Wyścigi na 1/4 mili w Warszawie
Data publikacji: Autor: (mp)

Zawody były pierwszymi z serii Lotos Power Cup 2005.
Zawodnicy walczący na dystansie 402,336 m startowali w 12 kategoriach. Przynależność do nich zależy m.in. od rodzaju pojazdu (samochód lub motocykl), pojemności skokowej silnika, rodzaju paliwa (benzyna lub olej napędowy) i napędu (na jedną oś lub wszystkie koła).
Oto lista zwycięzców w poszczególnych klasach:
1. Mini (pojemność silnika do 1550 cm3 , jednostka wolnossąca, napęd dowolny) - Daniel Osmański, Opel Corsa
2. Mini Plus (pojemność silnika do 1550 cm3, z doładowaniem, napęd dowolny) - Marcin Płudowski, Honda Civic 1.4
3. Diesel (z doładowaniem lub bez, napęd dowolny, zasilane olejem napędowym) - Marek Staszewski, VW Lupo
4. Profi (pojemność silnika powyżej 1550 cm3 , jednostka wolnossąca, napęd na przednią oś) - Xawery Mielcarek, Opel Astra
5. Profi Plus (pojemność silnika powyżej 1550 cm3 , jednostka wolnossąca, napęd na tylną oś lub 4x4, silnik z wirującym tłokiem) - Maciej Krajewski, Chevrolet Corvette
6. Turbo (silnik z doładowaniem, napęd na przednią oś) - Dominik Gołos, Honda Civic
7. Turbo Plus (silnik z maksymalnie 5 cylindrami, z doładowaniem, napęd na tylną oś lub 4x4, silnik z wirującym tłokiem z doładowaniem) - Andrzej Nosevic, Audi S2
8. Maxi (silnik z minimum 6. cylindrami z doładowaniem, napęd na tylną oś lub 4x4) - Piotr Dobrowolski, Toyota Supra
9. Outlaw (klasa otwarta – wszystkie auta nie spełniające ww. warunków technicznych) - Grzegorz Staszewski, Audi S4 VTG
Motocykliści nie rozegrali wyścigów finałowych. W wyścigach kwalifikacyjnych najlepsi byli:
1. Klasa Moto (pojemność silnika do 750 cm3 ) - Roland Krzemiński, Suzuki GSXR 750
2. Klasa Moto Plus (pojemność silnika do 1100 cm3 ) - Sławomir Grausam, Kawasaki ZX10
3. Klasa Moto Maxi (pojemność silnika powyżej 1100 cm3 ) - Maciej Białobłocki, Suzuki Hayabusa 1300 GSXR
Kolejne zawody w wyścigach równoległych na 1/4 mili zaliczane do Lotos Power Cup 2005 odbędą się 11 czerwca na lotnisku w Białej Podlaskiej.