Opel Omega C (1999 - 2003) - opinia użytkownika Artur
2019-12-01, Artur
Marka: | Opel |
---|---|
Model: | Omega |
Generacja: | C (1999 - 2003) |
Rok produkcji: | 2003 |
Przebieg: | 260 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 3.2 aut. |
Podsumowanie:
Omega to dziś minimum 16 letni samochód od którego nie można oczekiwać, że nie będzie wymagał wkładu finansowego. Przy zakupie zadbanego egzempalarza jest szansa jeszcze na kilka lat komfortowego użytkowania. W swojej historii posiadałem 8 różnych Opli Omega i przerobiłem prawie każdą benzynową wersję silnikową i uważam, że 3.2 to najbardziej dopracowana i warta uwagi opcja. Jazda innymi autami rzadko kiedy daje się porównać a znalezienie w nowych autach tak dużego bagażnika w kombi jest praktycznie niemożliwa. Zdecydowanie przestrzegam przed zakupem z niskobudżetową instalacja gazową. Najlepiej spisuje się BRC.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Przy umiejętnym użytkowaniu, regularnej wymianie oleju praktycznie działa bez zarzutu i bardzo płynnie. Skrzynia automatyczna jest idealnym uzupełnieniem pracy silnika i najbardziej wpływa na poczucie komfortu. Start z miejsca i szybkość redukcji w trasie zdecydowanie przewyższa manuala.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie przy masie tego auta spisuje się bardzo dobrze choć jednocześnie zużywa się dość szybko jeśli jeździmy po wybojach. W koleinach znacznie słabsze prowadzenie jeśli rozmiar felg przekracza 16 cali. Wielki plus za tylne pompowane amortyzatory NIVO które nie pozwalają na nurkowanie tylu przy załadunku co zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróżowania.
-
Wnętrze:
Fotele sportowe Recaro genialne. Skórzana kierownica bardzo przyjemna choć minus za brak regulacji przód-tył. Boczki w drzwiach to najmniej odporny na zużycie element tak jak inne plastiki pokryte „gumą”.
-
Komfort jazdy:
Prawdziwy krążownik i wygodna limuzyna, która przy silniku 3.2 potrafi zaskoczyć nie jeden nowszy samochód.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 18l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 14l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 12l/100km |
Zalety i Wady
- Wygodne, pakowne, dynamiczne, tylnonapędowe kombi
- Niskie koszty eksploatacji w porównaniu do tej samej klasy aut: BMW czy Audi
- Bezproblemowy montaż instalacji LPG
- Łatwy dostęp do części
- Bogate wyposażenie
- Trudno aktualnie o zadbany egzemplarz warty uwagi
- Korozja w szczególności tylne błotniki i ranty drzwi
- Doprowadzenie do bdb stanu technicznego często pochłania wartość zakupu
- Myszkowanie w koleinach na kołach 17”
- Duża wrażliwość na niewyważenie kół lub bicie promieniowe opon
- Wycieki oleju głównie pokrywy zawodów (potrzeba montażu drogiej vr aluminiowej)