Renault Megane I (1995 - 2002) - opinia użytkownika Rysiek
2012-10-20, Rysiek
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Megane |
Generacja: | I (1995 - 2002) |
Rok produkcji: | 1996 |
Przebieg: | 196 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.6 |
Podsumowanie:
Ogólnie samochód nie jest zły, jeśli człowiek pogodzi się z występującymi raz kiedyś problemami typu falowanie obrotów itp. które zazwyczaj ustępują samoistnie. Auto kapryśne, ale przy odrobinie dbałości radzi sobie. Względnie liczne usterki dają się naprawić niewielkimi nakładami - duża dostępność części zamiennych z różnych półek cenowych i niskie koszty robocizny dzięki stosunkowo prostej konstrukcji. Podczas poszukiwania tego modelu dobrze zwracać uwagę na korozję, głównie podwozia, progów, nadkoli.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik całkiem zrywny, aczkolwiek najwyższy moment obrotowy występuje przy obrotach rzędu 4000 obr./min. Całkiem sprawnie radzi sobie przy jeździe ekonomicznej (kręcony do 2500 obr./min.). Przełożenia bardzo elastyczne, skrzynia czasem zgrzytnie, ale generalnie działa dość precyzyjnie.
-
Zawieszenie:
Auto miękkie, nieco skłonne do przechyłów na boki podczas pokonywania ostrych zakrętów oraz jazdy po rondach. Zawieszenie dość komfortowe, ale skłonne do wybić i stuków w wyniku szybkiego zużycia.
-
Wnętrze:
Wnętrze przyjemne, fotele wygodne ale bardzo miękkie. Miejsca sporo nawet dla wysokich osób, zarówno za kierownicą, jak i dla pasażerów. Schludna deska rozdzielcza, czytelna i intuicyjna. Średniej wielkości bagażnik.
-
Komfort jazdy:
Dobrze wyciszone wnętrze, praca silnika zaczyna przeszkadzać dopiero przy prędkościach powyżej 120 km/h.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.3l/100km |
Zalety i Wady
- Tanie części zamienne oraz koszty napraw
- Duża dostępność części zamiennych
- Relatywnie wysoki komfort użytkowania
- Niewielkie gabaryty mieszczące sporo przestrzeni wewnątrz
- Częste awarie elektryki lub występujące incydentalnie problemy
- Korozja - progi, nadkola (zwłaszcza tylne), podwozie
- Niska wytrzymałość elementów zawieszenia