Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Renault Clio IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika makaveli

2015-04-23, makaveli

Marka: Renault
Model: Clio
Generacja: IV (2012 - teraz)
Rok produkcji: 2014
Przebieg: 4 tys. km
Nadwozie: Kombi
Silnik: 0.9 Energy TCe

Podsumowanie:

Samochód na 5!

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    4.0

    TCe 0.9 to naprawdę fajny i dynamiczny silnik dla tej klasy samochodu. Przy zakupie Renault Clio IV bardzo obawiałem się tej niskiej pojemności i przychylałem się do twierdzenia, że samochód będzie strasznie oporny na wszelkie próby przyspieszania itp. Po jeździe próbnej zupełnie zmieniłem zdanie o tej jednostce napędowej. Silnik bez problemów radzi sobie z wprawianiem samochodu w ruch, nawet przy 5-osobowym obciążeniu kabiny. Według mnie spod maski wydobywa się bardzo fajny odgłos pracy silnika o lekkim zacięciu sportowym. Turbosprężarka pracuje bez zarzutu wyraźnie dając odczucie przyspieszania gdy już się załączy przy około 2000 obrotów. Silnik w zupełności wystarcza do podróżowania na dalszych trasach autostradami z prędkością 130/140 km/h. Nie jest to demon prędkości, ale dobrze wykorzystuje dostępne 90 koni mechanicznych pod maską. Jeśli chcemy komfortowo podróżować 190 km/h trzeba po prostu sięgnąć po samochód z wyższej półki, a co za tym idzie za wyższą cenę. Jedynym mankamentem silnika jest jego spalanie. Producent grubo przesadził podając spalanie na poziomie miasto/trasa/średnio 5,8/3,8/4,5l na każde 100 km. Spalanie przy umiarkowanie spokojnej jeździe w zimie na zimowych oponach wyniosło 8,3/6,3/7,4l. W okresie wiosenno-letnim na letnich oponach spalanie przy spokojnej jeździe będzie utrzymywało się na poziomie 6,8/4,9/6,3l na każde 100 km. Mimo, iż jest to więcej niż podaje producent (jak w przypadku każdego samochodu) to jest to bardzo ekonomiczna jednostka. Poprzednio jeździłem Toyotą Corollą E9 (2004), 1.6 (benzyna) 110KM, której spalanie wynosiło odpowiednio 9,5/6,5/8,5 w lecie, a w zimie 10,4/7,2/8,7, tak więc dla mnie to dość spora różnica. Skrzynia biegów działa dobrze. Biegi wchodzą z lekkim oporem czego nie doświadczałem w Toyocie, ale po 7 miesiącach eksploatacji zupełnie nie zwracam na to uwagi. Jest to chyba kwestia przyzwyczajenia się do każdego nowego samochodu.

  • Zawieszenie:
    5.0

    Nie mam zbyt wiele do powiedzenia na ten temat. Nie zauważyłem niczego niepokojącego w zawieszeniu Clio. Samochód trzyma się bardzo dobrze drogi i bardzo dobrze wchodzi się nim w zakręty. Zawieszenie bardzo dobrze tłumi wszelkie nierówności. Nie jest ani zbyt miękkie, ani zbyt twarde.  

  • Wnętrze:
    4.0

    Renault bardzo ładnie zaprojektowało wnętrze Clio. Kolor kierownica i kolor plastików współgra z kolorystyką pewnych elementów na zewnątrz samochodu. Wyświetlacz dotykowy jest dobrze widoczny i czytelny. Materiały użyte do produkcji elementów wnętrza są dobrej jakości, a wszystko jest bardzo dobrze dopracowane.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Jest to bardzo komfortowy samochód dla tej klasy. Zdecydowanie duży jak na segment B. Przestronnością wnętrza nie ustępuje samochodom segmentu C. Kierowca i pasażer będą podróżować zawsze wygodnie. Do życzenia pozostawia trochę miejsce na tylnej kanapie. Wysoki kierowca, który daleko odsunie swój fotel zabierze dość sporo przestrzeni dla nóg siedzącego z tyłu pasażera. Clio Grandtour nadrabia te straty bardzo pojemnym bagażnikiem, który da nam 443l przestrzeni i aż 1380l po złożeniu tylnej kanapy. Brakuje trochę podłokietnika dla kierowcy, do którego byłem bardzo przywiązany w Toyocie, ale znów mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że po prostu przyzwyczaiłem się już do jego braku i nie zwracam już na to uwagi. Widoczność jest dobra, aczkolwiek mam problemy z oceną odległości samochodu od przeszkód manewrując nim tyłem. Poza tym Renault oferuje naprawdę niesamowite wyposażenie za konkurencyjną cenę czym zupełnie prześciga konkurencję. Oprócz pięknej stylistyki i wyglądu Clio IV za 57 tysięcy otrzymałem samochód, który w standardowym wyposażeniu ma: 16-calowe felgi aluminiowe w kolorze dodatków wnętrza i karoserii, lakierowane lusterka boczne i zderzaki, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie regulowane szyby z przodu, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, radio z MP3 i systemem nagłośnienia (6 głośników RENAULT BASS REFLEX), Bluetooth, nawigacja, kolorowy, multimedialny wyświetlacz dotykowy, piękny metalizowany kolor czerwony Flamme, 5 lat gwarancji fabrycznej, klimatyzacja automatyczna, światła do jazdy dziennej LED, chromowane listwy wykańczające linię szyb, skórzana kierownica i drążek zmiany biegów dwie poduszki powietrzne z przodu oraz poduszki powietrzne boczne. Oszczędzę sobie wymieniania takich rzeczy jak wspomaganie kierowniczy czy też system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX, bowiem uważam, że w XXI wieku takie rzeczy to już zupełny standard, aczkolwiek producenci dumnie chwalą się w swoich prospektach tak trywialnymi rzeczami jak na przykład KOŁO ZAPASOWE, czy też REGULACJA KOLUMNY KIEROWNICY.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 7.4l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 6.8l/100km
Śr. spalanie - trasa 5.6l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • piękny wygląd,
  • stosunek ceny do jakości i wyposażenia
  • przestronny jak na segment B
Wady:
  • pedał sprzęgła skrzypi podczas wciskania go przy temperaturach poniżej 10 stopni C, pewnie kwestia jakiegoś smaru,
  • spalanie wyższe niż obiecuje producent

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Renault Clio IV (2012 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Renault Clio IV (2012 - teraz).

Renault Clio Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Clio opinie

Oceń swoje auto

Renault Clio IV (2012 - teraz) zdjęcia

Testy i porównania

Premiery i nowości