Silniki Nissana zdominują 24h Le Mans

(ip)
Nissan zdominuje tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans jako dostawca silników dla jednej czwartej uczestników, którzy korzystają z jednostek napędowych Nissana zmodyfikowanych przez Nismo.
Fot. Nissan
Fot. Nissan

Na czele pojazdów z silnikami Nissana startujących w słynnym wyścigu wytrzymałościowym, który odbędzie się w dniach 16-17 czerwca stoi eksperymentalny Nissan DeltaWing. Jego zadaniem jest dotarcie do mety 24-godzinnego wyścigu przy o połowę mniejszym zużyciu paliwa i zestawów opon w porównaniu z tradycyjnymi rywalami, a tym samym zmiana oblicza sportu samochodowego.

Liderami kategorii LMP2, w której ponad połowę stanowią samochody z silnikami Nissana po tuningu Nismo są partnerskie zespoły Nissana Signatech Nissan i Greaves Motorsport.

Wśród kierowców walczących o tegoroczne zwycięstwo w klasie LMP2 będą dwaj absolwenci GT Academy, która graczom rywalizującym na platformie Playstation 3 otwiera drogę na tor wyścigowy: Lucas Ordonez dzielący samochód z byłym kierowcą Formuły 1 Martinem Brundle oraz drugi mistrz GTA Jordan Tresson.

Paul Willcox, Starszy Wiceprezes w europejskim oddziale Nissana powiedział: „Tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans będzie największym w naszej historii, a Nissan DeltaWing wskazuje kierunek, w jakim naszym zdaniem powinna rozwijać się technologia w sporcie samochodowym. Już zdominowaliśmy klasę LMP2, gdzie zespoły wiedzą, że możemy pomóc im w zwycięstwie, natomiast projekt DeltaWing to rodzaj eksperymentu konstrukcyjno-technologicznego, na który mogła sobie pozwolić tylko tak przyszłościowo myśląca firma, jak Nissan".

„Dla samochodu będącego poletkiem doświadczalnym innowacji w sporcie samochodowym nie ma lepszego i równie uważnie obserwowanego przez publiczność laboratorium, jak 24-godzinny wyścig Le Mans. Koncepcja przyjęta w eksperymencie DeltaWing pozwoli wykazać, że technologia, która w przyszłości pozwoli wydatnie podnieść efektywność pojazdów jest dostępna już dziś - niezależnie od tego czy sam samochód dotrwa do końca wyścigu, czy nie".

Cały DeltaWing został zaprojektowany pod kątem efektywności. Dzięki unikatowemu kształtowi pojazd stawia o połowę mniejszy opór aerodynamiczny w porównaniu z tradycyjnymi samochodami wyścigowymi, zaś wszystkie części na czele ze zbudowanym przez Nissana silnikiem o zmniejszonej pojemności 1.6 DIG-Turbo są mniejsze i lżejsze od analogicznych podzespołów w tradycyjnych samochodach na Le Mans. DeltaWing został dopuszczony do wyścigu poza regulaminem Le Mans i wyruszy na tor z numerem 0 z „Garage 56", czyli miejsca zarezerwowanego dla pojazdów eksperymentalnych.

Zaangażowanie Nissana w kategorii LMP2 ma nie mniej przełomowy wymiar ze względu na obecność dwóch absolwentów GT Academy - Hiszpana Ordoneza i Francuza Tressona.

Fot. Nissan
Fot. Nissan

Zwycięzca GT Academy Nissana z 2008 roku, Lucas Ordonez, ukończył Le Mans w 2011 roku na drugiej pozycji w kategorii LMP2, a w tym roku będzie startował w zespole Greaves Motorsport u boku zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans z 1990 roku i byłego kierowcy F1 Martina Brundle oraz jego syna Aleksa.

Tresson - zwycięzca drugiej edycji GT Academy z 2010 roku - także marzy o tym, aby jako pierwszy kierowca wywodzący się ze środowiska graczy komputerowych w pierwszym podejściu wygrać Le Mans. Dołączy on do Oliviera Lombarda i Franka Mailleux, którzy w 2011 roku zajęli odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w kategorii LMP2. Cała trójka reprezentuje barwy zespołu Signatech.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty