Formuła 1 - ostatni wyścig w sezonie podwójnie punktowany

redakcja.regiomoto
Czy rewolucja w przepisach zakończy dominację Sebastiana Vettela i Red Bulla?
Czy rewolucja w przepisach zakończy dominację Sebastiana Vettela i Red Bulla?
Do rewolucji technologicznej, którą będzie nowy sezon Formuły 1, dochodzą zmiany w przepisach. Od 2014 r. ostatni wyścig w mistrzostwach będzie podwójnie punktowany, a kierowcy będą mieć ten sam numer przez całą karierę.
Czy rewolucja w przepisach zakończy dominację Sebastiana Vettela i Red Bulla?
Czy rewolucja w przepisach zakończy dominację Sebastiana Vettela i Red Bulla?

FIA - Światowa Federacja Samochodowa - ogłosiła zmiany w przepisach regulujących Formułę 1. Zostały one uzgodnione z zespołami, startującymi w tej serii wyścigowej.

Zobacz też: Formuła 1 - sezon się zakończył, ruszyła karuzela transferowa

Najważniejszą z nich jest wprowadzenie podwójnych punktów w ostatnim wyścigu. Zdobywają je kierowcy i zespoły za zdobycie pierwszych dziesięciu miejsc w wyścigu Grand Prix F1.

Od 2010 r. punktacja jest następująca:

  • 1. miejsce - 25 punktów
  • 2. miejsce - 18 puntów
  • 3. miejsce - 15 punktów
  • 4. miejsce - 12 punktów
  • 5. miejsce - 10 punktów
  • 6. miejsce - 8 punktów
  • 7. miejsce - 6 punktów
  • 8. miejsce - 4 punkty
  • 9. miejsce - 2 punkty
  • 10. miejsce - 1 punkt

W ostatnim wyścigu - w 2014 r. będzie to GP Abu Zabi - zdobycze punktowe będą podwójne.

Od przyszłego sezonu kierowcy będą musieli wybrać numer, z którym będą startować przez całą swoją karierę w Formule 1. Do wyboru będą liczby od 2 do 99, bo "jedynka" będzie zarezerwowana dla aktualnego mistrza świata, ale będzie on mógł jeździć ze swoim numerem sprzed zdobycia tytułu. Jeśli dwóch kierowców wybierze ten sam numer, dostanie go ten, który był wyżej w ostatnich mistrzostwach.

Od stycznia 2015 r. mają również obowiązywać nowe limity kosztów, jakie mogą ponieść zespoły w sezonie. Ma to poprawić sytuację finansową ekip ze środka i końca stawki. Konkretne rozwiązania mają zostać wypracowane do końca czerwca 2014 r.

Zespoły zdecydują też za jakie wykroczenia będzie obowiązywała obligatoryjna kara pięciu sekund dodawanych do wyniku wyścigu.

od 17 do 19 grudnia sześć zespołów (Red Bull Racing, Mercedes, Ferrari, McLaren, Force India i Toro Rosso) będzie testować nowe opony firmy Pirelli na torze w Bahrajnie. Zaproszenie na testy dostały wszystkie ekipy. W przyszłym roku oprócz opon, zmieniają się też silniki. Wolnossące jednostki 2.4 V8 zastąpią turbodoładowane silniki 1.6 V6. System odzyskiwania energii KERS zostanie rozbudowany.

Kalendarz na 2014 rok składa się z dziewiętnastu wyścigów, podobnie jak tegoroczny. Zamiast Grand Prix Korei i Indii mamy w nim wyścigi o GP Austrii i Rosji.

  • 16 marca - GP Australii
  • 30 marca - GP Malezji
  • 6 kwietnia - GP Bahrajnu
  • 20 kwietnia - GP Chin
  • 11 maja - GP Hiszpanii
  • 25 maja - GP Monako
  • 8 czerwca - GP Kanady
  • 22 czerwca - GP Austrii
  • 6 lipca - GP wielkiej Brytanii
  • 20 lipca - GP Niemiec
  • 27 lipca - GP Węgier
  • 24 sierpnia - GP Belgii
  • 7 września - GP Włoch
  • 21 września - GP Singapuru
  • 5 października - GP Japonii
  • 12 października - GP Rosji
  • 2 listopada - GP Stanów Zjednoczonych
  • 9 listopada - GP Brazylii
  • 23 listopada - GB Abu Zabi

(DKO) 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty