Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36373 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Cross Polo

Data publikacji: Autor: Mikołaj Krupiński

Fot. Mikołaj Krupiński Kolejna odmiana popularnego Polo łączy w sobie cechy auta miejskiego i rekreacyjnego. Walory użytkowe sprawiają, że znakomicie się nadaje na weekendowe wypady za miasto. Ceny rozpoczynają się od 53 390 zł.

Fot. Mikołaj Krupiński

Za niespełna 54 tys. zł możemy stać się właścicielem niekonwencjonalnego auta, które na pewno wyróżni nas z tłumu, a dodatkowo sprawi, że weekendowe wypady za miasto nie będą ograniczały się tylk o do asfaltowych szlaków. Ładna i zgrabna sylwetka modelu Polo, która nie bez przyczyny została nagrodzona tytułem „Car Of The Year 2010”, w wersji Cross prezentuje się jeszcze bardziej okazale.

Można śmiało stwierdzić, że projektanci Volkswagena wykonali kawał dobrej roboty, czego owocem jest karoseria o sportowo-terenowym charakterze. Pozytywne wrażenie potęgują ciemne plastikowe osłony drzwi, przedniego i tylnego zderzaka oraz zakoli, chroniące przed uszkodzeniem nadwozia podczas jazdy po bezdrożach i w zatłoczonych miastach. Podniesione o 15 mm zawieszenie, 17 calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe obute w opony w rozmiarze 215/40 oraz reling dachowy (udźwig 75 kg) przywodzą na myśl klasyczne pojazdy rekreacyjne z napędem na obie osie.

Fot. Mikołaj Krupiński Wyjątkowa jest także paleta sześciu kolorów lakieru. Dwa z nich: Magma Orange i Terra Beige Metallic oferowane są wyłącznie dla wersji Cross. Podobnie jak karoseria, także wnętrze prezentuje wysoki poziom. O tym, że jakość tworzyw i ich spasowanie w autach z Wolfsburga są klasą samą w sobie, nie trzeba przypominać, a w przypadku Cross Polo wisienką na torcie jest specjalnie zaprojektowana dwukolorowa tapicerka, chromowane aplikacje na desce rozdzielczej, skórzany wieniec kierownicy przeszyty kolorową nicią i metalowe nakładki pedałów.

Pojemność bagażnika jest taka sama jak w zwykłej odmianie Polo, czyli 280 litrów, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń przestrzeń powiększa się do 952 l.

fot. Volkswagen Gamę jednostek napędowych „Crossa” tworzą trzy silniki benzynowe (1.2/70 KM, 1.4/85 KM i 1.2 TSI/105 KM) i jeden diesel z systemem wtrysku Common Rail o poj.1.6 l. w trzech wariantach mocy: 75, 90 lub 105 KM. Silniki 1.4/85 KM, TSI 105 KM oraz TDI 90 KM mogą współpracować z szybko działającą, 7-biegową skrzynią DSG. Najmocniejsza wersja benzynowa potrzebuje na sprint do setki 9,9 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 188 km/h, przy czym producent deklaruje spalanie na poziomie 5,5 litra benzyny i emisję 128 g/km CO2 . Spalaniem na poziomie 4,3 litra ropy i emisją dwutlenku węgla o wartości 113 g/km legitymują się diesle. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5.

W wyposażeniu standardowym bazowej wersji Cross z silnikiem 1.4/85 KM za 53 390 zł znajdziemy m.in. specjalny, czerwony lakier „Flash”, systemy: ABS i ESP, cztery poduszki powietrzne, trójramienną kierownicę obszytą skórą z elementami dekoracyjnymi „Chrom matt”, obszytą skórą dźwignie zmiany biegów i hamulca ręcznego, sportowe fotele kierowcy i pasażera, komputer pokładowy z czujnikiem kontroli ciśnienia powietrza w oponach oraz elektryczne sterowanie wszystkich szyb. Klimatyzacja z regulacją półautomatyczną „Climatic” i system radiowy RCD 210 dostępny w pakiecie „Cool&Sound” wymaga dopłaty 2490 zł.

Topowa odmiana 1.6 TDI/90 KM z automatyczną przekładnią DSG, została wyceniona na 68 490 zł. Lakier pomarańczowy „Magma” wymaga dopłaty 660 zł, a powłoka metaliczna 1710 zł. Nowy Volkswagen Cross Polo oferowany jest tylko w nadwoziu 5- drzwiowym.

Wybrane dane techniczne

Marka/model

Volkswagen Cross Polo

Silnik

benzynowy

Pojemność (l)

1.4

Moc (KM)

85

Moment obrotowy (Nm)

132/3800

Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)

12,6

Prędkość maksymalna

173

Średnie zużycie paliwa (l/ 100 km )

6,1

Emisja CO2 (g/km)

143

Skrzynia biegów

manualna, 5-biegowa

Pojemność bagażnika (l)

280

Cena (zł)

53 390



Zobacz także:
Volkswagen Polo BlueMotion
Volkswagen Amarok

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Jarpoz

    Bez sensu. Ale jak ktoś lubi bezmyślny, dresiarski szpan, to któż może mu zabronić.

  • Jarpoz

    Bez sensu. Ale jak ktoś lubi bezmyślny, dresiarski szpan, to któż może mu zabronić.

  • lordofchaos

    kiedy takie golf II jezdzily i co?... nic generalnie margines bledu

  • Agi (gość)

    A ja jeżdżę tym modelem i bardzo sobie chwalę. Pomijając kwestię związaną z zainteresowaniem, które wywołuje, to bardzo praktyczne i zwinne auto zarówno do miasta jak i na dłuższe trasy. Mam czerwone cross polo z pełnym pakietem, więc ciesze się mnóstwem smaczków, których nie posiadają zwykłe polo :-)

  • Cross polo (gość)

    Rowniez jezdze VW POLO CROSS 1.2 tsi 105 KM, jak dla mnie samochod o wystarczajacej mocy do miasta i w trase, ekonomiczny, bezpieczny, intuicyjny. Polecam

  • cross polo (gość)

    Posiadam od 2 miesiecy vw cross polo i jestem bardzo zadowolona

  • venom (gość)

    Większej bzdury dawno nie czytałem: "weekendowe wypady za miasto nie będą ograniczały się tylko do asfaltowych szlaków" Opony 17" o profilu 40 nie nadają się do jazdy po polskich drogach asfaltowych, a co dopiero po szutrach. Jedna mała dziura w ulicy i opona do wyrzucenia, a felga do prostowania, ale za to jak pięknie wygląda na niskoprofilówkach...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Polo zdjęcia

Volkswagen Polo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Polo Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł