Volkswagen Passat B7 (2010 - 2014) - opinia użytkownika Zbyszek
2020-04-06, Zbyszek
Marka: | Volkswagen |
---|---|
Model: | Passat |
Generacja: | B7 (2010 - 2014) |
Rok produkcji: | 2011 |
Przebieg: | 240 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0 TDI |
Podsumowanie:
Bardzo dobre i ekonomiczne auto. Samochód pali ok. 5,5 l ropy, dobre przyśpieszenie, wysoka kultura pracy silnika. Auto pewne, serwis w rozsądnych cenach. Gdyby nie ograniczenia co do wjazdów dieslem do centrów niektórych miast, nie wahałbym się nawet przez chwilę przed zakupem dokładnie tego samego modelu. Niewykluczone zresztą, że to zrobię.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik- rewelacja. Spalanie w granicach 5-litrów, dobre przyspieszenie, cicha praca, żadnych usterek pomimo przejechanych 240 tys. Mankamentem w dieslu jest sprzęgło dwumasowe - wprawdzie wyższa kultura w zmianie biegów, ale po 200 tys. trzeba je wymienić, a to koszt ok. 5 tys. Generalnie jakość i ekonomia silnika rekompensują ten wydatek. Wcześniej miałem Toyotę Av r. 2001 D4D z której byłem zadowolony. Jednak Passat jest samochodem o klasę wyższym jeśli chodzi o osiągi i komfort jazdy, co widoczne jest zwłaszcza przy dużych prędkościach. Toyota przy Passacie to jak głośna blaszanka, zwłaszcza przy prędkościach powyżej 100 km/h.
-
Zawieszenie:
żadnych zastrzeżeń
-
Wnętrze:
wygodne, przestronne i ergonomiczne, wykończenie z dobrych materiałów
-
Komfort jazdy:
Cóż, moje następne auto to również będzie Passat
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 4l/100km |
Zalety i Wady
- wysoka jakość wykonania i bezawaryjność
- ekonomiczny silnik
- dobre osiągi
- komfort jazdy (świetne wyciszenie)
- sprzęgło dwumasowe- obowiązkowa wymiana po 200 tys.
- filtr cząstek stałych- ale przy robieniu ok. 25 tys. km rocznie nie jest to problem