Wycieraczki przed zimą – pamiętaj o zmianie

(ip)
Fot: Archiwum Polskapresse
Fot: Archiwum Polskapresse
Wybierając wycieraczki do naszego samochodu, musimy pamiętać o kilku niezbędnych czynnościach. Przede wszystkim na początku powinniśmy je zmierzyć, biorąc pod uwagę konkretną wersję modelu auta i jego rocznik. Dopasowanie jest konieczne szczególnie ze względu na różny rodzaj zaczepów stosowanych w autach danej marki.

Jeśli chodzi o funkcjonalność samych wycieraczek, niezależnie, czy są to

Fot: Archiwum Polskapresse
Fot: Archiwum Polskapresse

wycieraczki standardowe, czy też płaskie, wykorzystuje się je przez cały sezon - z reguły nie są one odrębnie dedykowane do danej części sezonu. Chcąc zapewnić odpowiednią efektywność wycieraczek, zalecamy zmianę piór dwa razy w roku.

Pióra wycieraczek, a więc gumowa jej część, która bezpośrednio styka się z powierzchnią szyby, najlepiej wymieniać właśnie na jesień ze względu na zwiększone opady. Używanie wycieraczek w stosunku do ilości przejechanych kilometrów właśnie wtedy znacznie się zwiększa. W tym okresie na 100 przejechanych kilometrów wycieraczki czyszczą szybę średnio od 60 do 80 procent czasu trwania jazdy. Dla porównania latem jest to zaledwie kilka procent.

**CZYTAJ TAKŻE

Przymarznięte wycieraczkiCo warto wiedzieć o wycieraczka samochodowych ?

**

Co nie znaczy, że właśnie w czasie upałów wycieraczki się nie niszczą. Nie każdy wie, że to właśnie okres letni, gdy deszcz zaskakuje nas sporadycznie, jest najbardziej szkodliwy w tym zakresie. Dlaczego? Wycieraczki używamy rzadko, w bardzo niekorzystnych do tego warunkach. Używamy ich przede wszystkim do zeskrobywania pozostałości po owadach, operując na suchej szybie, a to w znaczącym stopniu psuje krawędź gumy. Dlatego też, aby prawidłowo przygotować się do trudnego sezonu deszczowego, zalecana jest zmiana wycieraczek na "świeże" właśnie teraz.

W okresie jesiennym wycieraczki pracują już w zdecydowanie bardziej korzystnych warunkach, czyli na mokrej szybie, ograniczającej ścieranie się gumy. Kolejna ich zmiana - na zimę - nie jest więc konieczna. Pamiętać jednak należy, aby zniwelować inne problemy charakterystyczne dla mroźnej pory roku. Chodzi przede wszystkim o osadzanie się na wycieraczkach lodu. W takim wypadku skutecznym zabiegiem "ratującym" gumę jest odchylenie wycieraczek od szyby na noc.

Fot: Archiwum Polskapresse
Fot: Archiwum Polskapresse

Większość wycieraczek jest uniwersalna i można je stosować przez cały sezon. Dotyczy to zarówno wycieraczek płaskich, jak i standardowych. Wysokiej jakości wycieraczki płaskie sprawują się lepiej niezależnie od pory roku. Dzięki bardziej stabilnemu kątowi natarcia oraz silniejszemu dociskowi, wycieraczki lepiej zbierają wodę i pracują ciszej ze względu na korzystniejszą aerodynamikę.

Przygotowując samochód do eksploatacji, warto także uwzględnić rodzaj materiału, z jakiego stworzone są pióra wycieraczek. Najtańsze opierają się wyłącznie na gumie, co nie zawsze daje satysfakcjonujące rezultaty. Zaleca się stosowanie piór z domieszką grafitu. Obecność tego składnika sprawia, że wycieraczki "nie piszczą" przy użytkowaniu. W ten sposób znacznie ogranicza się ich zużycie.

Wypowiedzi udzielił Marek Skrzypczyk, specjalista marki MaxMaster, proponującej nowoczesną linię produktów eksploatacyjnych dla motoryzacji, m.in. wycieraczki MaxMasterUltraFlex.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty