W autoryzowanej placówce Mitsubishi Motors Auto GT w Warszawie, odbyło się przekazanie kluczyków do Mitsubishi Pajero Dakar
na ręce Adama Małysza i Rafała Martona. Kluczyki do oficjalnego pojazdu Assistance wręczali zawodnikom Prezes MMC Car Poland Hyoe Ooku i dyrektor zarządzający firmy Arkadiusz Tomala. Nowy samochód zespołu Małysz/Marton - Mitsubishi Pajero w wersji Dakar - będzie pomocny podczas przygotowań i w trakcie kolejnych rund Mistrzostw Europy Centralnej w Cross Country.
„Cieszymy się, to że właśnie Mitsubishi Pajero, które udało nam się poznać z najlepszej strony zarówno w wersji rajdowej, jak i zwykłej, drogowej będzie naszym pojazdem Assistance w czasie przygotowań do rajdów i pomoże wygodnie przebyć wiele tysięcy kilometrów dróg w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji.” - powiedział Adam Małysz odbierając kluczyki do nowego pojazdu.
Tegoroczne plany zespołu Małysz/Marton
Współpraca polskiej filii Mitsubishi Motors z zespołem Adama Małysza i Rafała Martona rozpoczęła się we wrześniu 2011 roku, kiedy to słynny polski skoczek podjął decyzję o starcie za kierownicą Mitsubishi Pajero w morderczym rajdzie Dakar. Pierwszy start Małysza w Dakarze był niezwykle udany – jako jeden z niewielu debiutantów zdołał on dojechać do mety zajmując znakomitą 37. pozycję w klasyfikacji generalnej.
W sezonie 2012 , który załoga traktuje jako trening i przygotowanie do rajdu Dakar 2013, Małysz i Marton startują w cyklu CEZ Cross Country, który potrwa aż do trzeciej dekady października:
- Baja Rabakoz (11-13.05.2012 - Węgry)
- Baja Puglia&Lucania (2-3.06.2012 Włochy )
- Baja Carpathia (29.06.-01.07.2012 -Polska)
- Baja Gyulai (3-5.08.2012 - Węgry)
- Baja Poland (13-16.09.2012 - Polska)
- Baja Vsetin (28-29.09.2012 – Czechy)
- Baja Slovakia (19-21.10.2012 - Słowacja)
„W 2012 roku wystartujemy także w dwóch lub trzech rajdach zaliczanych do Pucharu Świata i przynajmniej raz w miesiącu dzięki uprzejmości Wojska Polskiego będziemy trenować na terenie poligonów wojskowych w Drawsku Pomorskim i Żaganiu.” – uzupełnia Rafał Marton.
Rajdowe Mitsubishi L 200
Pojazd za kierownicą którego ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został
przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. Nadwozie tego Mitsubishi L200 z kevlarową karoserią zbudowano na konstrukcji rurowej "Faster". Pojazd napędza 4-litrowy benzynowy silnik V6 Mitsubishi o mocy 280 KM współpracujący z sekwencyjną, 6-biegową skrzynią biegów Sadev. Pojazd wyposażono w dyferencjały X-track Factory step II, 8 amortyzatorów Donnere, hamulce Alcon 320 chłodzone cieczą, 450-litrowy zbiornik paliwa Continental FIAi szesnastocalowe obręcze kół Ralliart z oponami BF Goodrich All Terrain.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?