Nowy Mercedes-Benz S 65 AMG - potwór w skórze limuzyny (ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Nowy Mercedes S 65 AMG
Nowy Mercedes S 65 AMG
AMG przygotowało ekstremalną wersję nowego Mercedesa klasy S. Luksusowa limuzyna ma pod maską silnik V12 o mocy 630 KM, napęd na tył i aktywne zawieszenie.
Nowy Mercedes S 65 AMG
Nowy Mercedes S 65 AMG

Nowy Mercedes S 65 AMG godnie nawiązuje do swoich dwóch poprzedników. Pod maską najnowszej limuzyny z Affalterbachu pracuje sześciolitrowy, benzynowy silnik V12. Jednostka napędowa ma dwie turbosprężarki i osiąga moc 630 KM oraz 1000 Nm maks. momentu obrotowego. Mercedes-Benz S 65 AMG z tym silnikiem od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,3 s., a jego prędkość maksymalna - ograniczona elektronicznie - wynosi 250 km/h.

Za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada siedmiostopniowa przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Producent przekonuje, że średnie zużycie paliwa przez nowego Mercedesa S 65 AMG ma wynosić 11,9 l/100 km.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Mercedesa S 65 AMG

Nowy Mercedes S 65 AMG
Nowy Mercedes S 65 AMG

 

Przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC może pracować w jednym z trzech programów jazdy, wybieranych za naciśnięciem przycisku na konsoli środkowej: Controlled Efficiency (C), Sport (S) oraz Manual (M). W trybach M i S zmiana przełożeń odbywa się bardziej agresywnie, a załączaniu wyższego przełożeniu pod pełnym obciążeniem towarzyszy krótka, precyzyjna określona przerwa w dostarczaniu paliwa i pełen emocji ton.

Standardowe wyposażenie Mercedesa S 65 AMG obejmuje sportowe zawieszenie AMG (cztery wahacze z przodu, rozwiązanie wielowahaczowe z tyłu), wykorzystujące system MAGIC BODY CONTROL z nowej S-klasy. Potrafi on z wyprzedzeniem rozpoznawać i dopasować do nich stopień tłumienia. System ESP, w który wyposażono auto, przyhamowuje na zakrętach wewnętrzne tylne koło samochodu. Ogranicza to podsterowność.

Mercedes S 65 AMG ma też elektromechaniczny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. Wspomaganie układu kierowniczego dostosowuje swoją siłę do wybranego trybu zawieszenia i prędkości. Można też zamówić ceramicznko-kompozytowe hamulce, o jedną piątą lżejsze od standardowych.

Standardem w nowym S 65 AMG będzie wyświetlacz head-up na przedniej szybie. Podaje on takie jak prędkość pojazdu, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki z systemu nawigacji i układu DISTRONIC PLUS (zapobiega niezamierzonej zmianie pasa i wykrywa zmęczenie kierowcy) oraz znaki drogowe. Wirtualny ekran jest zlokalizowany w polu widzenia kierowcy. Nie ma więc on już potrzeby odrywania wzroku od sytuacji na drodze.

Do sterowania radiem, telefonem i nawigacja satelitarną służy natomiast touchpad.

Oficjalną premierę nowego Mercedesa S 65 AMG zaplanowano na koniec listopada. W salonach sprzedaży samochód pojawi się w marcu 2014 r. W Niemczech będzie kosztował 232 050 euro.

(DKO) 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty