Debiut modelu 208 jest punktem kulminacyjnym zakrojonego na szeroką skalę
programu inwestycji we francuskie fabryki Grupy. Poparty jest inwestycją rzędu 600 mln euro, co potwierdza duże zaangażowanie Grupy w kondycję rodzimego rynku.W zakresie badań i rozwoju, Peugeot 208 reprezentuje inwestycję 350 mln euro oraz pełnoetatowe zaangażowanie około 500 pracowników podczas czteroletniego procesu rozwojowego.W fabryce w Poissy poczyniono inwestycje opiewające na 150 mln euro, a w 2011 roku zatrudniono 700 pracowników, aby przygotować obiekt do produkcji nowego modelu.Kolejne 100 mln euro zainwestowano w należący do Grupy obiekt w Mulhouse, w którym produkcja Peugeot 208 ruszy tego lata.
Peugeot 208 ma być spełnieniem oczekiwań ponad 15 milionów klientów na całym świecie, którzy użytkowali 205, 206 i 207.
Samochód zostanie wyposażony w trzycylindrowy silnik benzynowy nowej generacji. Jednostka zużywa średnio 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 99 gramów na kilometr. W czterech z pięciu silników Diesla oferowanych w modelu 208 dostępna będzie również technologia e-HDi (mikrohybryda), dzięki której średnie zużycie paliwa w najoszczędniejszym wariancie wynosi zaledwie 3,4 l/100 km, a emisja CO2 87 g/km. Wszystkie modele napędzane jednostkami wysokoprężnymi emitują poniżej 99 gramów CO2 na kilometr.Peugeot 208 jest o około 110 kilogramów lżejszy i bardziej kompaktowy od swojego poprzednika. 25% konstrukcji pojazdu stanowią materiały ekologiczne lub pochodzące z recyklingu - w Peugeot 207 materiały te stanowiły 7%.
Debiut Peugeota 208 ma odbyć się podczas Salonu Samochodowego w Genewie, natomiast do sprzedaży we Francji trafi wiosną tego roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?