Przygotowanie swoich samochodów do zawodów powierzyli serwisowi 4Turbo m.in. Mariusz Stec, Paweł Dytko, Paweł Tomaszek i Przemysław Żabka. Wszyscy oni jeżdżą różnymi ewolucjami Mitsubishi Lancera, ale u każdego z nich zakres obsługi z jakiej korzystają jest inny.
**
CZYTAJ TAKŻE
**
Mariusz Stec - Mistrz Polski w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski - korzysta z elektroniki Pectel, która poprawia osiągi jego Mitsubishi Lancera Evo IX. Łukasz Cieszko - inżynier serwisu towarzyszy Mariuszowi Stecowi w czasie startów i na miejscu pilnuje, aby elektronika działała bez zarzutu. W czerwcu Mariusza Steca zobaczyć będzie można także w Rajdzie Karkonoskim.
Kolega Mariusza Steca z zespołu - Marcin Cichocki pierwszy raz jedzie pełny sezon wyścigów górskich. Kierowca miał już okazję przetestować swojego Mitsubishi Lancera Evo IX R4 m.in. w czasie wyścigu w Korczynie. W czerwcu sprawdzi się w Limanowej, a także w Rajdzie Karkonoskim w którym pojedzie w specyfikacji N4/30.
W wyścigu w Limanowej startować będzie także Tomasz Nagórski z 4Turbo Team, który debiutował w 2008 roku w GSMP zajmując od razu wysokie
miejsca (2. i 3. miejsce w klasyfikacji generalnej i dwukrotnie 1. w grupie N). Nagórski pojedzie Subaru Imprezą Open 2000+. Auto zostało odbudowane po wypadku w Cisnej w 2009 roku i będzie to jego pierwszy start od tamtej pory. Dodatkowo Tomasz Nagórski nie startował w sezonie 2010, więc wraca za kierownicę po prawie 18 miesiącach przerwy. Zespół podkreśla, że celem startu w Limanowej jest głównie test samochodu, wynik sportowy schodzi na dalszy plan.
W wyścigach górskich, ale w Mistrzostwach Europy startuje, jako jedyny polski kierowca, Paweł Dytko. Już 11 czerwca pojedzie w wyścigu Ecce Homo rozgrywanym w Czechach. Aby mierzyć się z najlepszymi kierowcami Europy i osiągać sukcesy (już cztery razy w tym sezonie stawał na podium) korzysta m.in. ze sterownika silnika firmy Pectel zamontowanego i wystrojonego w 4Turbo.
Paweł Tomaszek i Przemysław Żabka startują w Rajdowym Pucharze Polski. Obaj jeżdżą EVO IX zbudowanymi i obsługiwanymi przez mechaników 4Turbo. Korzystają oni m.in. ze sterowników silnika oraz dyferencjałów marki Pectel. Obu zobaczymy w Rajdzie Karkonoskim.
Krzysztof Szymański startuje w klasie historycznej Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W Rajdzie Karkonoskim pojedzie Subaru Legacy RS z silnikiem 2.0 Turbo, które zostało przygotowane do startów w grupie HR13. Prace nad samochodem trwają i większość zmian zostanie wprowadzonych dopiero po rajdzie, ze względu na niewielką ilość czasu.
Michał Bębenek (Platinum Rally Team), startujący w Platinum RSMP Lancerem Evo X, z 4Turbo współpracuje na innym polu - korzysta z
dostarczonego przez serwis Video VBOX’a, który dzięki nagraniom z kamery i danym z samochodu pozwala na analizę przejazdów.
Michał Bębenek:
"Dzięki współpracy z firmą 4Turbo mamy możliwość używania Video VBOXa podczas naszych startów. Urządzenie spisuje się rewelacyjnie, dzięki wielu opcjom i dużej ilości zapisywanych danych możemy prześledzić po rajdzie wszystkie popełniane przez nas błędy i wprowadzić korekty do stylu jazdy."
Czerwiec jest więc miesiącem wzmożonej pracy dla inżynierów i mechaników w 4Turbo, szczególnie że przygotowanie i obsługa samochodów do różnych startów wymaga czasu. Dodatkowo firma dostarcza także specjalistyczne podzespoły to stajni rajdowych takich jak: Stec Ralliart oraz Ralliart Polska.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?