Honda Accord VII (2003 - 2007) - opinia użytkownika Bartek Noakowski
2014-06-21, Bartek Noakowski
Marka: | Honda |
---|---|
Model: | Accord |
Generacja: | VII (2003 - 2007) |
Rok produkcji: | 2003 |
Przebieg: | 231 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0 |
Podsumowanie:
Piękne auto na lata, pojemne, wygodne, automatyczna skrzynia biegów czyni kierowcę wolnym od zbytniego wysiłku - można dzięki temu sprawniej jechać i lepiej kontrolować jazdę. Poruszanie się na autostradzie przyrównałbym do śpiewania na wzgórzach - w środku radość, a naokoło przestrzeń. Nie psuje się nic poważnego, przynajmniej mnie, wydatek przy kupnie opłaca się brakiem napraw, co jest ważne w kontekście dość drogiego serwisu Hondy. Po 3 latach założyłem instalację gazową BRC - oto parametry spalania: miasto - 11,5; trasa (średnia 140 km.h) - 11; jazda przy prędkości 100 km/h jest wyjątkowo oszczędna, zaledwie 8,5 litra gazu. Średnio wychodzi niecałe 10 l/100 km, koszt znaczni niższy od diesla! A przy tym auto zachowało swoje sportowe zacięcie, prędkość max - 190; rozpędzenie do 100 km/h - ok. 10 sek. Świetne połączenie ekonomii i osiągów, polecam! Pewnie dlatego ten samochód jest tak drogi, nawet 10-letnie auto kosztuje ponad 20 tysięcy. Ale się opłaca, absolutnie!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik jest znakomity, elastyczny, choć ze sportowym zacięciem (wyprzedzanie przy każdej prędkości to czysta przyjemność). Za SILNIK daję 5, niestety skrzynia biegów się czasem zacina w położeniu P, co potrafi zirytować kiedy się spieszymy. Koszt naprawy automatu to niestety spory wydatek, dlatego ogólnie daję 5-.
-
Zawieszenie:
Samochód jest twardawy, mnie to odpowiada, może to dziwne, ale lubię czuć, że jadę :) zwłaszcza przy automacie - łatwo zasnąć na autostradzie. Europejczyki w tej klasie bywają miększe, za to niezawodność Accorda jest potwierdzona - nic nie puka, nie stuka, poważne auto. Czwórka +
-
Wnętrze:
Znakomity design zewnątrz przekłada się na miłe i komfortowe wnętrze z b. ergonomicznymi rozwiązaniami przełączników. Siedzi się b. wygodnie (rekompensata za nieco twarde zawieszenie), można by było jeszcze lepiej wyciszyć, ale nie narzekam - słuchanie silnika jest przyjemne, szczególnie, gdy wchodzą wysokie obroty, słychać jego sportowe zacięcie. Co ciekawe - hałas wewnątrz jest taki sam przy 100 i przy 180 km/h.
-
Komfort jazdy:
Pięć z minusem, za wygodę prowadzenia daję mocną 5 (automat to błogosławieństwo, jak nogi odpoczywają, wiedzą tylko właściciele takich aut...), obniżka za zawieszenie i za hałas wewnątrz podczas jazdy na autostradzie.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9.1l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- silnik, pojemność wnętrza, design
- spalanie przy dużych prędkościach
- zawieszenie, drogi serwis