Przeróbki ksenonów

Ryszard Polit
Fot. Hella: Niedozwolony zestaw do przeróbki reflektorów zwykłych na ksenonowe. Przerobione reflektory oślepiają innych kierowców i nie dają się prawidłowo wyregulować.
Fot. Hella: Niedozwolony zestaw do przeróbki reflektorów zwykłych na ksenonowe. Przerobione reflektory oślepiają innych kierowców i nie dają się prawidłowo wyregulować.
Samodzielny montaż żarówek ksenonowych jest niedozwolony i zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego.

W sklepach z częściami motoryzacyjnymi można kupić zestawy do samodzielnego montażu żarówek ksenonowych. Taka przeróbka jest niedozwolona i zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego.

 

Fot. Hella: Niedozwolony zestaw do przeróbki reflektorów zwykłych na ksenonowe. Przerobione reflektory oślepiają innych kierowców i nie dają się prawidłowo
Fot. Hella: Niedozwolony zestaw do przeróbki reflektorów zwykłych na ksenonowe. Przerobione reflektory oślepiają innych kierowców i nie dają się prawidłowo wyregulować.

Jak się przerabia zwykły reflektor na ksenonowy? Trzeba wyjąć z reflektora żarówkę halogenową, wyciąć dziurę w osłonie, włożyć żarówkę ksenonową do odbłyśnika i podłączyć zapłonnik do instalacji samochodowej. Samochód z tak przerobionymi reflektorami zagraża bezpieczeństwu, gdyż powoduje ekstremalne oślepianie innych kierowców. Specjaliści stwierdzili, że strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a zasilaną

Fot. Hella: Renomowani producenci oświetlenia oferują homologowane zestawy reflektorów ksenonowych z automatycznym system poziomowania lamp i układem
Fot. Hella: Renomowani producenci oświetlenia oferują homologowane zestawy reflektorów ksenonowych z automatycznym system poziomowania lamp i układem oczyszczania szyb, które są wymagane przepisami.

arówką ksenonową, przekracza stukrotnie dopuszczalne wartości oślepiania. Takie reflektory świateł mijania nie mają już linii światło-cień i nie można ich odpowiednio ustawić.

 

Są jednak do nabycia zestawy lamp ksenonowych, które legalnie można sobie zamontować. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb - oba są obowiązkowe do świateł mijania zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi kodeksami drogowymi. Produkują je renomowane firmy. Firma Hella oferuje takie zestawy m.in. do Audi A3, BMW serii 5, Forda Focusa I, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW Golfa IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty