Mazda 6 I (2002 - 2008) - opinia użytkownika Joanna
2013-09-06, Joanna
Marka: | Mazda |
---|---|
Model: | 6 |
Generacja: | I (2002 - 2008) |
Rok produkcji: | 2004 |
Przebieg: | 193 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0 |
Podsumowanie:
Mazda 6 doskonale sprawuje się jako auto rodzinne - wersja kombi. Auto z kraju kwitnącej wiśni śmiało może konkurować z europejskimi konkurentami, po nudnej i przez lata nie zmieniającej się Mazdzie 626 to ogromny krok do przodu. Wart uwagi jest silnik 2,0 po liftingu, ma 147KM, przebudowaną głowicę - zmienne fazy rozrządu stosowane od początku w wersji 2,3, skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Mazda oferuje trzy wersje nadwozia, trzy wersje wyposażenia, jak również model z napędem na wszystkie koła
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Brakuje mi czasem szóstki na autostradzie, zwłaszcza kiedy prędkość sięga powyżej 140 kmH. Silnik dynamiczny, chętnie wchodzi na obroty i rozpędza Madę do dużych prędkości bez zadyszki. Duży plus to zastosowanie łańcucha a nie paska rozrządu, znacznie wydłuża to użytkowanie auta - wymiana łańcucha zalecana co 320 tyś.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie dosyć twarde,ale dzięki temu trudno wyprowadzić auto z równowagi, na ciasnych i krętych drogach mało, które auto może dorównać szósce
-
Wnętrze:
Przestronne i bardzo funkcjonalne, kokpit stworzony z myślą o kierowcy, już przy pierwszej jeździe nie ma problemów z obsługą poszczególnych klawiszy, wszystko jest tam gdzie kierowca się spodziewa
-
Komfort jazdy:
W tej klasie mógłby być jeszcze wyższy
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8.7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8l/100km |
Zalety i Wady
- Mała awaryjność
- Bogate wyposażenie seryjne
- Trwałe zawieszenie
- Korzystny stosunek cena/jakość modeli używanych
- Mały skręt, trzeba się ostro namęczyć na ciasnych parkingach w centrach handlowych
- Zbyt słaby silnik 1,8 jedyne 120KM
- Droga obsługa silników diesla
- Korozja