Nowa wersja otrzyma nazwę BiTurbo. Pod jej maską będzie pracowała 2-litrowa jednostka CDTi o mocy 200 KM i dysponująca maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 400 Nm. Co więcej, jest on dostępny już od 1750 obr./min. Dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek o różnych wielkościach, przyrost mocy jest płynny i jak zapewnia producent, udało się wyeliminować zjawisko tzw. "turbodziury".
**CZYTAJ TAKŻE
Opel Insignia OPC UnlimitedOszczędniejsza Insignia**
W trakcie jazdy z niską prędkością obrotową, spaliny napędzają wyłącznie mniejszą sprężarkę. Jeśli jednak kierowca zdecyduje się na mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, zostanie załączona większa z nich zapewniając dodatkową moc. Bazą do stworzenia tej jednostki był standardowy motor 2.0 CDTi, który jest montowany w m.in. nowej Zafirze oraz Astrze.
Insignia BiTurbo będzie dostępna zarówno w wersji z napędem na przednią oś, jak i 4x4. W przypadku pierwszej opcji, auto osiąga 100 km/h w czasie 8,2 sekundy. Sedan Opla został wyposażony także w system start&stop, co znacząco przyczyniło się do obniżenia spalania, które według producenta wynosi 4,9 l/ 100 km. Dodatkowo, auto emituje 129 g CO2/km.
Jeśli chodzi o wyposażenie wersji BiTurbo, Opel oferuje aktywne zawieszenie FlexRide jako standard. Na rynku brytyjskim, ceny Insigni z nowym silnikiem będą się zaczynały od 27 tys. funtów (ok. 140 tys. zł).
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?