Ordonez przetestuje Nissana DeltaWing

(ip)
Właśnie rozpoczął się czwarty sezon niezwykłej rywalizacji w GT Academy, a Lucas Ordonez, pierwszy zawodnik, który z wirtualnych rozgrywek trafił na prawdziwy tor wyścigowy otrzymał potwierdzoną informację, że odegra ważną rolę w ambitnym projekcie rozwoju prototypowego samochodu.
Fot. Nissan
Fot. Nissan

Celem projektu Nissan DeltaWing jest zmiana oblicza sportu samochodowego poprzez ukończenie legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans zaplanowanego na 16 i 17 czerwca przy wykorzystaniu połowy paliwa i połowy zestawów opon zużywanych zwykle przez konkurencyjne zespoły, a także wskazanie możliwości poprawy efektowności w wyścigach wytrzymałościowych.

Ordonez, który w miniony wtorek skończył 27 lat, dołączy do kierowcy Nissan DeltaWing Marino Franchittiego na Magny-Cours we Francji oraz Motorland Aragon w Hiszpanii, w ramach zespołu kontynuującego przygotowania do wyścigowego debiutu tego radykalnego pojazdu.

Hiszpan Lucas Ordonez jest zwycięzcą GT Academy - innowacyjnego konkursu organizowanego przez Nissana i Sony w poszukiwaniu sportowych talentów z wykorzystaniem platformy gier Play Station. Lucas był pierwszym zwycięzcą GT Academy w 2008 roku i pierwszym uczestnikiem programu rozwoju kierowców Nissana, w trakcie którego piął się po szczeblach sportowej kariery, aby już po trzech latach przejść ze świata wirtualnych rozgrywek do realnego 24-godzionnego wyścigu Le Mans latem ubiegłego roku.

Po zeszłorocznym triumfie na podium Ordonez ponownie wystartuje w La Sarthe w barwach zespołu Greaves Motorsport latem tego roku, w najlepszym w swojej klasie prototypie LMP2, obok byłego kierowcy F1 i komentatora Sky F1 Martina Brundle'a oraz jego syna Alexa.

Lucas czuje się zaszczycony możliwością odegrania ważnej roli w pionierskim eksperymencie Nissana na Le Mans oraz z niecierpliwością oczekuje na debiut za kierownicą Nissana w swojej ojczyźnie: „Zawsze marzyłem o starcie w testach lub wyścigu w barwach Nissana w Hiszpanii, ale jak dotąd nigdy nie miałem takiej okazji, dlatego tak bardzo osobiście cieszę się z planowanego występu".

- „Z dużymi emocjami przyjąłem propozycję testowania pojazdu w tak ważnym projekcie złożoną mi przez Nissan Europe. Cieszę się, że firma uwierzyła, że mogę jej pomóc w pracach nad prototypem. Już nie mogę się doczekać, kiedy wsiądę do samochodu, skupię się na jego prowadzeniu i przekażę informacje zwrotne, które pomogą w dalszym rozwoju projektu.

Fot. Nissan
Fot. Nissan

Udział w przygotowaniu tak innowacyjnego samochodu to kolejny wielki krok w karierze kierowcy wyścigowego" - powiedział kierowca.

Grupa kierowców i inżynierów ściga się z czasem, aby zdążyć z przygotowaniem samochodu wyposażonego w silnik Nissana 1.6 DIG-T z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem do najbardziej wyczerpującego 24-godznnego wyścigu.

W ostatniej fazie prób zespołu inżynierów będzie testował Nissana DeltaWing na torach wyścigowych w całej Europie. Później samochód dołączy do rywali startujących w 24-godzinnym wyścigu Le Mans na oficjalnych testach ACO poprzedzających sam wyścig, zaplanowanych na 3 czerwca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty