Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Peugeot 308 II (2013 - teraz) - opinia użytkownika robak

2017-06-07, robak

Marka: Peugeot
Model: 308
Generacja: II (2013 - teraz)
Rok produkcji: 2017
Przebieg: 10 tys. km
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 1.2

Podsumowanie:

Zaznaczyłem TAK w odpowiedzi na pytanie 'czy kupiłbym jeszcze raz' ponieważ jest to jedyne auto tej klasy z benzynowym silnikiem o przyzwoitej mocy i prawdziwą automatyczną skrzynią. Pozatym nie wiem, jak to auto przeszło wewnętrzne testy, nie mówiąc o silniku który trzęsie jak ursus na bronowaniu.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    3.0

    Automatyczna skrzynia jest najlepszym punktem tego układu. Chyba jedyny model w tej klasie oferujący prawdziwy automat a nie dwusprzęgłowe półautomaty. Niestety silnik strasznie wibruje, szczególnie podczas powolnej jazdy, tzw creep, no i ogólnie, nie ma zmiłuj, czuć że to raczej silniczek z zabawki, takie uczucie że za cenę całego samochodu dostałeś tylko 3/4. Mimo że całkiem dynamiczny, daje radę w mieście i w trasie

  • Zawieszenie:
    2.0

    Nie wiem gdzie ta wygoda tak zachwalana na internetach. Ot, komfort auta na pedały, ale to nie największy problem. Największy problem to tylne zawieszenie które tak pływa i rzuca na nierównościach (nie daj borze jeszcze lekki zakręt) że bez mała grozi to wypadnięciem z drogi. Jak to przeszło jakiekolwiek testy to ja nie mam pojęcia.

  • Wnętrze:
    2.0

    Materiały wnętrza to rozsądne minimum, bez zastrzeżeń. O klimatyzacji w ekranie dotykowym każdy już słyszał, dla mnie mało istotne. O czym się nie dowiecie z internetu to jeden (J E D E N) cupholder, w dodatku ZASŁONIĘTY przez podłokietnik w wersji active z klasycznym ręcznym. Następnie to tragiczne rozmieszczenie foteli i wogóle wygospodarowanie miejsca na szerokość. Nie dlatego że auto jest za wąskie tylko dlatego że przednie fotele sa za blisko siebie tak że jedzie się z prawym kolanem wciśniętym w środkową konsolę a z lewym latającym sobie luźno, przy czym między słupkiem B a oparciem siedzenia można sięgać na tylną kanapę. Co prowadzi nas do tylnej kanapy która jest jakieś 30 centymetrów za wąska w stosunku do auta. Nie dowiecie się też że wiele elementów kokpitu jest niepodświetlona, a rolki na kierownicy tak małe (i niepodświetlone) że trzeba się mocno skupić żeby np. zmienić piosenkę.

  • Komfort jazdy:
    2.0

    Komfort to za dużo powiedziane - a podobno to najbardziej komfortowy z kompaktów...

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 10l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 8l/100km
Śr. spalanie - trasa 6l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • całkiem dynamiczny
  • skrzynia biegów
  • nowy
Wady:
  • aranżacja wnętrza
  • zawieszenie
  • 3-cyl w silniku

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Peugeot 308 II (2013 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Peugeot 308 II (2013 - teraz).

Peugeot 308 Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 308 opinie

Oceń swoje auto

Peugeot 308 II (2013 - teraz) zdjęcia

Testy i porównania

Premiery i nowości