Nowy Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID otrzymał pojemniejsze baterie z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu za pośrednictwem gniazda zlokalizowanego po prawej stronie tylnego zderzaka. W rezultacie może on pokonać dystans około 30 km wyłącznie przy udziale elektrycznego silnika synchronicznego o mocy 109 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Współpracuje on z nowym silnikiem 3,0 V6 biturbo o mocy 333 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obr. Jak deklaruje producent, średnie zużycie paliwa w nowym Mercedesie na 100 km wynosi jedynie 3 litry. Przyspieszenie 0-100 km/h osiąga w 5,5 s.
Kierowca Mercedesa S 500 PLUG-IN HYBRID ma do wyboru jeden z czterech trybów pracy układu hybrydowego: HYBRID, E-MODE (jazda wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego), E-SAVE (energia zgromadzona w akumulatorach jest zachowywana w celu późniejszej jazdy w trybie elektrycznym) oraz CHARGE (akumulatory są ładowane podczas jazdy).
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Druga generacja hybrydowej Klasy S została wyposażona w bardziej wydajny system zarządzania energią. Strategia działania hybrydowego układu napędowego uwzględnia nie tylko aktualne warunki i styl jazdy kierowcy, ale bierze pod uwagę również przebieg trasy (wzniesienia, zjazdy, zakręty oraz ograniczenia prędkości) na odcinku najbliższych ośmiu kilometrów.
Zarządzając procesem ładowania i rozładowywania akumulatorów, system Intelligent HYBRID korzysta z danych nawigacyjnych układu COMAND Online. Może on na przykład zadecydować o skorzystaniu z rezerw energii elektrycznej podczas wjazdu na wzniesienie, by później doładować baterie w trakcie zjazdu z wykorzystaniem rekuperacji.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Największy potencjał w ograniczaniu zużycia paliwa w przypadku układów hybrydowych tkwi w maksymalizacji odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy ze stałą prędkością. Po naciśnięciu pedału hamulca wytracanie prędkości odbywa się początkowo z wykorzystaniem jednostki elektrycznej, a nie tarcz hamulcowych. Nowa Klasa S jako pierwsza korzysta z rekuperacyjnego układu hamulcowego (RBS) drugiej generacji, koordynującego niezauważalną współpracę konwencjonalnych hamulców z jednostką elektryczną pracującą w roli alternatora.
Silnik spalinowy jest unieruchamiany za każdym razem, gdy samochód porusza się ze stałą prędkością, a jednostka elektryczna wykorzystuje wtedy jego moment oporowy do rekuperacji. Bez wciśnięcia pedału hamulca nie generuje ona jednak żadnego momentu hamującego w celu doładowania baterii, toteż samochód może swobodnie "żeglować". V-szóstka jest wykorzystywana do uzupełnienia poziomu energii w możliwie ograniczonym stopniu, wyłącznie w odpowiednich i najbardziej wydajnych punktach pracy.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć
Niemiecki producent zaprezentuje MercedesaS 500 PLUG-IN HYBRID podczas najbliższych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Auto trafi do salonów w przyszłym roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?