Trzy Chevrolety Cruze wystartowały w drugim wyścigu z ósmej, dziewiątej i dziesiątej pozycji i już w połowie zmagań wspięły
się na trzy czołowe miejsca, dzięki doskonale wykonanym manewrom wyprzedzania oraz znakomitemu przygotowaniu samochodów do warunków panujących na szybkim torze w Austrii.
Niestety, na ósmym okrążeniu Alain Menu wypadł z toru przy dużej prędkości z przebitą lewą, przednią oponą i w konsekwencji uderzył w barierę ochronną. Kierowca wyszedł z wypadku bez szwanku. Niedługo potem MacDowall w aucie zespołu Bamboo Engineering Cruze miał identyczny problem.
Pomimo utrzymywania wolniejszego tempa jazdy, Francuz Yvan Muller i Brytyjczyk Rob Huff, którzy prowadzili w wyścigu, podzielili los kolegów w ostatnich zakrętach ostatniego
okrążenia. Muller wyjechał na żwirową część toru, ale zdołał powrócić do wyścigu i ukończył zmagania na ósmej pozycji. Z kolei Huff skutecznie odpierał ataki Toma Coronela w BMW, jednak Stefano D’Aste wykorzystał ten pojedynek do zdobycia swojego pierwszego zwycięstwa w WTCC.
Trzy Chevrolety Cruze zespołu RML, które w kwalifikacjach wywalczyły trzy czołowe pozycje, zdominowały pierwszy wyścig, a Rob Huff wywalczył swoje drugie zwycięstwo w sezonie, przekraczając linię mety przed Mullerem i Menu.
Chevrolet nadal powiększa swoją przewagę w klasyfikacji konstruktorów, przy czym Huff zyskał jedną pozycję i obecnie jest na drugim miejscu, tracąc osiem punktów do Mullera,
który znalazł się na szczycie klasyfikacji kierowców. Menu obejmuje trzecią lokatę ze 175 punktami na swoim koncie.
Rob Huff (1 / 2 miejsce): „Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszych rezultatów – właśnie na taki dzień czekałem. W przeciwieństwie do Yvana miałem szczęście w drugim wyścigu, ale właśnie tak wygląda rywalizacja w mistrzostwach. Trzeba się po prostu do tego przyzwyczaić.
Pierwszy wyścig był całkiem spokojny. Większość czasu starałem się skupić na tym, co
działo się za mną i na odpieraniu ataków Yvana. To miłe uczucie wygrać mój drugi wyścig w tym roku.
W drugim wyścigu dobrze wystartowałem i szybko zyskaliśmy dobre pozycje. Dowiedzieliśmy się przez radio o przebitej oponie w samochodzie Alaina, więc po tym ostrzeżeniu jechaliśmy bardzo ostrożnie. Pomimo naszych starań wraz z Yvanem również ‘złapaliśmy gumę’ w lewych oponach z przodu. Na szczęście w moim przypadku wydarzyło się to na ostatnim okrążeniu w zakręcie, w którym konsekwencje takiego wypadku są minimalne. Zdołałem więc obronić drugie miejsce. Salzburgring to wspaniały tor i z niecierpliwością czekam na powrót do Austrii w przyszłym roku”.
Yvan Muller (2 / 8 miejsce): „Drugi wyścig był dla mnie za długi o 200 metrów. W innym
przypadku zaliczyłbym ten weekend do bardzo udanych. Drugie miejsce w pierwszym wyścigu to jednak dobry rezultat; później, w drugim wyścigu, też wszystko początkowo zapowiadało się pomyślnie. Po tym, jak Alain przebił oponę w swoim samochodzie, zmniejszyliśmy wraz z Robem nasze tempo, jednak na ostatnich okrążeniach musieliśmy znów ‘przycisnąć’, ponieważ doganiały nas BMW.
W drugim wyścigu skorzystaliśmy z takich samych ustawień, jak w pierwszym, więc nie wiem, dlaczego uszkodziliśmy opony. Podejrzewam, że wpłynęła na to wyższa temperatura nawierzchni. W pierwszym wyścigu na tor kilka razy wjeżdżał samochód bezpieczeństwa, a to z kolei mogło przyczynić się do obniżenia temperatury opon. Takie jednak są wyścigi. Mimo wszystko cieszę się, że zdobyłem cenne punkty w drugim
wyścigu i że wciąż prowadzę w klasyfikacji kierowców”.
Alain Menu (3 miejsce / DNF): „Jestem zadowolony z wyniku w pierwszym wyścigu. Utrzymywałem dobre tempo, jednak nie chciałem atakować kolegów z zespołu, ponieważ starałem się oszczędzać opony i czekałem na rozwój wydarzeń.
W drugim wyścigu źle wystartowałem i musiałem walczyć o trzecią pozycję. Stosunkowo wcześnie doszło też do uszkodzenia opony w moim samochodzie. Naprawdę nie wiem, jak to się stało – być może najechałem na coś leżącego na torze.
Fahrerlager Kurve to najgorsze miejsce na zdarzenie tego typu. Tę część toru pokonuje
się na szóstym biegu przy pełnej prędkości, więc zderzenie z bandą nie jest przyjemne. Na szczęście mój samochód nieco zwolnił po wjeździe na żwir i dzięki temu uderzenie było łagodniejsze”.
Eric Nève: „To był dzień pełen emocji. Dziś po raz kolejny okazało się, że niektóre tory rządzą się swoimi prawami. Wiedzieliśmy, że Salzburgring nie będzie pobłażliwy dla lewych przenich opon i tak właśnie było. Zaraz po rozgrzaniu nawierzchni w wielu samochodach doszło do przebicia opon, szczególnie w drugim wyścigu.
Mimo wszystko opuszczamy Austrię z dobrymi wynikami i właśnie to się liczy. Przed wyścigiem w Portimão musimy skupić się na rozwiązaniu problemu opon. Tor w Portugalii jest również bardzo wymagający dla opon, a dodatkowo spodziewamy się wysokich temperatur powietrza”.
Salzaburging, wyniki 1. wyścigu
1. R Huff Chevrolet Cruze 14 okrążeń w 23m26s809
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 0s312
3. A Menu Chevrolet Cruze + 0s739
4. G Tarquini SEAT León WTCC + 2s919
5. T Monteiro SEAT León WTCC + 3s483
6. A MacDowall Chevrolet Cruze + 3s774
12. P Di Sabatino Chevrolet Cruze +10s429
Salzaburging, wyniki 2. wyścigu
1. S D’Aste BMW 320 TC 12 okrążeń w 17m58s529
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0s377
3. T Coronel BMW 320TC + 0s494
4. P Oriola SEAT León WTCC + 4s103
5. N Michelisz BMW 320TC + 4s929
8. Y Muller Chevrolet Cruze + 6s464
15. P Di Sabatino Chevrolet Cruze +1 okrążenie
DNF A Menu Chevrolet Cruze 7 okrążeń (wypadek)
DNF A MacDowall Chevrolet Cruze 7 okrążeń (wypadek)
Punktacja kierowców po 12 z 24 wyścigów:
1. Muller (Chevrolet), 206;
2. Huff (Chevrolet), 198;
3. Menu (Chevrolet), 175;
4. Coronel (BMW), 116;
5. Tarquini (SEAT),111
…
14. MacDowall (Chevrolet), 21;
15. Rydell (Chevrolet), 14;
…
Punktacja konstruktorów po 12 z 24 wyścigów:
1. Chevrolet, 495 punktów;
2. BMW, 338;
3. SEAT, 313.
Następny wyścig odbędzie się 1-3 czerwca w Portugalii, Autódromo do Algarve, Portimão.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?