Nagrody za najlepszy silnik

Redakcja
Fot. VW - Dr Ridiger Schengel, kierownik działu budowy silników z zapłonem iskrowym odbiera nagrodę.
Fot. VW - Dr Ridiger Schengel, kierownik działu budowy silników z zapłonem iskrowym odbiera nagrodę.
Silnikiem roku 2006 został Twincharger TSI Volkswagena. Dzięki m.in. podwójnemu doładowaniu z pojemności skokowej 1,4 l osiąga 170 KM mocy.

Silnikiem roku 2006 został Twincharger TSI Volkswagena. Dzięki m.in. podwójnemu doładowaniu z pojemności skokowej 1,4 l osiąga 170 KM mocy.

Fot. VW - Dr Ridiger Schengel, kierownik działu budowy silników z zapłonem iskrowym odbiera nagrodę.
Fot. VW - Dr Ridiger Schengel, kierownik działu budowy silników z zapłonem iskrowym odbiera nagrodę.

 

Volkswagen zaproponował nową koncepcję silnika z podwójnym doładowaniem przez sprężarkę mechaniczną i turbosprężarkę. Silnik z pojemności 1,4 litra uzyskuje moc 170 KM i stosowany jest m.in. w seryjnym VW Golf GT. Tak zwany “Twincharger" zwyciężył w dwóch kategoriach: najlepszego silnika o pojemności 1,0 - 1,4 litra, a ponadto jury wybrało go “najlepszym silnikiem roku 2006".

Nagrody za najlepszy silnik

 

Silnik wykonany jest zgodnie z tzw. koncepcją “downsizing", która polega na tym, by doładować jednostkę napędową o małej pojemności skokowej. Nowość polega właśnie na obniżaniu pojemności skokowej. Do tej pory moc rzędu 170 KM uzyskiwano z silników o pojemności ok. 1,8 - 2,0 l. Główną zaletą koncepcji downsizing ma być niewielkie zużycie paliwa.

 

W sportowym Golfie GT silnik 1,4 l TSI o mocy 170 KM zużywa średnio 7,2 litra benzyny Super Plus na 100 km. Podczas jazdy poza miastem “Twincharger" spala tylko 5,9 litra. W Touranie silnik ten ma moc 140 KM i spala 7,5 litra podczas jazdy łączonej po mieście i poza miastem oraz 6,2 litra za miastem. Volkswagen lansuje więc hasło - “maksymalna siła - minimalne spalanie!".

 

Jury “International Engine of the Year Awards“ składa się z 61 dziennikarzy zajmujących się motoryzacją w 29 krajach. Konkurs ten jest organizowany co roku przez największą motoryzacyjną grupę wydawniczą Wielkiej Brytanii.

 

Nagrody za najlepszy silnik

Poniżej kilka komentarzy członków jury:

 

“Ten rodzaj “hybrydy" będzie w najbliższych 10 latach nadawał ton w motoryzacji. Turbosprężarki i sprężarki mechaniczne zostawiają badaczom i konstruktorom jeszcze duże pole do popisu - to jest na razie tylko doskonały początek i dla mnie jednoznacznie najlepszy z prezentowanych nowych silników" - Matt Davis, dziennikarz niezależny, Włochy.

 

“To prawdopodobnie najwyżej rozwinięta z dostępnych obecnie technologii" - Arturo de Andrés, Automóvil, Hiszpania._

“TSI firmy Volkswagen znów wybija się na czoło dzięki swojej mocy uzyskiwanej z litra pojemności skokowej i dzięki swojemu technologicznemu wyrafinowaniu" - Jim Kenzie, The Toronto Star/dziennikarz niezależny /moderator telewizyjny w TSN, Canada._
_“Silnik o pojemności 1,4 litra, myślący jak silnik 2-litrowy" - Gary Tsang, Automobile, Chiny.

“Najbardziej godny uwagi silnik, wskazujący na wielkie możliwości dla kolejnych generacji silników, zarówno pod względem mocy jak i ekonomiczności przy częściowym obciążeniu" - Jeroen Jongeneel, De Telegraaf, Holandia.

 

“Cóż za elegancka kombinacja technologii, niezwykle łatwo pracujący, czterocylindrowy silnik rzędowy o małej pojemności, sprężarka mechaniczna i turbosprężarka, wszystko doskonale współgrające ze sobą" Jack Yamaguchi, dziennikarz niezależny, Japonia.

 

Opracował: Ryszard Polit

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty