207 CC należy do samochodów z nadwoziem typu cabrio-coupe. Wyposażono go w składany automatycznie, twardy dach ze szklaną szybą chowający się w bagażniku. Francuska marka ma długą historię w produkcji tego typu aut. Pierwszym na świecie seryjnie wytwarzanym cabrio-coupe (choć wówczas taka nazwa nie funkcjonowała) był Peugeot 402 Eclipse z 1936 r.
Otwarcie bądź zamknięcie dachu w jego praprawnuku trwa 25 sekund i może się odbywać podczas postoju lub jazdy z
prędkością do 10 km/h. Przed złożeniem dachu należy upewnić się, że elastyczna roleta znajdująca się w bagażniku jest zaciągnięta.
Po wciśnięciu guzika najpierw opuszczają się cztery szyby boczne, po czym dach trafia do przestrzeni bagażowej. O rozpoczęciu i zakończeniu składania/rozkładania dachu
informują sygnały dźwiękowe, a całą operację można obserwować na kolorowym ekranie.
Podróż w 207 CC może odbywać się na cztery sposoby: z dachem i podniesionymi szybami bocznymi, z dachem i opuszczonymi szybami, bez dachu z podniesionymi szybami,
bez dachu z opuszczonymi szybami. Bagażnik w układzie coupe ma pojemność 370 l, która po złożeniu dachu zmniejsza się do 145 l.
Auto - przynajmniej w teorii - przeznaczone jest dla czterech osób. Miejsca z tyłu określane są jednak jako "pomocnicze", co zgadza się z prawdą, bo mieści się na nich damska torebka.
Dorosłym zdecydowanie zabraknie miejsca na nogi i nad głową, a nawet nieco starszym dzieciom może być zbyt ciasno. Z przodu siedzi się nisko, co spodoba się zapewne kierowcom lubiącym sportową jazdę.
Zapędy do szybkiej jazdy studzi mniej sztywne niż w hatchbackiem nadwozie - podczas jazdy odczuwa się jego delikatne kołysanie. Nie najlepsza jest widoczność, którą ograniczają grube słupki boczne. Po złożeniu dachu i szyb, przy nieco szybszej jeździe, wiatr wpadający do wnętrza szarpie
pasami bezpieczeństwa.
Silnik wysokoprężny 1,6 l o mocy 109 KM zapewnia przyzwoitą dynamikę. Chwilowo, przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, maksymalny moment obrotowy może wzrosnąć z 240 do 260 Nm, co przydaje się podczas wyprzedzania. Głośniej zaczyna pracować przy 2800 obr./min. 5-stopniowa, ręczna skrzynia jest precyzyjna.
Ciekawostką jest dostępny za dopłatą (200 zł) dozownik, który rozpyla w kabinie pasażerskiej jeden z siedmiu wybranych zapachów.
W przeprowadzonym niedawno przez niemiecki automobilklub ADAC teście bezpieczeństwa małych kabrioletów, 207 CC uzyskał najwyższe noty. Wynik ten osiągnięto m.in. dzięki zabezpieczeniom przed dachowaniem. Podróżnych chronią dwa chromowane pałąki przeciwkapotażowe umieszczone za tylnymi siedzeniami. Wysuwają się one automatycznie na wysokość 20 cm w ciągu 175 milisekund (mniej niż mrugnięcie okiem) dzięki odpalanym ładunkom pirotechnicznym.
W 2007 r. sprzedano w Polsce 58 Peugeotów 207 CC, a w tym (do końca kwietnia) 56, co daje francuskiemu cabrio-coupe pierwsze miejsce w rankingu popularności samochodów z otwieranym dachem (przed Nissanem Micrą C+C i Peugeotem 307 CC).
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1560 |
Moc (KM) przy obr./min | 109/4000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 240/1750 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 193 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 4,4/6,6 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 403,7 x 175 x 139,7 |
Rozstaw osi (cm) | 254 |
Pojemność bagażnika (l) | 370/145 |
Cena (zł) | 92 000 |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?