BMW X5 III (F15) (2013 - teraz) - opinia użytkownika Mateusz
2016-02-18, Mateusz
Marka: | BMW |
---|---|
Model: | X5 |
Generacja: | III (F15) (2013 - teraz) |
Rok produkcji: | 2015 |
Przebieg: | 10 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 40d |
Podsumowanie:
Samochód piękny, dużo miejsca dla 4ch osób z bagażami, mechanicznie bardzo sprawny, komfort jazdy ... słabiutki. Duża dolegliwość w pracy systemów, wszechobecna elektronika zbyt często lubi płatać figle, a to kończy się niestety kolejna wizytą w serwisie. Auto za 400.000 zł? to jednak jakieś 20-30% za dużo.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
działa bez zarzutu
-
Zawieszenie:
niestety tylko dobrze, nie da się rozpatrywać oceny zawieszenia bez oceny komfortu jazdy, a tutaj jest to fatalne.
-
Wnętrze:
Jakość materiałów ok, choć trochę brakuje do odpowiednika AUDI. Szkoda, bo już naprawdę niewiele potrzeba, a jednak delikatną różnicę widać (za takie pieniądze, szkoda)
-
Komfort jazdy:
kompletna porażka! To nie auto wyścigowe (nawet jeśli ma 6s do setki), a duże auto rodzinne. Po to jest właśnie dużo miejsca z przodu, z tyłu, dość duży bagażnika ale zawieszenie i związany z tym komfort (nie chodzi o właściwości trakcyjne) fatalne. Jeździ się tym jak wozem drabiniastym. Byle nierówność i słychać tłuczenie w aucie. Nie bardzo rozumiem po co robią w takim samochodzie tak sztywne zawieszenie, co mi z mniejszych przechyłów, z trochę mniejszej drogi hamowania jeśli za codzienną jazdą nie stoi komfort i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów nawet po równych drogach czuję się jakbym był w konserwie? Fizyki nie da się oszukać (duże, ciężkie auto, z wysokim środkiem ciężkości) lepiej poszukać komfortu, x5 to krążownik, a nie bzykająca popier....dułka.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | — l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 10.5l/100km |
Zalety i Wady
- duży rodzinny samochód, ukaład napedowy tzn. silnik-skrzynia biegów, wiele fajnych gadżetów z zakresu informacji i bezpieczeństwa,
- fatalny komfort, bardzo twarde system ogumienia run-flat, elektronika lubi sie zawiesić