jednak jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia.

  • Tony (gość)

    Ja posiadałem E90 2009r. Silnik N47 2.0d 163km. Przy ok. 200tys. Zatarł się na panewce. Wymiana na używany z przebiegiem ok. 100tys. Km. + nowy kpl. Rozrząd (oczywiście bez wału z odlanym na stałe kołem zębatym), nowy olej. Po przejechaniu ok. 5 tys km, łańcuch zaczął znowu dzwonić. Dziękuję, dowodzenia, nowy właściciel niech teraz inwestuje. Mając BMW, dobrze jest mieć drugie auto (ja na szczęście miałem Hondę jazz, jak zawsze niezawodna) Strach beemką gdziekolwiek dalej jechać.. Komfort jazdy daje dużą frajdę i naprawdę to bardzo fajne sutą, ale silniki wszystkie są do dup...

  • piotras (gość)

    Witam uzytkuje 520d manual 2012r z grudnia od nowosci.Przebieg 199tys i auto kompletnie bezawaryjne tylko czesci eksploatacyjne oleje filtry klocki tarcze itd.Auto serwisuje w aso jedyny mankament to kolejki i ceny serwisu.Zdecydowanie polecam

  • xyz (gość)

    Chetnie was tutaj odczaruje koledzy: ABSOLUTNA WIEKSZOSC takich samochodow z problemami to sa auta sprowadzone z Niemiec z przebiegiem "100k km"... To po pierwsze. Po drugie absolutna wiekszosc ludzi w Niemczech stosuje sie do zalecen serwisow i producenta i lata na LL przez pierwsze 200k km+, wymiana oliwy, a raczej blota bo tak wyglada LL co ~30k km... Wymiena oliwy w skrzyni ZF = BRAK!! Potem taki samochod trafia do was i narzekacie, ze sie psuje po 150k km jak ma juz z 500k km i nie mial zniemianego oleju... Polecam F10 R6 z dieslem ale: pojechac po to auto osobiscie do DE lub kupic z salonu nowe, zmiana oleju absolutny max 20k km w silniku, zmiana oleju w skrzyni co trzy zmiany oleju w silniku, za kazdym razem wszystkie filtry wymienione i bedziecie napierniczac kilometry jak dzik po lesie.

  • xyz (gość)

    aha i zapomnialem o najwazniejszym: co trzy serwisy EGR i kolektor do czyszczenia z sadzy! To jest jedyna wada tego silnika => kolektor zrobiony z plastiku...

  • Musti (gość)

    Dziękuję wszystkim użytkownikom za komentarze bo już byłem zdecydowany na zakup f10 20d

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości