Motocyklami podróżuje coraz więcej osób

Leszek Mielczarek
W salonach jednoślady nie są tanie, zaś zakup używanego pojazdu bywa prawdziwą loterią.

Mieszkańcy dużych miast Europy Zachodniej zwykle wykorzystują motocykle
jako szybki środek transportu, umożliwiający do.tarcie w krótkim czasie
do centrum aglomeracji. Stojące w korkach samochody z reguły ustawiają
się przy krawędziach drogi, aby pomiędzy rzędami aut została przestrzeń
wystarczająca do przejazdu motocykla.
W Polsce sytuacja wygląda nieco inaczej. Korki, chociaż z roku na rok
są coraz większe, to wciąż jeszcze za mało, aby skłonić właścicieli samochodów
do przesiadki na pojazd jednośladowy. Motocykle, częściej niż ze względów
praktycznych, kupowane są w celach turystycznych jako swego rodzaju zabawki,
wyciągane z garaży w pogodne weekendy.
W salonach motocyklowych można znaleźć pełen wybór maszyn - od malutkich
skuterów, poprzez motocykle crossowe, turystyczne, sportowe, aż po potężne
cruisery z silnikami o pojemności nawet 1600 ccm. Wybierając dla siebie
motocykl, musimy uwzględnić między innymi styl, w jakim zamierzamy podróżować,
swoje umiejętności, wzrost oraz wagę. Dopasowanie właściwej maszyny czasami
nie jest łatwe, w dobrych salonach możemy jednak liczyć na fachową pomoc.

Zdecydowanie gorzej sytuacja wygląda na rynku używanych jednośladów.
Wówczas najlepiej szukać motocykla kupionego w autoryzowanym salonie i
regularnie serwisowanego. Taki egzemplarz powinien znajdować się w przyzwoitym
stanie, a ponadto mamy możliwość sprawdzić jego historię w warsztacie,
w którym był obsługiwany.
Motocykle pochodzące z prywatnego importu, często są sprowadzane w celach
zarobkowych. Są to zwykle maszyny kupione bardzo tanio i naprawione minimalnym
kosztem. Liczniki z zaniżonymi przebiegami, czy prostowane i spawane ramy
nie należą do rzadkości. "Nadziać" się można również na silniku. Zdarza
się, że do oleju bywa dodawany specjalny dodatek uszczelniający; po wymianie
oleju silnik traci kompresję i konieczny jest jego remont, który w przypadku
japońskich maszyn, nierzadko kosztuje kilkanaście tysięcy złotych. Zatem,
jeśli nie znamy historii motocykla, zanim wyłożymy pieniądze, sprawdźmy
maszynę bardzo dokładnie, aby oszczędzić sobie zbędnych problemów.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty