Mercedes GLE i GLE Coupe. Zmiany nie tylko w napędzie

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Poza nowym przednim zderzakiem o wyrazistych kształtach uwagę zwraca osłona chłodnicy z dwiema chromowanymi listwami, a także chromowana oprawa zewnętrznych wlotów powietrza. Nowe jest też wzornictwo świateł do jazdy dziennej.
Poza nowym przednim zderzakiem o wyrazistych kształtach uwagę zwraca osłona chłodnicy z dwiema chromowanymi listwami, a także chromowana oprawa zewnętrznych wlotów powietrza. Nowe jest też wzornictwo świateł do jazdy dziennej. Mercedes
Mercedes-Benz zmodernizował design nadwozia i wnętrza, napędy oraz wyposażenie linii GLE i GLE Coupé wprowadzonych, odpowiednio, w 2018 i 2019 r. Zaktualizowane modele będą trafiać do europejskich dealerów w Europie od lipca 2023 r.

Poza nowym przednim zderzakiem o wyrazistych kształtach uwagę zwraca osłona chłodnicy z dwiema chromowanymi listwami, a także chromowana oprawa zewnętrznych wlotów powietrza. Nowe jest też wzornictwo świateł do jazdy dziennej.

Nowością na pokładzie GLE i GLE Coupé jest najnowszej generacji kierownica z polami dotykowymi na poziomych ramionach. Na liście wyposażenia dodatkowego debiutuje ENERGIZING AIR CONTROL – układ monitorujący jakość powietrza w kabinie za pomocą czujników jakości powietrza oraz czujników drobnych cząstek. Dwustopniowa koncepcja filtrowania redukuje drobne cząstki i dużą część innych zanieczyszczeń. W zależności od wartości pomiaru samochód inteligentnie przełącza się pomiędzy trybami dopływu świeżego powietrza oraz recyrkulacji.

Hybrydy plug-in zostały zmodernizowane – otrzymały napędy najnowszej, czwartej generacji. Korzystają one z silnika synchronicznego z magnesami trwałymi o mocy 136 KM. Oferują moc systemową do 381 KM oraz systemowy moment obrotowy do 750 Nm. Z nieco zwiększonym zasięgiem w trybie elektrycznym – do 109 km według WLTP – większość codziennych podróży można odbywać nimi wyłącznie siłami prądu. Udoskonalony program jazdy hybrydowej aktywuje tryb w pełni elektryczny na najbardziej odpowiednich odcinkach trasy, np. w mieście. Zaktualizowany program Off-Road pozwala natomiast korzystać z jazdy całkowicie elektrycznej także w terenie.

Hybrydy plug-in mają teraz na pokładzie ładowarkę prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW. Ponadto na życzenie dostępna jest opcjonalna szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW.

Większość zmodernizowanych wariantów legitymuje się wyższą mocą. Największy przyrost – o 41 KM – nastąpił w przypadku GLE 400 e 4MATIC (szczegóły dla GLE SUV: zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP): 9,2-10,3 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP): 209-234 g/km, zużycie energii w cyklu mieszanym, ważone (WLTP): 24,7-27,3 kWh/100 km).

GLE 53 4MATIC+napędza 6-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 320 kW (435 KM) z podwójnym doładowaniem. Dzięki aktualizacji oprogramowania oraz zastosowaniu większej turbosprężarki dział rozwoju AMG zwiększył maksymalny moment obrotowy z 520 do 560 Nm. Czas potrzebny na przyspieszenie od 0 do 100 km/h skrócił się z 5,3 do 5,0 s.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty