Nissan Note E12 (2013 - teraz) - opinia użytkownika Paweł
2015-03-01, Paweł
Marka: | Nissan |
---|---|
Model: | Note |
Generacja: | E12 (2013 - teraz) |
Rok produkcji: | 2014 |
Przebieg: | 13 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.2 DIG-S |
Podsumowanie:
Jeżdżę 40% - autostrada, 55% trasa pozostała, 5% miasto. Generalnie bez trybu eco (górki leczą z jego używania), dlatego podaje łączne średnie spalanie na całym dystansie (jest to jesień/zima, moje przebiegi to 40-50kkm rocznie). Licznik i ustawienia tempomatu przy prędkościach 100km/h i większych zawyżają o ok 10km/h. Przy 60km/h jest to ok 7km/h. (Niestety od ustawień tempomatu wymagam większej precyzji), czekam na jakąś akcję serwisową NISSANa. Przy tych samych prędkościach C3 Picasso miał błąd rzędu 2-3km/h). Generalnie samochód warty polecenia!h
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Bardzo precyzyjna. Trochę brakuje elastyczności na 5tym biegu (niestety potrzebna redukcja do zebrania się na autostradzie, wynika to z bardzo niskich obrotów nawet przy 140km/h). Jazda na krętych drogach górzystych wymaga utrzymania obrotów na 3, inaczej nawet redukcja do 2 jest konieczna. (C3 Picasso 1.4 benzyna w tym samym terenie na 4 nie miał żadnego problemu). Tempomat raz na 5 się poddał (chyba wtedy był włączony tryb ECO), ale C3 Picasso nigdy nie miało takich problemów.
-
Zawieszenie:
-
Wnętrze:
Podłokietnik prawy kierowcy ok (pakiet family), ale wtedy czuć twardy plastikowy na drzwiach.
-
Komfort jazdy:
Wspomaganie kierownicy dobrze zestrojone, ESP przy zawianej drodze się przydaje (daje radę jego rola jako ASR). Dobra widoczność na światłach mijania nocą.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | — l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | — l/100km |
Zalety i Wady
- Fajnie intuicyjny od pierwszego razu za kierownica
- Przyciemninane szyby w pakiecie family (fajna jazda nocą, niestety utrudniają parkowanie tyłem nocą na ciemnym parkingu :()
- Wspmaganie kierownicy (elektryczne) ale fajnie wyważone
- Rewelacyjne tylne boczne drzwi, kąt otwarcia jest rewelacyjny
- Hak tylko na rowery (250kg w homologacji)
- Minimalnie za maly bagażnik (brakuje 2cm dla mojej ulubionej torby), ale rekompensuje to przesuwana tylna kanapa (pakiet family)
- Automatyczna klima czasem nie jest w stanie zapewnic odpowiedniego komfortu (skrajne warunki zimowe, w trybie auto nawiewane powietrze tylko na nogi), ale w takim wypadku tu manual jest dobry
- Automatyczne wycieraczki (pakiet auto) w przypadku wykrycia deszcze nie przełączą swiateł dziennych na mijania (niestety deszcz przy słońcu rzadko ale występuje), a jest to istotne na brak swiateł z tyły na dziennych
- Sterowanie telefonu i tempomatu na kierownicy jet cieżkie do przyzwyczajenie (nie jezdziłem innymi nissanami)