Renault Clio IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika Tomasz - Kraków
2016-01-31, Tomasz - Kraków
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Clio |
Generacja: | IV (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2015 |
Przebieg: | 2 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 0.9 Energy TCe |
Podsumowanie:
Jestem zadowolony z tego zakupu - samochód mi się podoba z zewnątrz, a wersja turbo którą wybrałem sprawdza się w mieście, gdzie najczęściej się poruszam autem. Zastanowiłbym się jednak przed zakupem Renault Clio Grantour 0.9 Tce, jeśli pokonywałbym często dłuższe dystanse - jednak mocy wówczas nie zawiele, ryzyko przy wyprzedzaniu, choć spalanie robi dobre wrażenie!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia biegów pracuje płynnie, ale zgadzam się z opiniami, że mimo niewielkiej pojemności silnika (chociaż jest turbo!) brakuje mi 6 biegu. Poza tym silnik póki co bez zarzutu, nie wyje i spokojnie radzi sobie w mieście, ale także poza nim - przez dodatek turbo można bezpiecznie wyprzedzać. Choć oczywiście, nie ma co liczyć na wyścigi z innymi mocniejszymi na drodze, no i moc z pewnością spada przy pełnym obciążeniu (ja jechałem w trasie z 3 innymi osobami) - reasumujący 4+
-
Zawieszenie:
Clio Grandtour 0.9 Tce bardzo ładnie porusza się po drogach, to nie twarde zawieszenie którego nie znoszę, stąd wybór tego auta. Płynnie pokonuje zakręty, również dzięki przyjemnemu układowi wspomagania kierownicy. Wprawdzie to nie zawieszenie, ale dodam na minus tutaj narzucone przez producenta wentyle z czujnikiem bezprzewodowej kontroli ciśnienia w oponach - to tragedia, dodatkowe wydatki przy wymianie opon, albo wybór świecących się non-stop lampek przy zegarach "sprawdź ciśnienie". Rozumiem przepisy Unii w tej sprawie, ale wiem że istnieje również tańszy sposób informowania komputera o niskim ciśnieniu, który stosują producenci innych marek (można poczytać o tym w internecie).
-
Wnętrze:
Dla mnie właściwie wszystko pod ręką. Jak na ten segment auta jest dobrze, choć oszczędności producenta skutkowały montażem dodatkowego paska led dla doświetlenia tylnych siedzeń oraz bagażnika. Z tyłu bowiem nie przewidziano lampki w podsufitce, a bagażnik ma marną lampeczkę. Poza tym pozytyw dla sprzętu grającego (bardzo ładnie grają głośniki tył i przód), dla multimediów czyli radia, mp3 i nawigacji w zabudowie panelu dotykowego (to mnie urzekło przy zakupie, ale jestem gadżeciarz i dlatego).
-
Komfort jazdy:
Dla mnie samochód jest dobrze wyciszony, choć mój tato jako pasażer stwierdził że nie jest aż tak dobrze.. cóż kwestia gustu albo wrażliwości uszu (czystość zachowana). Fotele przednie dobrze wyprofilowane, nie rzuca na boki przy pokonywaniu zakrętów. Miło, że komputer pokładowy podpowiada jaki bieg w danej chwili jest zalecany dla optymalnego spalania - choć nie jest to aż tak dla mnie istotne, bo po tylu latach potrafię to przewidzieć.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7.4l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.9l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.3l/100km |
Zalety i Wady
- Kombi - duży bagażnik dla rodziny
- Ledy fabryczne - do jazdy dziennej
- Turbo - nie zalecam wersji 1.2 75km
- Wersja - Limited godna polecenia
- Ładny design - prezentuje wyższy segment niż B
- Cena - stosunkowo wysoka jak na ten segment
- Wentyle - bezprzewodowa kontrola (koszty!)