Dacia Logan II (2012 - teraz) - opinia użytkownika Grzesiek
2018-01-21, Grzesiek
Marka: | Dacia |
---|---|
Model: | Logan |
Generacja: | II (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2016 |
Przebieg: | 32 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 1.2 16V |
Podsumowanie:
Auto ma krótka listę bardzo konkretnych zalet i długa listę średnio lub mało istotnych wad. Spodoba się kierowcą szukajacym spokojnego auta dla rodziny/na dojazdy do pracy lub woła roboczego. Jeśli szukasz dynamiki albo super prowadzenia to nie ten adres. Chętnie ponownie kupię dacie ale w kombi i z silnikiem tCE
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Jak dla mnie najsłabszy punkt dacii to napęd w tej wersji. Nie psuje się i jest dobry do lpg, to fakt, ale ma za mało mocy. Do miasta całkowicie ok, ale w trasie na autostradzie radzi sobie słabo. Praca skrzyni biegów w nowym dość oporna ale po dotarciu chodzi znacznie lepiej. Spalanie zbyt wysokie w stosunku do dynamiki. Kolega ma tCE jest szybszy i mniej pali. Dużym minusem jest brak szóstego biegu, w trasie by się przydał
-
Zawieszenie:
Zawieszenie będzie się podobać osobom szukajacym komfortu. Ma duży skok, prześwit i jest miękkie. Jest też bardzo trwałe, dacia jest lekka więc elementy zawieszenia nie są narażone na duże przeciazenia. Przyczepność ok, chociaż na szybkich zakrętach lubi się przechylic ale pozatym nic złego się nie dzieje. Prześwit prawie jak w SUVie. Samochód przez krawężniki jedzie jak czoł, nie ma opcji żeby zahaczyc podwoziem albo urwać zderzak.
-
Wnętrze:
Wnętrze bardzo przestronne jak na klasę auta. Rozstaw osi większy niż w niektórych kompaktach a z tyłu za kierowcą zostaje miejsce dla nie wysokiej osoby nawet po odsunieciu fotela na maxa do tyłu. Pod fotelami jest wystarczajaco dużo miejsca aby wysunąć stopy. Kabina jest wykonana z tanich materiałów ale nie jest to poziom który straszy tandeta jak pierwszy logan. Raczej poziom tańszej wersji skody czy fiata. Jakość montażu naprawdę pozytywnie zaskakuje a całość nie trzeszczy na wybojach. Fotele są miekkie ale nie męczą a podparcie pleców też jest ok, szkoda tylko że nie trzymają na boki. Wadą są kiepsko umieszczone przyciski sterowania szybami oraz słabe wygluszenie które może męczyć w trasie. Regulacji wzdluznej kierownicy nie ma, jest tylko pionowa. Trzeba też lubić wysoką pozycję za kierownicą.
-
Komfort jazdy:
Chyba najprzestronniejsza kabina w segmencie B. A to już dużo. Dodatkowo miekkie zawieszenie i fotele. Podparcie pleców kierowcy jest dobre nawet pomimo prostej konstrukcji fotela. Miejsca brakuje trochę na nogi kierowcy o dużym wzroście, ale pozatym to jest go dużo wszedzie indziej- na wysokości kolan, klatki piersiowej, łokci i nad głową. Największą wadą kabiny jest wygluszenie. Osobom szukajacym wygody za niewielkie pieniądze to auto się spodoba i to bardzo.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- Koszty zakupu i utrzymania
- Przestronnosc
- Komfortowe zawieszenie i fotele
- Moim zdaniem całkiem fajny wygląd
- Satysfakcjonujaca jakość montażu
- Duży prześwit
- Kiepskie wygluszenie
- Brak szóstego biegu
- Umieszczenie przycisków sterowania szybami
- Kiepskie osiągi
- Nie adekwatne do dynamiki zużycie paliwa