Peugeot 308 II (2013 - teraz) - opinia użytkownika robak
2017-06-07, robak
Marka: | Peugeot |
---|---|
Model: | 308 |
Generacja: | II (2013 - teraz) |
Rok produkcji: | 2017 |
Przebieg: | 10 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.2 |
Podsumowanie:
Zaznaczyłem TAK w odpowiedzi na pytanie 'czy kupiłbym jeszcze raz' ponieważ jest to jedyne auto tej klasy z benzynowym silnikiem o przyzwoitej mocy i prawdziwą automatyczną skrzynią. Pozatym nie wiem, jak to auto przeszło wewnętrzne testy, nie mówiąc o silniku który trzęsie jak ursus na bronowaniu.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Automatyczna skrzynia jest najlepszym punktem tego układu. Chyba jedyny model w tej klasie oferujący prawdziwy automat a nie dwusprzęgłowe półautomaty. Niestety silnik strasznie wibruje, szczególnie podczas powolnej jazdy, tzw creep, no i ogólnie, nie ma zmiłuj, czuć że to raczej silniczek z zabawki, takie uczucie że za cenę całego samochodu dostałeś tylko 3/4. Mimo że całkiem dynamiczny, daje radę w mieście i w trasie
-
Zawieszenie:
Nie wiem gdzie ta wygoda tak zachwalana na internetach. Ot, komfort auta na pedały, ale to nie największy problem. Największy problem to tylne zawieszenie które tak pływa i rzuca na nierównościach (nie daj borze jeszcze lekki zakręt) że bez mała grozi to wypadnięciem z drogi. Jak to przeszło jakiekolwiek testy to ja nie mam pojęcia.
-
Wnętrze:
Materiały wnętrza to rozsądne minimum, bez zastrzeżeń. O klimatyzacji w ekranie dotykowym każdy już słyszał, dla mnie mało istotne. O czym się nie dowiecie z internetu to jeden (J E D E N) cupholder, w dodatku ZASŁONIĘTY przez podłokietnik w wersji active z klasycznym ręcznym. Następnie to tragiczne rozmieszczenie foteli i wogóle wygospodarowanie miejsca na szerokość. Nie dlatego że auto jest za wąskie tylko dlatego że przednie fotele sa za blisko siebie tak że jedzie się z prawym kolanem wciśniętym w środkową konsolę a z lewym latającym sobie luźno, przy czym między słupkiem B a oparciem siedzenia można sięgać na tylną kanapę. Co prowadzi nas do tylnej kanapy która jest jakieś 30 centymetrów za wąska w stosunku do auta. Nie dowiecie się też że wiele elementów kokpitu jest niepodświetlona, a rolki na kierownicy tak małe (i niepodświetlone) że trzeba się mocno skupić żeby np. zmienić piosenkę.
-
Komfort jazdy:
Komfort to za dużo powiedziane - a podobno to najbardziej komfortowy z kompaktów...
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- całkiem dynamiczny
- skrzynia biegów
- nowy
- aranżacja wnętrza
- zawieszenie
- 3-cyl w silniku