Opony Dunlop do wyścigów na wytrzymałość

(ip)
Ogłoszenie list startowych wyścigów Le Mans oraz World Endurance Championship (WEC) oznacza dla Dunlopa początek walki o utrzymanie światowych i europejskich tytułów mistrzowskich w wyścigach na wytrzymałość.

W wyścigach serii WEC na oponach Dunlopa będzie startować co najmniej ośmiu z dwunastu konkurentów w klasie LMP2, zaś w

Fot: Dunlop
Fot: Dunlop

wyścigu Le Mans – 13 z 22 rywalizujących w tej klasie. Ponadto cztery zespoły rezerwowe w klasie LMP2 również wybrały Dunlopa jako dostawcę opon.

Dunlop ma nadzieję zachować zwycięską formę w klasie prototypów. Zwycięstwa samochodów na oponach Dunlopa w klasie LMP2 w wyścigach WEC 2012 oraz w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, we współpracy z zespołem Starworks Motosport, nie były przypadkowe. Rok wcześniej zespół Greaves Motosport, jadący na oponach Dunlop, odniósł potrójne zwycięstwo w klasie LMP2: w Intercontinental Le Mans Cup (poprzedzającym WEC), w europejskiej serii Le Mans oraz w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Opony Dunlop wystąpią również w kategorii GT – pojedzie na nich między innymi zwycięzca ubiegłorocznej europejskiej serii Le Mans w swojej klasie, JMW Ferrari w barwach Dunlopa.

W garażu numer 56, przypadającym pojazdom testującym pionierskie technologie, znajdzie się Green GT H2 – pierwszy prototypowy samochód wyścigowy z napędem elektryczno-hybrydowym. Partnerem Green GT jest Dunlop. Poza sezonem wyścigowym inżynierowie Dunlopa pracowali nad udoskonalaniem konstrukcji opon i składu ich mieszanki. W nadchodzących tygodniach odbędą się europejskie testy ww. nowych opon Dunlop.

Fot: Dunlop
Fot: Dunlop

„Mistrzowie w sezonie 2012 wybierali opony Dunlop. Przez całą zimę ciężko pracowaliśmy, aby nasi partnerzy i klienci otrzymali to, co mamy najlepszego do zaoferowania jako pomoc w walce o kolejne tytuły w 2013. roku Pracowaliśmy między innymi nad nową oponą, która rozgrzewa się tak szybko, jak opona miękka, ale wykazuje żywotność opony twardej. Poczyniliśmy duże postępy w zakresie trwałości i wytrzymałości, zachowując jednak spójność parametrów opony. Jest to dla nas kluczowy parametr – chcemy, by każdy kierowca miał poczucie pewności od pierwszego do ostatniego okrążenia. Jesteśmy przekonani, że ulepszenia pomogą zespołom utrzymać tytuły zdobyte na oponach Dunlop w ubiegłym roku” – powiedział James Bailey, dyrektor marketingu i komunikacji Dunlop Motosport w Europie.

„Rok 2013 to 125. rocznica powstania firmy Dunlop, dlatego jesteśmy zdeterminowani by było to dwanaście miesięcy największych sukcesów. Nasza historia i kultura innowacji technicznych w sporcie motorowym nie mają sobie równych. Dunlop ma na koncie więcej zwycięstw w Le Mans niż jakikolwiek inny producent opon począwszy od 1924 roku. Wybiegając w przyszłość, rozwijamy opony dla Green GT H2 – samochodu i technologii, które są częścią przyszłości sportu samochodowego i motoryzacji” – dodaje J. Bailey.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty