Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36768 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Volvo XC90. Najlepsze w trudnym teście zderzeniowym IIHS

Data publikacji: Autor: (łs)

Volvo XC90 

Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.

Fot. Volvo Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.

Volvo XC90 

Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.

Fot. VolvoAmerykański instytut ubezpieczeniowy działający na rzecz bezpieczeństwa na drogach jest znany z przeprowadzanych okresowo testów zderzeniowych nowych samochodów, których wyniki niejednokrotnie szokowały opinię publiczną. IIHS przetestował nowe Volvo XC90, które doskonale poradziło sobie z serią wymagających prób zderzeniowych i otrzymało najwyższe wyróżnienie Top Safety Pick+. To kolejne wyróżnienie jakie otrzymało nowe XC90, po pięciogwiazdkowym wyniku serii testów Euro NCAP.

Na wyróżnienie Top Safety Pick+ mogą liczyć jedynie najbezpieczniejsze pojazdy na rynku. Aby zakwalifikować się do testu należy spełnić kryteria Top Safety Pick oraz otrzymać ocenę dobrą w 4 z 5 kategorii dot. ochrony pasażerów, a w jednym z testów wypaść co najmniej zadowalająco.  Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe możliwe noty we wszystkich kategoriach, dzięki czemu jest najwyżej ocenionym autem z ocenionych przez instytut.

Volvo XC90 

Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.

Fot. VolvoIIHS postanowił sprawdzić bezpieczeństwo samochodów podczas najgroźniejszych wypadków i stworzył obrysowe testy zderzeniowe, w których samochód uderza z prędkością 64 km/h w nieodkształcalną przeszkodę szerokością 25% swojego przodu. W testach europejskich, samochody uderzają w przeszkodę częściowo odkształcalną, szerokością 40% przodu. Dlatego to właśnie w testach amerykańskich nadwozie pojazdu i pasażerowie poddani są znacznie większym przeciążeniom. Podczas testu doskonale zadziałały systemy stabilizujące tor jazdy. Po uderzeniu w przeszkodę samochód dalej jedzie prosto, podczas gdy inne auta gwałtownie się obracały.

O tym się mówi: Piękne partnerki piłkarzy Legii Warszawa (GALERIA)

Specjaliści z amerykańskiego Instytutu podkreślali efektywne działanie nowej wersji systemu City Safety zamontowanego w XC90. Auto testowano w teście automatycznego hamowania przed przeszkodą i zarówno przy prędkości 19 km/h jak i 40km/h próby zakończyły się skutecznym, automatycznym wyhamowaniem przed przeszkodą.  IIHS pochwalił także ostrzeżenie o kolizji pojawiające się w sytuacji zagrożenie na ekranie przed kierowcą, w efekcie czego nowe XC90 otrzymało najwyższy możliwy wynik („superior”) w zakresie przeciwdziałania uderzeniom przodem auta.

Volvo XC90 

Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.

Fot. VolvoNajważniejszym z wyników był jednak obrysowy test zderzeniowy, który wielokrotnie obnażał niedoskonałości sprawdzanych aut, nawet tych, które w testach EuroNCAP otrzymały maksymalne oceny. W przypadku nowego XC90 skutki uderzenia rogiem nadwozia okazały się być zaskakujące. Auto nie tylko w pełni ochroniło głowę kierowcy podczas uderzenia, dzięki poduszkom oraz kurtynom powietrznym, lecz także w bardzo małym stopniu odkształciło się, zmniejszając przestrzeń kierowcy o zaledwie 2 cale. Jak podkreślali specjaliści z IIHS: Po dokładnych pomiarach manekina symulujące kierowcę XC90 biorącego udział w teście zderzeniowym ustalono poziom ryzyka poważnej kontuzji w wyniku uderzenia jako niski.

To już kolejne wyróżnienie wskazujące jak bezpiecznym samochodem jest nowe XC90. Kilka dni temu flagowy SUV szwedzkiej marki otrzymał pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP. Jest to także pierwsze auto, które otrzymało komplet punktów Euro NCAP w kategorii samoczynnego, awaryjnego hamowania chroniącego przed uderzeniem w tył innego samochodu w mieście jaki i poza nim.

Volvo XC90 

Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.

Fot. Volvo

Volvo XC90

Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.

Fot. Volvo

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volvo XC90 zdjęcia

Volvo XC90 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volvo XC90 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo XC90 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł